0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSTIRDZNIECĪBAParedz jaunu patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu

Paredz jaunu patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu

Lai uzlabotu pastāvošo patērētāju individuālo strīdu risināšanas sistēmu, Ministru kabineta 24. marta sēdē tika atbalstīti Ekonomikas ministrijas sagatavotie likumprojekti - Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā un Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likums, kas paredz jauna patērētāju strīdu risināšanas mehānisma izveidi un nosaka minimālās prasības privāto patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu izveidei. Jaunā mehānisma izveide, radot alternatīvu strīdu izskatīšanai tiesā, samazinās izmaksas un paātrināts strīdu izskatīšanu, kā arī veicinās patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu izmantošanu (mediāciju, samierināšanu, arbitrāžu, vienošanos u.c.). Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumāparedz līdz 2016. gada 1. janvārim pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra izveidot jaunu neatkarīgu lēmējinstitūciju - Patērētāju strīdu…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

pateretajiLai uzlabotu pastāvošo patērētāju individuālo strīdu risināšanas sistēmu, Ministru kabineta 24. marta sēdē tika atbalstīti Ekonomikas ministrijas sagatavotie likumprojekti - Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā un Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likums, kas paredz jauna patērētāju strīdu risināšanas mehānisma izveidi un nosaka minimālās prasības privāto patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu izveidei.

Jaunā mehānisma izveide, radot alternatīvu strīdu izskatīšanai tiesā, samazinās izmaksas un paātrināts strīdu izskatīšanu, kā arī veicinās patērētāju ārpustiesas strīdu risināšanas mehānismu izmantošanu (mediāciju, samierināšanu, arbitrāžu, vienošanos u.c.).

Grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumāparedz līdz 2016. gada 1. janvārim pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra izveidot jaunu neatkarīgu lēmējinstitūciju - Patērētāju strīdu risināšanas komisiju (turpmāk Komisija), kas izskatītu patērētāja un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēja strīdus.

Jaunā strīdu izskatīšanas kārtība ļaus patērētāju strīdus risināt ātrāk, orientējoši 90 dienās (šobrīd strīdi tiek risināti administratīvā procesa ietvaros, kas var ilgt līdz pat 3 gadiem), kā arī strīdu skatīšanā iesaistīt nozares ekspertus - patērētāju un komersantu nevalstisko organizāciju pārstāvjus, padarot strīdu izskatīšanas procesu ātrāku un mazāk formālu, kas būs vērsts uz pušu vienošanās panākšanu.

 Svarīgi atzīmēt, ka Komisija nodrošinās patērētāju strīdu izskatīšanu tajās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas jomās, kur nebūs izveidoti citi patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāji, vai attiecīgās jomas strīdu risinātāji nepiekritīs strīdu risināt. Piemēram, šobrīd Latvijā finanšu pakalpojumu jomā jau darbojas Latvijas Komercbanku ombuds un Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombuds, tādēļ strīdus, kas būtu šo institūciju kompetencē, Komisija neskatītu. Vienlaikus, patērētāji arī turpmāk var vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, lai saņemtu konsultācijas un palīdzību jebkura strīda risināšanā.

 Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumprojekta mērķis ir noteikt vienotas prasības ārpustiesas strīdu risinātājiem, nodrošinot patērētājiem iespēju īstenot un aizsargāt savas likumīgās tiesības, izmantojot neatkarīgu, objektīvu, pārredzamu, efektīvu, ātru un taisnīgu ārpustiesas strīdu risināšanu.

Likumprojektā ietvertas prasības ārpustiesas strīdu risinātājiem, kas vēlas izskatīt patērētāju un pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju savstarpējos strīdus. Likumprojekts nosaka prasības patērētāju ārpustiesas strīdu risinātājupieejamībai,kompetencei, neatkarībai, objektivitātei, darbības pārredzamībai, procesa efektivitātei, taisnīgumam un likumīgumam.

Izpildot likumā minētās prasības, konkrētais ārpustiesas strīdu risinātājs tiks iekļauts Patērētāju tiesību aizsardzības centra uzturētajā sarakstā, kas kalpos par apliecinājumu attiecīgā ārpustiesas strīdu risinātāja kompetencei un objektivitātei izskatīt patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju savstarpējos strīdus. Informācija par patērētāju ārpustiesas strīdu risinātājiem tiks publicēta Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājaslapā www.ptac.gov.lv.