0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

JAUTĀJUMI UN ATBILDESKā noformēt attaisnojuma dokumentu?

Kā noformēt attaisnojuma dokumentu?

Jautājums:  Kā noformēt attaisnojuma dokumentu? Uz jautājumu atbild Larisa Rosļakova, SIA “Lasse” valdes locekle, nodokļu konsultante. Sākot ar 2010.gadu tika atceltas normas par pavadzīmes pielietošanu. Tagad nodokļu maksātāji noformē savus attaisnojuma dokumentus. Uzņēmuma vadītājs, ievērojot attaisnojuma dokumentiem normatīvajos aktos noteiktās prasības, patstāvīgi izvēlas šo dokumentu nosaukumu, formu un sagatavošanas veidu, arī numerāciju, eksemplāru skaitu, izņemot gadījumus, ja attiecīga attaisnojuma dokumenta noformēšanu vai saturu reglamentē konkrēts normatīvais akts. Likums “Par grāmatvedību” un Ministru kabineta 2003.gada 21.oktobra noteikumi Nr.585 "Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju" reglamentē attaisnojamā dokumentā norādāmos obligātos rekvizītus. Attaisnojuma dokuments ir dokuments, kurš apliecina uzņēmuma saimnieciskā darījuma esamību un…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Larisa RosļakovaJautājums:  Kā noformēt attaisnojuma dokumentu? Uz jautājumu atbild Larisa Rosļakova, SIA “Lasse” valdes locekle, nodokļu konsultante. Sākot ar 2010.gadu tika atceltas normas par pavadzīmes pielietošanu. Tagad nodokļu maksātāji noformē savus attaisnojuma dokumentus. Uzņēmuma vadītājs, ievērojot attaisnojuma dokumentiem normatīvajos aktos noteiktās prasības, patstāvīgi izvēlas šo dokumentu nosaukumu, formu un sagatavošanas veidu, arī numerāciju, eksemplāru skaitu, izņemot gadījumus, ja attiecīga attaisnojuma dokumenta noformēšanu vai saturu reglamentē konkrēts normatīvais akts. Likums “Par grāmatvedību” un Ministru kabineta 2003.gada 21.oktobra noteikumi Nr.585 "Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju" reglamentē attaisnojamā dokumentā norādāmos obligātos rekvizītus. Attaisnojuma dokuments ir dokuments, kurš apliecina uzņēmuma saimnieciskā darījuma esamību un kurā ietverti vismaz šādi dokumenta rekvizīti un informācija par saimniecisko darījumu: 1. dokumenta autora nosaukums; 2. dokumenta autora reģistrācijas numurs; 3. dokumenta autora juridiskā adrese; 4. dokumenta veida nosaukums; 5. dokumenta datums; 6.dokumenta reģistrācijas numurs; 7. paraksts; 8. atsevišķiem attaisnojuma dokumentu veidiem — arī citi tiesību aktos noteiktie obligātie dokumenta rekvizīti; 9. saimnieciskā darījuma dalībnieka rekvizīti; 10. saimnieciskā darījuma apraksts, bet tiesību aktos noteiktajos gadījumos — arī cita informācija par saimniecisko darījumu. Sagatavojot attaisnojuma dokumentu attiecībā uz precēm un citām materiālajām vērtībām saimnieciskā darījuma aprakstā un pamatojumā norāda: 1. preču nosaukumu; 2. atbilstošo attiecīgā darījuma vai darbības veidu - preču piegāde /pārdošana/ izsniegšana, 3. mērvienību un daudzumu; 4. vienas vienības cenu; 5. saimnieciskā darījuma novērtējumu naudā; 6. piešķirtās atlaides, ja tādas ir; 7. no saimnieciskā darījuma novērtējuma naudā aprēķinātos nodokļus (pievienotās vērtības nodoklis, akcīzes nodoklis, dabas resursu nodoklis), ja tādi ir; 8. saimnieciskā darījuma novērtējumu naudā kopā ar nodokļiem. Attaisnojuma dokumentu vienlaicīgi var izmantot par pievienotās vērtības nodokļa rēķinu, ievērojot likumā "Par pievienotās vērtības nodokli" pievienotās vērtības nodokļa rēķinam noteiktās prasības. Šīs dokuments noformējams pirms preču piegādes (pārdošanas). Noformējot attaisnojuma dokumentu, jāņem vērā arī MK noteikumi Nr.916  no 28.09.2010.g.” Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība” lai dokumentam būdu juridiskais spēks.