0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBAVID informatīvais materiāls par grozījumiem noteikumos Nr.302 “Noteikumi par akcīzes nodokļa nodrošinājumiem”

VID informatīvais materiāls par grozījumiem noteikumos Nr.302 “Noteikumi par akcīzes nodokļa nodrošinājumiem”

Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka 2014 gada 1.janvārī stāsies spēkā grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 30.marta noteikumos Nr.302 “Noteikumi par akcīzes nodokļa nodrošinājumiem””. Būtiskākie grozījumi minētajos noteikumos paredz: -  noteikt skaidrojumu, kas ir iespējamais nodokļa parāds (2.1punkts). Iespējamais nodokļa parāds šo noteikumu izpratnē ir: aprēķinātais nodoklis par pārvietotajām akcīzes precēm vai saņemtajām nodokļa markām, izmantojot vienreizējo nodrošinājumu (33.punkts) vai aprēķinātais nodoklis saskaņā ar šo noteikumu 41.1punktu; - pienākumu nodokļu maksātājam pēc VID pieprasījuma vienas darbdienas laikā sniegt visu nepieciešamo informāciju Valsts ieņēmumu dienestam par katru procedūru, kas veikta, izmantojot nodrošinājumu, kā arī VID tiesības apturēt nodrošinājuma apliecību, ja šī prasība…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka 2014 gada 1.janvārī stāsies spēkā grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 30.marta noteikumos Nr.302 “Noteikumi par akcīzes nodokļa nodrošinājumiem””. Būtiskākie grozījumi minētajos noteikumos paredz: -  noteikt skaidrojumu, kas ir iespējamais nodokļa parāds (2.1punkts). Iespējamais nodokļa parāds šo noteikumu izpratnē ir:
  • aprēķinātais nodoklis par pārvietotajām akcīzes precēm vai saņemtajām nodokļa markām, izmantojot vienreizējo nodrošinājumu (33.punkts) vai
  • aprēķinātais nodoklis saskaņā ar šo noteikumu 41.1punktu;
- pienākumu nodokļu maksātājam pēc VID pieprasījuma vienas darbdienas laikā sniegt visu nepieciešamo informāciju Valsts ieņēmumu dienestam par katru procedūru, kas veikta, izmantojot nodrošinājumu, kā arī VID tiesības apturēt nodrošinājuma apliecību, ja šī prasība netiek ievērota (10.6.apkšpunts, 29.punkts); VID ir tiesības pieprasīt nodrošinātājam samaksāt  nodrošinātājuma iesniedzēja akcīzes nodokļa parādu ne vēlāk kā viena gada laikā pēc nodrošinājuma apliecības pārreģistrācijas vai pēc nodrošinājuma apliecības  spēka zaudēšanas, līdz šim – ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā. - noteikt, ka vispārējā nodrošinājuma lielumu aprēķina, summējot šādus lielumus:
  • aprēķināto akcīzes nodokli par saņemtajām, bet neizmantotajām markām (41.11.apakšpunkts);
  • aprēķināto nodokli par akcīzes precēm, kuras uzglabā akcīzes preču noliktavā vai ar kurām akcīzes preču noliktavā veic citas likumā noteiktās darbības atliktā nodokļa maksāšanas režīmā, tajā skaitā to zudumiem (41.12.apakšpunkts);
  • aprēķināto nodokli par akcīzes precēm, kuras pārvieto atliktā akcīzes nodokļa maksāšanas režīmā, no brīža, kad likuma 25.panta devītajā daļā minētais elektroniskais administratīvais dokuments ir akceptēts datorizētajā sistēmā, līdz brīdim, kad datorizētajā sistēmā ir iesniegts saņemšanas apliecinājums vai elektroniskais administratīvais dokuments ir anulēts, vai akcīzes nodoklis par pārvietotajām akcīzes precēm, kas nav piegādātas (zudumiem) ir samaksāts (41.13.apakšpunkts);
  • aprēķināto akcīzes nodokli par akcīzes precēm, kas nodotas patēriņam Latvijas Republikā, no brīža, kad akcīzes preces nodod patēriņam, līdz brīdim, kad akcīzes nodoklis ir samaksāts (tajā skaitā par patēriņam nodotajām precēm aprēķināto akcīzes nodokli, kuram pagarināts samaksas termiņš) (41.14.apakšpunkts);
  • aprēķināto akcīzes nodokli par reģistrēta saņēmēja darbības vietā saņemtajām akcīzes precēm no to saņemšanas brīža līdz brīdim, kad nodoklis ir samaksāts vai tās ir atbrīvotas no akcīzes nodokļa maksāšanas saskaņā ar likumu(tajā skaitā par saņemtajām akcīzes precēm aprēķināto akcīzes nodokli, kuram pagarināts samaksas termiņš) (41.15.apakšpunkts);
  • aprēķināto akcīzes nodokli par akcīzes precēm citos likumā noteiktajos  gadījumos, tajā skaitā par akcīzes preču noliktavā patērētajām akcīzes precēm (41.16.apakšpunkts).
Vispārējā nodrošinājuma aprēķināšanas piemērus skatīt pielikumā. - papildināt noteikumus ar jauniem nodrošinājuma samazināšanas nosacījumiem (48.7. un 48.9.apakšpunkts); - noteikt (noteikumu 53.punkts) ka nodokļa maksātāja, kas darbojas ar akcīzes precēm atliktajā nodokļa maksāšanas režīmā, iespējamā nodokļa parāda summa nedrīkstēs pārsniegt vispārējā nodrošinājuma apliecības 7.rindā norādīto nodrošinājumu. Līdz šim noteikumu 53.punkta redakcija noteica, ka iespējamais akcīzes nodokļa parāds nedrīkst pārsniegt reģistrētā vispārējā nodrošinājuma (vispārējā nodrošinājuma apliecības 7.rindā norādītā nodrošinājuma) apjomu tikai par akcīzes precēm, kuras tiek pārvietotas atliktā akcīzes nodokļa maksāšanas režīmā. Turpmāk vispārējā nodrošinājuma apliecības 7.rindā norādīto nodrošinājumu nedrīkstēs pārsniegt iespējamā nodokļa parāda summa par akcīzes precēm:
  • kuras ir pārvietošanā (nosūtītas ar e-AD),
  • kuras nodotas patēriņam (mazumtirdzniecībai vai vairumtirdzniecībai), tajā skaitā aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm, kura samaksas termiņš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir pagarināts (VID piešķirts akcīzes nodokļa samaksas termiņa pagarinājums), un
  • reģistrēta saņēmēja darbības vietā saņemtajām akcīzes precēm, tajā skaitā aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm, kura samaksas termiņš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir pagarināts.
-   noteikt (noteikumu 54.punkts) , ka nodokļu maksātājs (nodrošinājuma iesniedzējs) nedrīkst pārsniegt vispārējā nodrošinājuma apliecībā (8.rindā) norādīto maksimālo iespējamo nodokļa parādu, kas veidojas kā iespējamā nodokļa parāda summa (=):
  • + par saņemtajām, bet neizmantotajām nodokļa markām,
  • + akcīzes precēm, kuras uzglabā akcīzes preču noliktavā vai ar kurām akcīzes preču noliktavā veic citas likumā noteiktās darbības atliktā nodokļa maksāšanas režīmā,  tajā skaitā to zudumiem,
  • + par akcīzes precēm, kuras ir pārvietošanā,
  • + par akcīzes precēm, kuras nodotas patēriņam, tajā skaitā aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm, kura samaksas termiņš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir pagarināts,
  • + par reģistrēta saņēmēja darbības vietā saņemtajām akcīzes precēm, tajā skaitā aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm, kura samaksas termiņš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir pagarināts, un
  • + par akcīzes precēm citos likumā noteiktajos gadījumos, tajā skaitā par akcīzes preču noliktavā patērētajām akcīzes precēm.

Pielikums

Noteikumu 41.1 punktā noteiktais vispārējā nodrošinājuma lielumu aprēķins piemēros:   1.piemērs Nodokļu maksātājs SIA „1X” (apstiprināts noliktavas turētājs, vispārējā nodrošinājuma apliecības 7.rindā norādītais iesniegtais nodrošinājums Ls 50000, ar vispārējā nodrošinājuma apliecībā 8.rindā norādīto maksimālo iespējamo nodokļa parādu Ls 100 000 (piešķirts 50% nodrošinājuma apjoma samazinājums)), kas nodarbojas ar  naftas produktu uzglabāšanu, realizāciju un nosūtīšanu uz citām dalībvalstīm atliktā nodokļa maksāšanas režīmā, akcīzes preču noliktavā uzglabā 20 000 litru dīzeļdegvielas. Lai izpildītu pasūtījumu, SIA „1X”, noformējot e-AD, ar degvielas pārvadāšanai paredzētu kravas transportu ir nosūtījis 10 000 litrus dīzeļdegvielas atliktajā nodokļa maksāšanas režīmā uz attiecīgu akcīzes preču noliktavu Polijas komersantam „OX”, kurš preces nav vēl saņēmis. SIA „1X” vēl ir nodevis patēriņam 5000 litrus dīzeļdegvielas, nosūtot to uz degvielas mazumtirdzniecības vietu DUS „SZ”,  par ko nodokli vēl nav samaksājis. SIA „1X” ir piešķirts akcīzes nodokļa samaksas termiņa pagarinājums par realizēto dīzeļdegvielu Ls 5000 apmērā. Nodrošinājuma aprēķins: - Ls 4680 = 20000 litri x 0,234 (Ls 234 lati par 1000 litriem) (aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm (tai skaitā to zudumiem), kuras uzglabā vai izmanto ražošanai (veic citas likumā noteiktās darbības) akcīzes preču noliktavā); -  Ls 2340 = 10000 litri x 0,234 lati (234 lati par 1000 litriem) (aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm, kuras pārvieto no brīža, kad  e-AD ir noformēts līdz brīdim, kad e-AD ir noslēgts), - Ls 1170 = 5000 litri x 0,234 lati (234 lati par 1000 litriem) (aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm, kuras nodotas patēriņam (vairumtirdzniecībai vai mazumtirdzniecībai) no brīža, kad akcīzes preces nodotas patēriņam līdz brīdim, kad nodoklis ir samaksāts,). - Ls 5000 – piešķirts nodokļa samaksas termiņa pagarinājums. SIA „1X” vispārējā nodrošinājuma lielums ir Ls 13190  = Ls 4680 + Ls 2340 + Ls 1170 + Ls 5000. Saskaņā ar noteikumu 53.punktu SIA „1X” nodrošinājums ir pietiekams, jo aprēķinātais iespējamais akcīzes nodokļa parāds, kas sastāda Ls 8510= Ls 2340 + Ls 1170 + Ls 5000, nepārsniedz vispārējā nodrošinājuma apliecībā 7.rindā norādītā iesniegtā nodrošinājuma Ls 50 000 apmēru. Saskaņā ar noteikumu 54.punktu SIA „1X” nodrošinājums ir pietiekams, jo aprēķinātais iespējamais akcīzes nodokļa parāds, kas sastāda Ls 13190= Ls 4680 + Ls 2340 + Ls 1170 + Ls 5000, nepārsniedz vispārējā nodrošinājuma apliecībā 8.rindā norādīto maksimālo iespējamo nodokļa parādu Ls 100000 apmēru. 2.piemērs Nodokļu maksātājs SIA „PC” (apstiprināts noliktavas turētājs, vispārējā nodrošinājuma apliecības 7.rindā norādītais iesniegtais nodrošinājums Ls 10000 ar vispārējā nodrošinājuma apliecībā 8.rindā norādīto maksimālo iespējamo nodokļa parādu Ls 10000), kas nodarbojas ar  alkoholisko dzērienu uzglabāšanu un nosūtīšanu citām dalībvalstīm, akcīzes preču noliktavā uzglabā 10 000 litru vīna. Lai izpildītu pasūtījumu, SIA „PC”, noformējot e-AD, ar kravas transportu ir nosūtījis 1000 litrus vīna atliktajā nodokļa maksāšanas režīmā uz attiecīgu akcīzes preču noliktavu Igaunijas komersantam „UK”, kurš preces vēl nav saņēmis. SIA „PC” vēl ir realizējis (nodevis patēriņam) alkoholisko dzērienu mazumtirgotājam SIA „SZ” 500 litrus vīna, par ko nodokli vēl nav samaksājis. Nodrošinājuma aprēķins: - Ls 4500 = 10000 litri x 0,45 lati (45 lati par 100 litriem) (aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm (tai skaitā to zudumiem), kuras uzglabā akcīzes preču noliktavā); - Ls 450 = 1000 litri x 0,45 lati (45 lati par 100 litriem) (aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm, kuras pārvieto no brīža, kad e-AD ir noformēts līdz brīdim, kad e-AD ir noslēgts); - Ls 225 = 500 litri x 0,45 lati (45 lati par 100 litriem) (aprēķinātais nodoklis par akcīzes precēm, kuras nodotas patēriņam (vairumtirdzniecībai vai mazumtirdzniecībai) no brīža, kad akcīzes preces nodotas patēriņam līdz brīdim, kad nodoklis ir samaksāts,). SIA „PC” vispārējā nodrošinājuma lielums ir Ls 5175 = Ls 4500 + Ls 450 + Ls 225. SIA „PC” nodrošinājums ir pietiekams, jo aprēķinātais iespējamais akcīzes nodokļa parāds, kas sastāda Ls 5175, nepārsniedz iesniegtā nodrošinājuma Ls 10000 apmēru. 3.piemērs Komersants SIA „G un T” ir apstiprināts akcīzes preču noliktavas turētājs (vispārējā nodrošinājuma apliecības 7.rindā norādītais iesniegtais nodrošinājums Ls 30000 ar vispārējā nodrošinājuma apliecībā 8.rindā norādīto maksimālo iespējamo nodokļa parādu Ls 30000), kurš nodarbojas ar tabakas izstrādājumu (cigāru un smēķējamās tabakas) uzglabāšanu, marķēšanu un nosūtīšanu atliktā AN maksāšanas režīmā. Uzskaites veikšanas brīdī komersanta AP noliktavā tiek uzglabāti 5000 gab. cigāri un 255 kg smēķējamās tabakas.  Vienlaicīgi, SIA „G un T”, noformējot e-AD, ir nosūtījis 100 gab. cigārus un 25 kg tabakas atliktajā nodokļa maksāšanas režīmā uz akcīzes preču noliktavu komersantam SIA „ABCD”, kurš preces nav vēl saņēmis. Vēl SIA „G un T” taksācijas periodā ir nosūtījis mazumtirgotājiem 50gab. cigāru un 15 kg smēķējamās tabakas, par kuriem nodokli vēl nav samaksāts. Turklāt SIA „G un T” ir saņēmis AN markas 1000 gab. cigāru un 150 kg smēķējamās tabakas marķēšanai, bet vēl tās nav izlietojis minēto tabakas izstrādājumu marķēšanai. Nodrošinājuma aprēķins par tabakas izstrādājumiem, kuri tiek uzglabāti AP noliktavā: - Ls 130,00 = 5000 gab. : x 0,26 lati (26 lati par 1000 gab.); -  Ls 8670,00 = 255 kg x 34 lati (34 lati par 1 kg); - Kopā: Ls 8800,00 = Ls 130,00 + Ls 8670,00; Nodrošinājuma aprēķins par tabakas izstrādājumiem, kuri no AP noliktavas ir nosūtīt atliktā AN maksāšanas režīmā: - Ls 2,60 = 100 gab. : x 0,26 lati (26 lati par 1000 gab.); - Ls 850,00 = 25kg x 34 lati (34 lati par 1 kg); - Kopā: Ls 852,60 = Ls 2,60 + Ls 850,00; Nodrošinājuma aprēķins par tabakas izstrādājumiem, kuri nosūtīti mazumtirgotājiem: - Ls 1,30 = 50 gab. x 0,26 lati (26 lati par 1000 gab.); - Ls 510,00 = 15 kg x 34 lati (34 lati par 1 kg); - Kopā: Ls 511,30 = Ls 1,30 + Ls 510,00; Nodrošinājuma aprēķins par neizlietotajām AN markām: - Ls 26 = 1000 gab. x 0,26 lati (26 lati par 1000 gab.); - Ls 5100,00 = 150 kg x 34 lati (34 lati par 1 kg); - Kopā: Ls 5126,00 = Ls 26,00 + Ls 5100,00 SIA „G un T” aprēķinātais vispārējā nodrošinājuma lielums ir Ls 15289,90 =  Ls 8800,00 + Ls 852,60 + Ls 511,30 + 5126,00. SIA „G un T” nodrošinājums ir pietiekams, jo aprēķinātais iespējamais akcīzes nodokļa parāds, kas sastāda Ls 15289,90, nepārsniedz iesniegtā nodrošinājuma Ls 30000 apmēru.   4.piemērs Nodokļu maksātājs SIA „XY” (reģistrēts saņēmējs, vispārējā nodrošinājuma apliecības 7.rindā norādītais iesniegtais nodrošinājums Ls 5000 ar vispārējā nodrošinājuma apliecībā 8.rindā norādīto maksimālo iespējamo nodokļa parādu Ls 5000), kas nodarbojas ar  alkoholisko dzērienu – alus saņemšanu. Laika periodā no 1.maija līdz 31.maijam ar 3 e-AD komersants no alus ražotājiem ir saņēmis alu par kopīgo akcīzes nodokļa summu Ls 4500.  Par iepriekšējo darbības periodu komersantam SIA „XY” ir izveidojies nenomaksāts akcīzes nodokļa parāds par summu Ls 800, kura samaksaii VID ir piešķīris termiņa pagarinājumu. Nodrošinājuma aprēķins: Ls 5300 = Ls 800 + Ls 4500 SIA „XY” nodrošinājums ir nepietiekams, jo aprēķinātais iespējamais akcīzes nodokļa parāds par taksācijas periodā saņemtajām precēm Ls 4500 un, par iepriekšējo darbības periodu nesamaksātā akcīzes nodokļa summa Ls 800 pārsniedz iesniegtā nodrošinājuma Ls 5000 apmēru par Ls 300. Brīdī, kad SIA „XY” ir konstatējusi, ka iespējamais akcīzes nodokļa parāds pārsniedz vispārējā nodrošinājuma apliecības 8.rindā norādīto maksimālo iespējamo nodokļa parādu, ir jāaptur visas darbības, kuras var radīt iespējamā nodokļa parāda pieaugumu.