0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBARosināti grozījumi VID lēmumu par nodokļu maksātāja nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi pārsūdzēšanas kārtībā

Rosināti grozījumi VID lēmumu par nodokļu maksātāja nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi pārsūdzēšanas kārtībā

Valsts sekretāru sanāksmē 15. janvārī tika skatīts pēc Finanšu ministrijas  iniciatīvasizstrādātaisi likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" . Likumprojekta anotācijā norādīts, ka 2014.gada 1.oktobrī stājās spēkā grozījumi likuma "Par nodokļiem un nodevām" 26.pantā, saskaņā ar kuriem Valsts ieņēmumu dienestam (VID) ir tiesības pieņemt lēmumu par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi.  Saskaņā ar likuma  22.panta 2.2daļu VID ierēdņu lēmumi par kārtējo, nokavēto un nodokļu kontroles (pārbaudes, revīzijas) rezultātā aprēķināto nodokļu, nokavējuma naudas, soda naudas un citu budžetos ieskaitāmo maksājumu samaksas termiņa pagarināšanu (atlikšanu, sadalīšanu) apstrīdami un pārsūdzami termiņā, kāds noteikts Administratīvā procesa likuma D daļā sūdzības par piespiedu izpildes darbību iesniegšanai.…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Valsts sekretāru sanāksmē 15. janvārī tika skatīts pēc Finanšu ministrijas  iniciatīvasizstrādātaisi likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" . Likumprojekta anotācijā norādīts, ka 2014.gada 1.oktobrī stājās spēkā grozījumi likuma "Par nodokļiem un nodevām" 26.pantā, saskaņā ar kuriem Valsts ieņēmumu dienestam (VID) ir tiesības pieņemt lēmumu par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi.  Saskaņā ar likuma  22.panta 2.2daļu VID ierēdņu lēmumi par kārtējo, nokavēto un nodokļu kontroles (pārbaudes, revīzijas) rezultātā aprēķināto nodokļu, nokavējuma naudas, soda naudas un citu budžetos ieskaitāmo maksājumu samaksas termiņa pagarināšanu (atlikšanu, sadalīšanu) apstrīdami un pārsūdzami termiņā, kāds noteikts Administratīvā procesa likuma D daļā sūdzības par piespiedu izpildes darbību iesniegšanai. Ievērojot, ka lēmums par nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi pēc būtības ir līdzīgs lēmumiem par kārtējo, nokavēto un nodokļu kontroles (pārbaudes, revīzijas) rezultātā aprēķināto nodokļu, nokavējuma naudas, soda naudas un citu budžetos ieskaitāmo maksājumu samaksas termiņa pagarināšanu, kuru apstrīdēšana noteikta likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu" 22.panta 2.2daļā, lēmumu par nodokļu maksātāja nokavēto nodokļu maksājumu labprātīgu izpildi apstrīdēšanai nepieciešams noteikt likuma 22.panta 2.2daļā paredzēto apstrīdēšanas kārtību. Nodokļu maksātājam tiek radīti labvēlīgāki nosacījumi budžetā ieskaitāmo maksājumu samaksai, tāpat kā gadījumā, kad attiecībā uz nodokļu maksātāju tiek pieņemts lēmums par samaksas termiņa pagarināšanu (atlikšanu, sadalīšanu), tomēr šobrīd šiem lēmumiem ir atšķirīga apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. Ņemot vērā minēto, likumprojektā ir paredzēts veikt grozījumu  22.panta 2.2daļā. Paredzēts grozījums arī likuma  19.panta ceturtajā daļā, nosakot VID ierēdņiem pārbaudes laiku no trim līdz sešiem mēnešiem. Līdz šim likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu" 19.panta ceturtajā daļā noteikts, ka, ieceļot pretendentu ierēdņa amatā pirmo reizi, VID ģenerāldirektors nosaka sešu mēnešu pārbaudes laiku. Tā kā, uzsākot valsts civildienesta attiecības, ierēdnim ir jābūt ne tikai augstākajai izglītībai, bet arī profesionālajai sagatavotībai, šobrīd likumā noteiktais sešu mēnešu termiņš atsevišķiem amatiem ir pārāk garš. Likumprojektā paredzēts grozījums arī likuma 13.1pantā, kurā noteikts, ka muitas policijas ierēdņiem, lai atklātu un novērstu noziedzīgus nodarījumus muitas lietu jomā, ir tiesības, kas noteiktas šā likuma 16.panta trešajā daļā un 16.1pantā. Minētais pants paredz muitas policijas ierēdņiem, veicot izmeklēšanu lietās par noziedzīgiem nodarījumiem, tādas pašas tiesības kā finanšu policijas ierēdņiem. Likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu" 16.panta trešās daļas 6.punktā noteikts, ka VID finanšu policijas ierēdņiem ir tiesības lietot fizisku spēku, speciālos līdzekļus un šaujamieročus šajā likumā noteiktajā kārtībā. Šaujamieroču pielietošanas kārtība ir noteikta likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu"” 16.2pantā - VID finanšu policijas ierēdņu (darbinieku) tiesības pielietot šaujamieroci. Šis pants nosaka finanšu policijas ierēdņu šaujamieroču pielietošanas nosacījumus un kārtību. Ņemot vērā, ka likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu" 16.panta trešā daļa nosaka arī muitas policijas ierēdņu tiesības lietot šaujamieročus, ievērojot tiesisko noteiktību, bija nepieciešams papildināt likuma  13.1pantu, norādot atsauci uz 16.2pantu. Rosināti arī citi grozījumi, piemēram, uz attiecīgās dienesta pakāpes formas tērpu valkāšanas tiesībām un dienesta pakāpju piešķiršanas kārtību.