0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

TIESĪBASPar patērētāju tiesību pārkāpumiem soda tūrisma pakalpojumu sniedzējus. Padomi ceļotājiem tūrisma firmas izvēlē

Par patērētāju tiesību pārkāpumiem soda tūrisma pakalpojumu sniedzējus. Padomi ceļotājiem tūrisma firmas izvēlē

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC), pārbaudot 39 komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzējus, konstatējis vairākas būtiskas problēmas: netaisnīgus līguma noteikumus, klienta iemaksātās naudas drošības garantiju neesamību u.c., kas ir būtiski patērētāju tiesību pārkāpumi un patērētājam var radīt būtiskus ekonomiskus zaudējumus. Par konstatētajiem pārkāpumiem pieņemti 18 lēmumi, piemērojot piemēroti administratīvie naudas sodi 12 400 LVL apmērā., informē Sanita Gertmane, PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja. Kā liecina socioloģisko pētījumu kompānijas TNS Latvia veiktā iedzīvotāju aptauja, 24% strādājošo šajā vasarā atvaļinājuma laikā ir iecerējuši doties ceļojumā ārpus Latvijas. Liela daļa patērētāju ceļo, iegādājoties komplekso tūrisma pakalpojumu no tūrisma operatora vai aģentūras,…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Patērētāju tiesību aizsardzības centrsPatērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC), pārbaudot 39 komplekso tūrisma pakalpojumu sniedzējus, konstatējis vairākas būtiskas problēmas: netaisnīgus līguma noteikumus, klienta iemaksātās naudas drošības garantiju neesamību u.c., kas ir būtiski patērētāju tiesību pārkāpumi un patērētājam var radīt būtiskus ekonomiskus zaudējumus. Par konstatētajiem pārkāpumiem pieņemti 18 lēmumi, piemērojot piemēroti administratīvie naudas sodi 12 400 LVL apmērā., informē Sanita Gertmane, PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja. Kā liecina socioloģisko pētījumu kompānijas TNS Latvia veiktā iedzīvotāju aptauja, 24% strādājošo šajā vasarā atvaļinājuma laikā ir iecerējuši doties ceļojumā ārpus Latvijas. Liela daļa patērētāju ceļo, iegādājoties komplekso tūrisma pakalpojumu no tūrisma operatora vai aģentūras, tādēļ ir svarīgi, ka šajā nozarē tiktu ievērotas patērētāju tiesības. PTAC projekta rezultāti liecina, ka 67% no pārbaudītajiem tūrisma operatoriem nebija nodrošinājuši klienta iemaksātās naudas drošības garantijas vismaz 20 000 LVL apmērā kā noteikts normatīvajos aktos, kas nozīmē, ka kompānijas maksātnespējas gadījumā patērētājam pastāv liels risks neatgūt par pakalpojumu samaksāto naudu, saņemt pakalpojumu un tikt nogādātam atpakaļ valstī, no kuras sācies ceļojums. Daudz nepilnību konstatēts arī komplekso tūrisma pakalpojumu līgumos, no 27 pārbaudītajiem līgumiem 22 konstatēti netaisnīgi līguma noteikumi, daži konstatēto netaisnīgo līguma noteikumu piemēri: - „Ceļojuma organizators nav atbildīgs par zaudējumiem, kas radušies, ja viesnīcas programmā, transporta līdzeklī u.c. rodas negaidīti tehniski bojājumi”. - „Ceļojuma Organizatoram ir tiesības paaugstināt cenu, mainoties pakalpojumu cenām Latvijas Republikā vai brauciena galamērķa valstī, ja tas ietekmē ceļojuma cenu”. - „Izpildītājam ir tiesības galējas nepieciešamības gadījumā mainīt izbraukšanas datumu, laiku un vietu”. PTAC, aicinot pārkāpumus novērst labprātīgi, ir panācis, ka 11 tūrisma pakalpojumu sniedzēji ir iesnieguši rakstveida apņemšanos, apsolot turpmāk šādus netaisnīgus līguma noteikumus nepiemērot. Šādas rakstveida apņemšanās PTAC turpina saņemt arī no pārējiem pakalpojumu sniedzējiem. Padomi patērētājam, izvēloties tūrisma pakalpojuma sniedzēju: -    Pirms tūrisma pakalpojuma sniedzēja izvēles vai pirms līguma noslēgšanas pārliecināties par to, vai kompleksā tūrisma pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru Datubāzē (TATO), ieskatoties http://tato.em.gov.lv. -    Pārbaudīt, vai TATO ir informācija, ka izvēlētais tūrisma pakalpojuma sniedzējs (tūrisma operators) ir nodrošinājis klienta iemaksātās naudas drošības garantiju. Klienta iemaksātās naudas drošības garantija tūrisma operatora maksātnespējas gadījumā sniedz patērētājiem drošības garantiju attiecībā uz iemaksātās naudas atmaksāšanu, nodrošina saistību neizpildes vai daļējas neizpildes rezultātā radušos zaudējumu kompensāciju, kā arī patērētāja atgriešanos valstī, no kuras sācies ceļojums (repatriāciju), ja līgumā nav noteikta cita valsts. -    Pirms noslēgšanas rūpīgi iepazīties ar piedāvāto kompleksā tūrisma pakalpojuma līguma noteikumiem. Būtiska ir rakstveidā (t.sk., elektroniski ) noslēgta līguma esamība vispār, arī gadījumos, ja izvēlaties kompleksā tūrisma pakalpojuma piedāvājumu internetā, vai sazināties ar pakalpojuma sniedzēju telefoniski vai elektroniski. Noslēgtais līgums palīdzēs strīdus situācijās ar pakalpojuma sniedzēju, jo tajā cita starpā ir jānorāda detalizēta informācija par pakalpojumu. -    Līgumā ir jābūt obligāti norādītam tūrisma operatora un aģenta (ja tāds ir) nosaukumam, adresei reģistrācijas numuram TATO datubāzē; detalizētai informācijai par ceļojuma norisi, izbraukšanas laikiem, tūrisma mītni u.c.; klienta iemaksātās naudas apdrošinātāja vai garantētāja nosaukumam, adresei un līguma numuram, kā arī personu, pie kuras vērsties ceļojuma laikā, ja līdz maksātnespējas procesa pasludināšanai tūrisma operators nespēj pilnībā vai daļēji izpildīt līgumsaistības pret klientu vai ja tūrisma operatora maksātnespējas dēļ nav iespējama līgumā norādītās pakalpojumu programmas izpilde; -    Svarīgs pienākums patērētājam, ko paredz  normatīvie akti - nodrošināt, ka ceļojuma laikā ir pieejams par pakalpojuma sniegšanu noslēgtais līgums, kas kalpo kā saistību pierādījums. Minētā pienākuma izpilde ir svarīga, lai nepieciešamības gadījumā patērētājs varētu aizstāvēt savas tiesības un izmantot klienta iemaksātās naudas drošības garantijas mehānismu, piemēram, varētu tikt nogādāts uz ceļojuma sākuma valsti. PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgus un vērīgus, izvēloties tūrisma pakalpojumu sniedzējus, un ņemt vērā augstākminētos padomus, gan pārbaudot datus par uzņēmumu TATO datubāzē, gan arī iepazīstoties ar līguma noteikumiem. Plašāka informācija par projektu "Pārskats par uzraudzības projektu „Līgumu noteikumu un klienta iemaksātās naudas drošības garantiju uzraudzība komplekso tūrisma pakalpojumu jomā”"pieejama šeit.