0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBARosināts grozīt noteikumus par valsts budžetu ieņēmumu klasifikāciju

Rosināts grozīt noteikumus par valsts budžetu ieņēmumu klasifikāciju

Ministru kabineta komitejas sēdē 22. augustā izskatīts Ministru kabineta noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumos Nr.1032 „Noteikumi par budžetu ieņēmumu klasifikāciju”. Tas rosināts pēc Finanšu ministrijas iniciatīvas, lai pilnveidotu ieņēmumu klasifikāciju. Samazinoties ieņēmumu klasifikācijas kodu detalizācijai, paredzams, ka kļūs mazāks kļūdaino maksājumu skaits, kur piemērots nepareizs ieņēmumu kods. Tie samazinās  administratīvo slogu akcīzes nodokļa maksātājiem, jo turpmāk, veicot maksājumus, būs jāpiemēro mazāks kodu skaits, tādējādi samazinot arī iespējas veikt maksājumu nepareizajā pozīcijā. Grozījumi varētu attiekties uz valsts un pašvaldību budžeta iestāžu, no valsts budžeta daļēji finansēto atvasināto publisko personu un budžeta nefinansēto iestāžu amatpersonām (darbiniekiem).  Noteikumu projekts, piemēram, …


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

nodokliMinistru kabineta komitejas sēdē 22. augustā izskatīts Ministru kabineta noteikumu projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumos Nr.1032 „Noteikumi par budžetu ieņēmumu klasifikāciju”. Tas rosināts pēc Finanšu ministrijas iniciatīvas, lai pilnveidotu ieņēmumu klasifikāciju. Samazinoties ieņēmumu klasifikācijas kodu detalizācijai, paredzams, ka kļūs mazāks kļūdaino maksājumu skaits, kur piemērots nepareizs ieņēmumu kods. Tie samazinās  administratīvo slogu akcīzes nodokļa maksātājiem, jo turpmāk, veicot maksājumus, būs jāpiemēro mazāks kodu skaits, tādējādi samazinot arī iespējas veikt maksājumu nepareizajā pozīcijā. Grozījumi varētu attiekties uz valsts un pašvaldību budžeta iestāžu, no valsts budžeta daļēji finansēto atvasināto publisko personu un budžeta nefinansēto iestāžu amatpersonām (darbiniekiem). 

Noteikumu projekts, piemēram,  paredz svītrot 1.1.apakšgrupas kodu 1.1.1.3. „Pašvaldībā iekasētais iedzīvotāju ienākuma nodoklis”, ņemot vērā to, ka līgumu ar Finanšu ministriju par iedzīvotāju ienākuma nodokļa tiešu ieskaitīšanu pašvaldību budžetos vairs nav un sākot jau ar 2015.gada 1.janvāri visus iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumus nodokļa maksātāji ieskaita iedzīvotāju ienākuma nodokļa kontā Valsts kasē.

Projekts paredz arī svītrot vairākus nodokļu ieņēmumu kodus – 1.2.2.0. „Peļņas nodokļa parādi”, 2.3.0.0. „Sociālā nodokļa parādi”, 5.1.2.0. „Apgrozījuma nodokļa parādi”, kurus līdz šim piemēroja agrāk pastāvošo minēto nodokļu saņemtajiem parādu maksājumiem, taču šādas pozīcijas nav aktuālas, jo visos gadījumos pagājuši vairāk kā 10 gadi kopš atbilstošie likumi, kas paredzēja šādus nodokļus, zaudējuši spēku.

Noteikumu projekts paredz svītrot pavisam kopā 60 akcīzes nodokļu (1.6.apakšgrupas) ieņēmumu kodus. Pamatā tie ir zemāka līmeņa apakškodi, tādējādi saglabājot akcīzes nodokļu ieņēmumu lielākās pozīcijas nemainīgas (akcīzes nodoklis alkoholiskajiem dzērieniem; akcīzes nodoklis alum; akcīzes nodoklis tabakas izstrādājumiem; akcīzes nodoklis dabasgāzei; akcīzes nodoklis naftas produktiem; akcīzes nodokļa atmaksas saskaņā ar likumu “Par akcīzes nodokli”), savukārt, pozīcijas „akcīzes nodoklis bezalkoholiskajiem dzērieniem” un „akcīzes nodoklis kafijai” turpmāk ieņēmumu klasifikācijā tiks uzskaitītas kopā pozīcijā „akcīzes nodoklis pārējām akcīzes precēm”.

Noteikumu projekts paredz svītrot 2.0.grupas kodu 9.3.1.0. „Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva” un tā divus apakškodus 9.3.1.1. un 9.3.1.2. Grozījumi veicami, jo sākot ar 2011.gadu minēto nodevu vietā ir maksājams nodoklis, kā arī izdarīt vēl virkni citu labojumu.