Paredz jaunus administratīvos sodus par pārkāpumiem saistībā ar smēķēšanas ierobežojumiem
Valsts sekretāru sanāksmē 28.jūlijā tika izskatīts Veselības ministrijas izstrādātais likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" (turpmāk - likumprojekts).Likumprojekts sagatavots, lai noteiktu atbildību par pārkāpumiem attiecībā uz Tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu aprites likumā (turpmāk - tabakas likums) iekļautajām prasībām. Patlaban Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk- LAPK) ir noteikta atbildība par pārkāpumiem saistībā ar tabakas izstrādājumu izplatīšanas, marķēšanas u.c. būtisku prasību neievērošanu, taču grozījumi paredz noteikt atbildību arī par pārkāpumiem augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu pārdošanā, marķēšanā u.c.Paredzēts, ka tiks noteikta administratīvā atbildība par pārkāpumiem augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valsts sekretāru sanāksmē 28.jūlijā tika izskatīts Veselības ministrijas izstrādātais likumprojekts "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" (turpmāk - likumprojekts).
Likumprojekts sagatavots, lai noteiktu atbildību par pārkāpumiem attiecībā uz Tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu aprites likumā (turpmāk - tabakas likums) iekļautajām prasībām. Patlaban Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk- LAPK) ir noteikta atbildība par pārkāpumiem saistībā ar tabakas izstrādājumu izplatīšanas, marķēšanas u.c. būtisku prasību neievērošanu, taču grozījumi paredz noteikt atbildību arī par pārkāpumiem augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu pārdošanā, marķēšanā u.c.
Paredzēts, ka tiks noteikta administratīvā atbildība par pārkāpumiem augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to uzpildes tvertņu pārdošanā nepilngadīgajiem. Tāpat grozījumi LAPK paredzēti, lai noteiktu atbildību par tabakas likumam neatbilstošas informācijas norādīšanu uz tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un uzpildes flakonu iepakojuma vienības un ārējā iepakojuma.
Paredzēts, ka atbilstoši tabakas likumā noteiktajam par augu smēķēšanas produktu, kas nav marķēti ar akcīzes nodokļa markām, izplatīšanu tiks noteikta administratīvā atbildība, tāpat kā tas jau šobrīd ir spēkā attiecībā uz tabakas izstrādājumiem. Ņemot vērā, ka tabakas likums paredz aizliegumu laist tirgū cigarešu iepakojuma vienības, kurās ir mazāk par 20 cigaretēm, un tinamās tabakas iepakojuma vienības, kurās ir mazāk par 30 gramiem tabakas, paredzēta administratīvā atbildība par šo normu pārkāpumiem.
Tā kā tabakas likumā noteiktie smēķēšanas ierobežojumi attiecas ne tikai uz vietām, bet arī uz smēķēšanu personu klātbūtnē (aizliegums smēķēt bērna un grūtnieces klātbūtnē), plānots precizēt LAPK pantu attiecībā uz smēķēšanas ierobežojumu neievērošanu. Grozījumi paredz arī noteikt atbildību par bērnu iesaistīšanu smēķēšanā, kā arī par augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to uzpildes tvertņu nodošanu bērna rīcībā.
Tāpat paredzēts noteikt atbildību par tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu, to uzpildes flakonu vai jaunieviestu tabakas izstrādājumu laišanu tirgū bez informācijas iesniegšanas atbildīgajai institūcijai (Veselības inspekcijai). Grozījumi paredz arī precizēt institūciju kompetences atbilstoši tabakas likumā noteiktajam.
Iepriekš jau tika informēts, ka šā gada 20.maijā stājās spēkā Tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko smēķēšanas ierīču un to šķidrumu aprites likums, kas paredz virkni jaunas prasības likumā regulēto produktu marķēšanai, iepakojumam, sastāvam, reklāmai.
Attiecībā uz produktu paziņošanu un atbilstoši likumam ir stājušies spēkā trīs Ministru kabineta (MK) noteikumi: MK noteikumi Nr.440 "Kārtība, kādā sniedz un apstrādā informāciju par tabakas izstrādājumiem, augu smēķēšanas produktiem, elektroniskajām cigaretēm un to uzpildes flakoniem”, MK noteikumi Nr. 372 "Elektronisko cigarešu uzpildes mehānisma tehniskie standarti” un MKa noteikumi Nr.306 "Noteikumi par prasībām uz iepakojumiem izvietojamiem brīdinājumiem par ietekmi uz veselību”.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.