0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

JAUTĀJUMI UN ATBILDESVai nepieciešams kārtot izrakstīto un saņemto pavadzīmju reģistrus?

Vai nepieciešams kārtot izrakstīto un saņemto pavadzīmju reģistrus?

Jautājums : Vai  nepieciešams kārtot izrakstīto un saņemto pavadzīmju reģistrus? Uz jautājumu atbild Ņina Vasiļevska, ekonomikas zinātņu maģistre, jurista palīgs, SIA “DATE V” valdes locekle, Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas biedre. Jā, normatīvie akti nosaka, ka reģistrs ir obligāti jākārto  par saņemto  un izsniegto preci. Līdz.2010.gada 1. janvārim spēkā  bija MK noteikumi Nr.1038 „ Noteikumi par pavadzīmēm ar Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtiem numuriem”,  kuri noteica ka pavadzīmes reģistrē pavadzīmju reģistrā. Ar 2010. gada 1. janvāri ir izdarīti grozījumi MK noteikumos Nr.585 „ Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”  papildinot tos ar nodaļu   I1.” Speciālās prasības attaisnojuma dokumentu noformēšanā un grāmatvedības reģistru…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Ņina VasiļevskaJautājums : Vai  nepieciešams kārtot izrakstīto un saņemto pavadzīmju reģistrus? Uz jautājumu atbild Ņina Vasiļevska, ekonomikas zinātņu maģistre, jurista palīgs, SIA “DATE V” valdes locekle, Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas biedre. Jā, normatīvie akti nosaka, ka reģistrs ir obligāti jākārto  par saņemto  un izsniegto preci. Līdz.2010.gada 1. janvārim spēkā  bija MK noteikumi Nr.1038 „ Noteikumi par pavadzīmēm ar Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtiem numuriem”,  kuri noteica ka pavadzīmes reģistrē pavadzīmju reģistrā. Ar 2010. gada 1. janvāri ir izdarīti grozījumi MK noteikumos Nr.585 „ Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”  papildinot tos ar nodaļu   I1.” Speciālās prasības attaisnojuma dokumentu noformēšanā un grāmatvedības reģistru kārtošanā darījumos ar precēm”, kas ir spēkā vēl  līdz šodienai. Minētie grozījumi  nosaka: Attaisnojuma dokumentu par preču piegādi (pārdošanu) un par preču izsniegšanu to noformēšanas vai saņemšanas dienā un pirms preču tālākas piegādes (pārdošanas) vai citu darbību veikšanas ar tām hronoloģiskā secībā reģistrē dokumentu reģistrā vai analogā uzskaites reģistrā. Reģistrā norāda vismaz šādu informāciju: 1. ieraksta datums; 2.  ieraksta kārtas numurs; 3. dokumenta sagatavošanas datums; 4. dokumenta numurs; 5. dokumentā norādītais darījuma partneris (juridiskās personas nosaukums vai fiziskās personas vārds, uzvārds). Dokumentu reģistrs kopā ar vienu dokumenta eksemplāru atrodas katrā preču izsniegšanas un saņemšanas vietas adresē līdz pārskata gada slēguma inventarizācijai. Ja preču izsniegšanas un saņemšanas vieta nav uzņēmuma pastāvīgā darbības vieta (struktūrvienība),  dokumentu reģistrs (izņemot tirdzniecību)  drīkst atrasties uzņēmuma juridiskajā adresē vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētā struktūrvienībā (fiziskajai personai - deklarētajā dzīvesvietā). Ja  dokumentu reģistru sagatavo un glabā tikai elektroniski, jānodrošina iespēja pēc kontrolējošo institūciju pieprasījuma izsniegt  dokumentu reģistra izdruku papīra formā. Dokumentu reģistram  akcīzes precēm var būt noteiktas  citas prasības akcīzes preču apriti reglamentējošajos normatīvajos aktos.