0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSIEPIRKUMIPublisko iepirkumu pretendentu izslēgšanas nosacījumu pārbaude attiecībā uz Latvijā reģistrētiem kandidātiem vai pretendentiem

Publisko iepirkumu pretendentu izslēgšanas nosacījumu pārbaude attiecībā uz Latvijā reģistrētiem kandidātiem vai pretendentiem

Iepirkumu Uzraudzības birojs (IUB) sniedzis skaidrojumu par Publisko iepirkumu likuma 39.¹ panta pirmās daļas 1.punktā noteikto izslēgšanas nosacījumu pārbaudi attiecībā uz Latvijā reģistrētiem kandidātiem vai pretendentiem. Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma (turpmāk – Likums) 39.1 panta pirmās daļas 1.punktu pasūtītājs izslēdz kandidātu vai pretendentu (turpmāk – Pretendents) no dalības iepirkuma procedūrā, ja pats Pretendents vai persona, kura ir tā valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt Pretendentu darbībās, kas saistītas ar filiāli (turpmāk – Persona), ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

iepirkumsIepirkumu Uzraudzības birojs (IUB) sniedzis skaidrojumu par Publisko iepirkumu likuma 39.¹ panta pirmās daļas 1.punktā noteikto izslēgšanas nosacījumu pārbaudi attiecībā uz Latvijā reģistrētiem kandidātiem vai pretendentiem.

Saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma (turpmāk – Likums) 39.1 panta pirmās daļas 1.punktu pasūtītājs izslēdz kandidātu vai pretendentu (turpmāk – Pretendents) no dalības iepirkuma procedūrā, ja pats Pretendents vai persona, kura ir tā valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt Pretendentu darbībās, kas saistītas ar filiāli (turpmāk – Persona), ar tādu prokurora priekšrakstu par sodu vai tiesas spriedumu, kas stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams, ir atzīta par vainīgu jebkurā no šādiem noziedzīgiem nodarījumiem:

  • a) kukuļņemšana, kukuļdošana, kukuļa piesavināšanās, starpniecība kukuļošanā, neatļauta labumu pieņemšana vai komerciāla uzpirkšana,
  • b) krāpšana, piesavināšanās vai noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana,
  • c) izvairīšanās no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas,
  • d) terorisms, terorisma finansēšana, aicinājums uz terorismu, terorisma draudi vai personas vervēšana un apmācīšana terora aktu veikšanai.

 

Jāņem vērā, ka Pretendents var tikt izslēgts, ja Likuma 39.1 panta pirmās daļas 1.punktā minētos noziedzīgos nodarījumus veicis Pretendents vai arī tā Personas.

Latvijā reģistrētu Pretendentu un tā Personu pārbaude vispirms ir veicama, izmantojot Ministru kabineta noteikto informācijas sistēmu (skat. Likuma 39.1 panta septīto daļu). Tomēr jāņem vērā, ka sistēmā informācija par Latvijā reģistrētu Pretendentu Personu (-ām), kas ir ārvalstī pastāvīgi dzīvojoša fiziska persona (ārvalsts pilsonis) nav pieejama, ja vien šāda persona nav reģistrēta arī Latvijas Republikas Iedzīvotāju reģistrā.

Tādējādi, lai gan Likums neparedz citu pārbaudes kārtību Latvijā reģistrēta Pretendenta un tā Personu, t.sk. ārvalstīs dzīvojošu Personu pārbaudei, kā vien pārbaudi, izmantojot Ministru kabineta noteikto informācijas sistēmu, kurā informācija par ārvalstī dzīvojošu Personu var nebūt pieejama, no Likuma regulējuma tomēr izriet pasūtītāja pienākums Pretendentu izslēgt, ja Likuma 39.1 panta pirmās daļas 1.punktā paredzētais izslēgšanas nosacījums ir iestājies.

 Līdz ar to gadījumā, ja Pretendents reģistrēts Latvijā, bet tā Personas ir ārvalstīs pastāvīgi dzīvojošas personas un par tām Ministru kabineta noteiktajā informācijas sistēmā ziņu nav, pasūtītājs pārbaudi attiecībā uz minētajām Personām par Likuma 39.1 panta pirmās daļas 1.punktā noteikto izslēgšanas nosacījumu attiecināmību veic gadījumā, ja pasūtītāja rīcībā ir informācija vai tam ir pamatotas aizdomas, ka minētās Personas ir atzītas par vainīgām Likuma 39.1 panta pirmās daļas 1.punktā minētajos pārkāpumos. Attiecīgi pasūtītāja pienākums ir pārliecināties, vai informācija (kas tam kļuvusi zināma) atbilst patiesībai, dodot Pretendentam Likuma 37.panta ceturtajā daļā paredzētās tiesības iesniegt pierādījumus par to, ka uz Pretendentu neattiecas minētais izslēgšanas nosacījums. Pasūtītājs ir tiesīgs pieprasīt attiecīgo ārvalstu kompetento iestāžu izziņas par ārvalstī dzīvojošām Personām arī citos gadījumos (ja tā rīcībā nav informācijas vai pamatotu aizdomu par Personu izdarītajiem attiecīgajiem pārkāpumiem, bet, piemēram, šādu pārbaudi pieprasa Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondus uzraugošās iestādes ES fondu projektu iepirkumos).

 Tādējādi, lai veiktu pārbaudi par atbilstību Likuma 39.1 panta pirmās daļas 1.punktā noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem, pasūtītājs ir tiesīgs pieprasīt Latvijā reģistrētam Pretendentam iesniegt attiecīgās ārvalsts, kurā pastāvīgi dzīvo Persona (-as), kompetentās institūcijas izziņu. Savukārt Pretendenta pienākums ir sniegt šādu izziņu vai citus dokumentus Likuma 39.1 panta divpadsmitajā daļā noteiktajos gadījumos, ja pasūtītājs tos ir lūdzis iesniegt.

Lai iegūtu informāciju par to, kā pārbaudāma Pretendenta ārvalstī dzīvojoša Persona (-s) t.sk. informāciju par attiecīgās ārvalsts kompetentajām institūcijām), pasūtītājs var izmantot Eiropas Komisijas izveidoto datubāzi:

http://ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do , kurā apkopota informācija par izziņām, kas tiek prasītas citu ES dalībvalstu un Eiropas Ekonomiskās zonas valstu iepirkumos, un institūcijām, kas tās izdod.

Ja šādā veidā informāciju neizdodas iegūt, pasūtītājs informāciju par attiecīgajā ārvalstī spēkā esošo regulējumu attiecībā uz zvēresta došanu (līdzīgi kā Likuma 39.1panta desmitajā daļā minēto izziņu no kompetentās institūcijas) var lūgt no attiecīgā Pretendenta.