0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

JAUTĀJUMI UN ATBILDESVai biznesa pusdienās pasniegtu vīna glāzi var attiecināt uz reprezentācijas izdevumiem?

Vai biznesa pusdienās pasniegtu vīna glāzi var attiecināt uz reprezentācijas izdevumiem?

Jautājums: Tiek rīkotas biznesa pusdienas ar klientu: maltīte + alkohols (vīna glāze). Vai  ir korekti, ja arī alkoholu (vīna glāzi) attiecina uz reprezentācijas izdevumiem saskaņā ar likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” 6. panta, 1. punkta 5. apakšpunktu? Uz jautājumu atbild Larisa Rosļakova, SIA “Lasse” valdes locekle, nodokļu konsultante. Pieredze rāda, ka prasme dibināt biznesa kontaktus ir ļoti svarīga, lai gūtu komerciālus panākumus. Nereti, rīkojot biznesa diskusijas vai noslēdzot darījumus un parakstot līgumus, ir jāorganizē uzņemšana. Šāds pasākums veido gan uzņēmuma tēlu kopumā, gan  atsevišķu tā līderu tēlu, gan  paplašina kontaktu loku un paver iespēju saņemt biznesam nepieciešamo informāciju, kā arī…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

3 KOMENTĀRI

Pierakstīties
Paziņot par
3 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Ga Jefimov
galinaj***@inbox.lv
12 gadi atpakaļ

Izsmeļoša atbilde, bet nav saprotams kur atrast starptautiskos standartus lai varētu uz tiem atsaukties veidojot metodiku.

***
***
12 gadi atpakaļ
Atbildēt uz  galinaj***@inbox.lv

Lūgsim eksperti atbildēt uz šo jautājumu, bet, ja jautājums ir ļoti steidzams, Jums ir iespēja sazināties ar ekspertu pa tiešo: http://www.plz.lv/?page_id=3827

ar cieņu
plz.lv redakcija

***
***
12 gadi atpakaļ

Eksperta atbildi uz jautājumu, kur meklēt starptautiskos standartus , Jūs varat lasīt šeit: http://www.plz.lv/?p=5542

ar cieņu
plz.lv redakcija

Larisa RosļakovaJautājums: Tiek rīkotas biznesa pusdienas ar klientu: maltīte + alkohols (vīna glāze). Vai  ir korekti, ja arī alkoholu (vīna glāzi) attiecina uz reprezentācijas izdevumiem saskaņā ar likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” 6. panta, 1. punkta 5. apakšpunktu? Uz jautājumu atbild Larisa Rosļakova, SIA “Lasse” valdes locekle, nodokļu konsultante. Pieredze rāda, ka prasme dibināt biznesa kontaktus ir ļoti svarīga, lai gūtu komerciālus panākumus. Nereti, rīkojot biznesa diskusijas vai noslēdzot darījumus un parakstot līgumus, ir jāorganizē uzņemšana. Šāds pasākums veido gan uzņēmuma tēlu kopumā, gan  atsevišķu tā līderu tēlu, gan  paplašina kontaktu loku un paver iespēju saņemt biznesam nepieciešamo informāciju, kā arī ļauj turpināt sarunas daudz brīvākā gaisotnē.  Piemēram,  Japānā, kur "restorānu politikas"  tradīcijas ir laika gaitā  pārbaudītas  un  perfektas, gandrīz visi darījumi tiek slēgti uzņemšanu laikā, savukārt  oficiālo sanāksmju laikā tie tiek tikai reģistrēti. Saskaņā ar vispārpieņemtajiem starptautiskajiem standartiem, ir vairāki oficiālo uzņemšanu veidi. Ir iespējami šādi “Dienas uzņemšanas” veidi: "Darba pusdienas", "Vīna glāze", "Šampanieša glāze", "Brokastis ar sēdvietu iekārtošanu." Savukārt ”Vakara uzņemšanas” tiek iedalītas šādi: "Kokteilis", "Bufete", "Coffee Break", "Pusdienas" un  "Vakariņas”. Uzņemšanas  izmaksas saskaņā ar mūsu valstī spēkā esošajiem normatīviem aktiem - likumu „Par uzņēmumu ienākuma nodokli”, MK noteikumiem Nr.556, kas izdoti 2006. gada 4. jūlijā (red. 2010.gada 28. decembrī), “Likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” normu piemērošanas noteikumi” ,VID metodiskajiem materiāliem "Par aprēķināšanas un maksāšanas ienākuma nodokli" var attiecināt uz reprezentācijas izdevumiem. Reprezentācijas izdevumi ir uzņēmuma izdevumi tā prestiža veidošanai un uzturēšanai sabiedrībā pieņemto standartu līmenī. Tie ietver izdevumus publisku konferenču, uzņemšanu un maltīšu rīkošanai, kā arī uzņēmumu reprezentējošu priekšmetu izgatavošanai. Par reprezentācijas izdevumiem ir uzskatāmi, piemēram: 1. izdevumu summas dažādu priekšmetu – mazvērtīgu reprezentācijas  priekšmetu – iegādei vai izveidošanai, ja šādi priekšmeti satur komersanta preču zīmi, logo vai citu raksturīgu informāciju (piemēram, pildspalvas, kalendāri, T- krekli, krūzes u.c.). Šādus priekšmetus izplata (parasti bez atlīdzības), lai popularizētu komersantu un tā preču zīmi; 2. izdevumi maltītei, ko komercsabiedrība organizē partneriem, klientiem u.c., vai arī atspirdzinošu dzērienu un uzkodu iegādei, kas paredzēti komercsabiedrības viesiem, partneriem vai klientiem; 3. izdevumu summas, kas radušās, piemēram, rīkojot komercsabiedrību vai tās produkciju (pakalpojumus) reprezentējoša rakstura konferenci (t.i., izdevumi, kas tieši saistīti ar konferences organizēšanu un norisi). Saskaņā ar likumā “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” 6. panta “Apliekamā ienākuma koriģēšana” 1. punkta 5. apakšpunktu, “nodokļa maksātāja apliekamo ienākumu palielina par 60 procentiem no reprezentācijas izdevumiem izmantotās summas. Šā panta izpratnē reprezentācijas izdevumi ir nodokļa maksātāja izdevumi tā prestiža veidošanai un uzturēšanai sabiedrībā pieņemto standartu līmenī. Tie ietver izdevumus publisku konferenču, uzņemšanu un maltīšu rīkošanai, kā arī izdevumus nodokļa maksātāju reprezentējošu priekšmetu izgatavošanai.” Diemžēl šajā dokumentā nav skaidrots jēdziens „ sabiedrībā pieņemto standartu līmenis”, tāpēc, meklējot atbildi uz šo jautājumi, mēs varētu vērsties pie starptautiskajiem standartiem. Saskaņā ar starptautiskajiem standartiem, piemēram, uzņemšanas laikā "Vīna glāze" parasti pasniedz tikai šampanieti, vīnu un sulas un dažreiz arī viskiju un degvīnu. Kā uzkodas parasti pasniedz  mazas smalkmaizītes, sviestmaizītes, kūciņas un zemesriekstus. Šādas uzņemšanas sagatavošana neprasa daudz laika un tas nav sarežģīti. Uzņemšanas laikā viesi  stāv kājās un  dress code  ir ikdienas uzvalks vai kleita. Kā redzams no starptautiskajiem standartiem, uzņemšanā ir pieņemts lietot alkoholiskos dzērienus.  Un saskaņā ar  šiem standartiem vīna glāzi, iespējams, varētu  attiecināt uz reprezentācijas izdevumiem, taču tad uzņēmumam  ir jāspēj pamatot šāda iespēja attiecināt vīna glāzi uz reprezentācijas izdevumiem, pamatojoties uz uzņēmumā izstrādāto  metodiku   par uzņemšanu organizēšanu. Reprezentācijas izdevumi tiek iekļauti taksācijas gada peļņas vai zaudējumu pārskatā pirms uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) aprēķināšanas. Tie netiek koriģēti kā nesaimnieciskie izdevumi. Lai uzņēmuma attaisnotajos izdevumos norakstītu uzņemšanā iztērētus naudas līdzekļus, respektīvi, reprezentācijas izdevumus, uzņēmumā jābūt izstrādātai metodikai par  uzņemšanu organizēšanu (gan ārējo, gan iekšējo), turklāt jābūt  izstrādātiem dokumentu veidiem, grāmatvedības kontiem par reprezentācijas summas uzskaiti un atspoguļošanu grāmatvedībā utt. Visiem attaisnojuma dokumentiem jābūt noformētiem saskaņā ar  likumu “Par grāmatvedību” un Ministru kabineta 2003.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.585 "Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju", kuri reglamentē attaisnojuma dokumentā norādāmos obligātus rekvizītus. Uz reprezentācijas izmaksām var attiecināt tikai 40% no iztērētas summas, bet pārējie  60% jāliek deklarācijas „Par uzņēmumu ienākuma nodokli” 9.rindā.