0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

TIESĪBASPTAC aptur Siguldas trošu vagoniņa darbību

PTAC aptur Siguldas trošu vagoniņa darbību

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) ir veicis pārbaudi pēc 6. septembrī notikušā negadījuma, kad būtiski sasvērās Siguldas gaisa trošu vagoniņš, un apturējis vagoniņa darbību, pieprasot ārpuskārtas tehnisko pārbaudi.  Par vagoniņa darbības atjaunošanu PTAC lems, izvērtējot ārpuskārtas pārbaudes rezultātus, kā arī lietas materiālus. PTAC šo gadījumu klasificē kā bīstamās iekārtas avāriju, pēc kuras iekārtu nedrīkstēja darbināt, nepaziņojot PTAC un nesagaidot izmeklēšanas rezultātus. Pirmdien PTAC veiktajā pārbaudē konstatēts, ka negadījums ar gaisa trošu ceļa vagoniņu notika, nefunkcionējot iekārtas drošības ierīcei, kura nepieļauj vagoniņa kustību, ieejot piestātnē tālāk…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Skats no Siguldas trošu vagoniņa. Foto: I. Kubliņš, Plz.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) ir veicis pārbaudi pēc 6. septembrī notikušā negadījuma, kad būtiski sasvērās Siguldas gaisa trošu vagoniņš, un apturējis vagoniņa darbību, pieprasot ārpuskārtas tehnisko pārbaudi.  Par vagoniņa darbības atjaunošanu PTAC lems, izvērtējot ārpuskārtas pārbaudes rezultātus, kā arī lietas materiālus. PTAC šo gadījumu klasificē kā bīstamās iekārtas avāriju, pēc kuras iekārtu nedrīkstēja darbināt, nepaziņojot PTAC un nesagaidot izmeklēšanas rezultātus.

Pirmdien PTAC veiktajā pārbaudē konstatēts, ka negadījums ar gaisa trošu ceļa vagoniņu notika, nefunkcionējot iekārtas drošības ierīcei, kura nepieļauj vagoniņa kustību, ieejot piestātnē tālāk par paredzēto drošības atzīmi. Iepriekšminētajā situācijā drošības ierīces atteice uzskatāma par daļēju bīstamās iekārtas bojājumu un līdz ar to notikušais gadījums, kura rezultātā bīstami sasvērās vagoniņš, kurā atradās 12 pasažieri, kvalificējams kā bīstamās iekārtas avārija, kā to nosaka Ministru kabineta 2008.gada 14.jūlija noteikumu Nr.535 “Bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas kārtība” 2.punkts: “Bīstamās iekārtas avārija ir gadījums, kas saistīts ar pēkšņu un pilnīgu vai daļēju bīstamās iekārtas bojājumu tās uzstādīšanas, lietošanas vai uzturēšanas laikā, ja minētais bojājums tūlīt vai pēc kāda laika rada draudus vai kaitējumu cilvēka dzīvībai, veselībai, īpašumam vai videi”.

PTAC vērš uzmanību, ka šādos un līdzīgos gadījumos, kad notikusi  bīstamās iekārtas avārija, tās valdītāja pienākums ir par avāriju nekavējoties ziņot  PTAC, kā arī vienas darbdienas laikā izdarīt to rakstiski.

PTAC rīcībā esošie fakti liecina, ka šī prasība bieži netiek ievērota, informācija atsevišķos gadījumos tiek sniegta novēloti vai arī PTAC to saņem no citām uzraugošajām institūcijām vai arī no plašsaziņas līdzekļiem. Novēlotas informācijas gadījumos parasti valdītājs jau novērsis notikušā sekas, kā rezultātā tiek būtiski traucētas PTAC iespējas noskaidrot avārijas iemeslus un pieņemt attiecīgus lēmumus, lai nepieļautu bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpumus.