0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻICITIAkcīzes nodokļa palielināšana, neveidojot atsevišķus nosacījumus lauksaimniecības nozarē strādājošajiem, mazinās nozares konkurētspēju

Akcīzes nodokļa palielināšana, neveidojot atsevišķus nosacījumus lauksaimniecības nozarē strādājošajiem, mazinās nozares konkurētspēju

Zemkopības ministrija informē, ka akcīzes nodokļa celšana negatīvi ietekmētu lauksaimniecības nozari – akcīzes nodokļa palielināšana ne tikai palielinātu finansiālo slogu lauksaimniecības nozarē strādājošajiem, bet arī negatīvi ietekmētu Latvijas lauksaimnieku konkurētspēju. Šāds viedoklis izteikts saistībā ar satiksmes ministra Tāļa Linkaita pausto masu medijos  par pieļāvumu celt akcīzes nodokli dīzeļdegvielai, Ministrs Kaspars Gerhards: “Šobrīd lauksaimniekiem noteiktie atvieglojumi jeb atlaides dīzeļdegvielas iegādei ir būtisks valsts atbalsta mehānisms - tā ir daļa no priekšrocībām, kas veicina uzņēmējdarbību visdažādākajās lauksaimniecības nozarēs, kā arī uztur dzīvību Latvijas reģionos. Akcīzes palielinājums kopumā negatīvi ietekmēs iedzīvotājus reģionos, kuriem jau šobrīd jāmēro…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Photo on Visualhunt.com

Zemkopības ministrija informē, ka akcīzes nodokļa celšana negatīvi ietekmētu lauksaimniecības nozari – akcīzes nodokļa palielināšana ne tikai palielinātu finansiālo slogu lauksaimniecības nozarē strādājošajiem, bet arī negatīvi ietekmētu Latvijas lauksaimnieku konkurētspēju. Šāds viedoklis izteikts saistībā ar satiksmes ministra Tāļa Linkaita pausto masu medijos  par pieļāvumu celt akcīzes nodokli dīzeļdegvielai,

Ministrs Kaspars Gerhards: “Šobrīd lauksaimniekiem noteiktie atvieglojumi jeb atlaides dīzeļdegvielas iegādei ir būtisks valsts atbalsta mehānisms - tā ir daļa no priekšrocībām, kas veicina uzņēmējdarbību visdažādākajās lauksaimniecības nozarēs, kā arī uztur dzīvību Latvijas reģionos. Akcīzes palielinājums kopumā negatīvi ietekmēs iedzīvotājus reģionos, kuriem jau šobrīd jāmēro salīdzinoši tāls ceļš gan uz darbu, gan dodoties pie ārsta, gan arī vedot bērnus uz skolu utt. Šāds risinājums ceļu infrastruktūras atjaunošanas veicināšanai uzliks papildu finansiālo slogu iedzīvotājiem reģionos, kas savukārt radītu nevēlamu pamudinājumu pārcelties uz attīstības centriem un pilsētām.

Ministrs arī norāda, ka valstī jāīsteno uz iedzīvotāju interešu un vajadzību aizstāvību vērsta politika – ir jāveicina iedzīvotāju darba un dzīves iespējas reģionos – nedrīkst radīt apstākļus, kas negatīvi ietekmētu dzīves un darba iespējas reģionos, it sevišķi lauksaimniecības nozarē.

Turklāt svarīgi ņemt vērā, ka akcīzes nodokļa likmju celšana dīzeļdegvielai veidos nozīmīgu finansiālā sloga pieaugumu lauksaimniekiem, jo lauksaimnieciskā darbībā izmaksu nozīmīgu daļu veido dīzeļdegvielas iegāde, kas nepieciešama lauksaimniecībā izmantojamās zemes apstrādei un augkopības un lopkopības produkcijas ražošanai.

Jāņem vērā arī to, ka Latvijai  ir noteikti vieni no viszemākajiem platībmaksājumu līmeņiem Eiropas Savienībā, akcīzes nodokļa celšana dīzeļdegvielai vēl vairāk mazinātu auksaimnieku konkurētspēju Eiropas Savienības tirgū.  norādījis ministrs.

Līdz 2014. gada 31. decembrim, pērkot dīzeļdegvielu, lauksaimnieki bija atbrīvoti no akcīzes nodokļa. Akcīzes nodoklis bija 0, un dīzeļdegviela nebija marķēta. Savukārt no 2015. gada 1. janvāra - saskaņā ar likuma “Par akcīzes nodokli” 14. panta 2.2 daļu - iezīmētai (marķētai) dīzeļdegvielai lauksaimniekiem nodokli aprēķina pēc likmes 50 eiro par 1000 litriem.

Sākot ar 2018. gada 1. jūliju, saskaņā ar likuma “Par akcīzes nodokli” 14. panta 2.daļu iezīmētai (marķētai) dīzeļdegvielai, kuru izmanto lauksaimniecības produkcijas ražošanai, ja tiek izpildītas noteiktas prasības, akcīzes nodokli par 1000 litriem aprēķina 15% apmērā no akcīzes nodokļa standartlikmes dīzeļdegvielai. Tas nozīmē, ka, palielinot akcīzes nodokļa likmi dīzeļdegvielai, palielināsies arī samazinātā akcīzes nodokļa likme iezīmētai (marķētai) dīzeļdegvielai, kuru izmanto lauksaimniecības produkcijas ražošanai.