0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIAptauja: E-pakalpojumi atvieglo pakalpojumu saņemšanu valsts un pašvaldību iestādēs

Aptauja: E-pakalpojumi atvieglo pakalpojumu saņemšanu valsts un pašvaldību iestādēs

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija veikusi socioloģisko aptauju, kurā 78% Latvijas iedzīvotāju, kuri kaut reizi izmantojuši kādu no valsts un pašvaldību iestāžu piedāvātajiem e-pakalpojumiem, atzīst, ka tie ir atvieglojuši pakalpojumi saņemšanu valsts pārvaldes iestādēs. Latvijas iedzīvotāji visaugstāk novērtējuši laika un naudas ietaupījumu, kā arī pakalpojuma pieejamību un sasniedzamību jebkurā laikā un vietā. Aptaujas rezultāti liecina, ka 2012.gada pēdējo sešu mēnešu laikā valsts un pašvaldību e-pakalpojumus izmantojuši ap 23% iedzīvotāju. E-pakalpojumus visbiežāk izmanto uzņēmēji un iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem, savukārt iedzīvotāji vecumā no 45 līdz 74 gadiem izvēlas klātienē apmeklēt valsts un pašvaldības iestādes, lai izvairītos no…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija veikusi socioloģisko aptauju, kurā 78% Latvijas iedzīvotāju, kuri kaut reizi izmantojuši kādu no valsts un pašvaldību iestāžu piedāvātajiem e-pakalpojumiem, atzīst, ka tie ir atvieglojuši pakalpojumi saņemšanu valsts pārvaldes iestādēs. Latvijas iedzīvotāji visaugstāk novērtējuši laika un naudas ietaupījumu, kā arī pakalpojuma pieejamību un sasniedzamību jebkurā laikā un vietā.

Aptaujas rezultāti liecina, ka 2012.gada pēdējo sešu mēnešu laikā valsts un pašvaldību e-pakalpojumus izmantojuši ap 23% iedzīvotāju. E-pakalpojumus visbiežāk izmanto uzņēmēji un iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem, savukārt iedzīvotāji vecumā no 45 līdz 74 gadiem izvēlas klātienē apmeklēt valsts un pašvaldības iestādes, lai izvairītos no iespējamiem pārpratumiem.

Apzinot eiD karšu izmantošanu, aptaujā pozitīvi vērtējams fakts, ka vairāk kā puse to lietotāju ir izmantojuši eiD kartē iekļautos e-rīkus, piemēram, nosūtījuši elektroniski parakstītu dokumentus iestādei vai pašvaldībai, tomēr joprojām lielākā daļa eID karšu saņēmēji neapzinās vai nenovērtē priekšrocības ērtākai pakalpojumu saņemšanai, neaktivizējot eparakstu eID kartē.

Tāpat aptaujas rezultāti liecina par to, ka visbiežāk informāciju par e-pakalpojumiem cilvēki saņem no draugiem un paziņām. Tomēr vairāk kā trešdaļa cilvēku atzīst, ka informācija par pieejamajiem valsts un pašvaldību e-pakalpojumiem ir nepietiekama, tāpēc klātesamībai arī sociālajās platformās ir jākļūst par iestāžu pakalpojumu sniegšanas ikdienu.

Socioloģiskā aptauja veikta ar Eiropas Savienības fondu 3.darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” 3.2.2.1.1. apakšaktivitāte „Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība” atbalstu. Tajā piedalījās respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Līdz 2015.gada decembrim vēl tiks veikti šādi seši sabiedriskās domas izvērtējumi par e-pakalpojumu pielietojumu. Otrā aptauja plānota 2013.gada maijā.