0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBAAr grozījumiem Gada pārskatu likumā tiek plānoti atvieglojumi mikrouzņēmumiem

Ar grozījumiem Gada pārskatu likumā tiek plānoti atvieglojumi mikrouzņēmumiem

Likumprojektu „Grozījumi Gada pārskatu likumā” plānots skatīt 7. jūnija Valsts sekretāru sanāksmē. To izstrādājusi Finanšu ministrija. Šie grozījumi top saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2012.gada 14.marta Direktīva 2012/6/ES, kas stājusies spēkā 2012.gada 10.aprīlī un kurā attiecībā uz saimnieciskām mikrovienībām grozīta Padomes Direktīvu 78/660/EEK par noteiktu veidu sabiedrību gada pārskatiem. Proti,  direktīvas grozījumi ievieš jaunu komercsabiedrību kategoriju – saimniecisko mikrovienību, nosaka tās maksimālos kritērijus (bilances kopsumma EUR 350 000, neto apgrozījums EUR 700 000 un vidējais darbinieku skaits pārskata gadā – 10) un dod  Eiropas Savienības dalībvalstīm  iespēju, ņemot vērā attiecīgās dalībvalsts īpašos apstākļus un vajadzības, pieņemt lēmumu par to,…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Finanšu ministrijaLikumprojektu „Grozījumi Gada pārskatu likumā” plānots skatīt 7. jūnija Valsts sekretāru sanāksmē. To izstrādājusi Finanšu ministrija. Šie grozījumi top saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2012.gada 14.marta Direktīva 2012/6/ES, kas stājusies spēkā 2012.gada 10.aprīlī un kurā attiecībā uz saimnieciskām mikrovienībām grozīta Padomes Direktīvu 78/660/EEK par noteiktu veidu sabiedrību gada pārskatiem. Proti,  direktīvas grozījumi ievieš jaunu komercsabiedrību kategoriju – saimniecisko mikrovienību, nosaka tās maksimālos kritērijus (bilances kopsumma EUR 350 000, neto apgrozījums EUR 700 000 un vidējais darbinieku skaits pārskata gadā – 10) un dod  Eiropas Savienības dalībvalstīm  iespēju, ņemot vērā attiecīgās dalībvalsts īpašos apstākļus un vajadzības, pieņemt lēmumu par to, vai iekļaut attiecīgās valsts normatīvajos aktos jaunu komercsabiedrību kategoriju un, ja iekļaut, tad kāda lieluma kritērijus noteikt, un kādā veidā izmantot šajā direktīvā paredzētos atbrīvojumus un atvieglojumus. Direktīvas grozījumi paredz dalībvalstīm iespēju noteikt tādām saimnieciskām mikrovienībām, kuras kārtējā un iepriekšējā gada bilances datumā nepārsniedz divus no trim minētajiem maksimālajiem kritērijiem, atbrīvojumus no kāda vai visiem šādiem Padomes 1978.gada 25.jūlija Direktīvā 78/660/EEK paredzētajiem pienākumiem: 1 ) no pienākuma atspoguļot posteņus „Priekšapmaksa un uzkrātie ieņēmumi” (bilances aktīvā) un „Uzkrātie maksājumi un nākamo periodu ieņēmumi” (bilances pasīvā); 2)  no pienākuma sagatavot gada pārskata pielikumu un vadības ziņojumu ar nosacījumu, ka konkrēta ierobežota apjoma informācija tiek iekļauta bilances beigās; 3)  no pienākuma publicēt gada pārskatus ar noteikumu, ka saimnieciskās mikrovienības bilances informācija ir iesniegta un pieejama vismaz vienā valsts norādītā kompetentā iestādē. Direktīvas grozījumi arī paredz dalībvalstīm iespēju pēc to izvēles piešķirt saimnieciskajām mikrovienībām šādus atvieglojumus: 1)atļaut sagatavot saīsinātu bilanci; 2)atļaut sagatavot saīsinātu peļņas vai zaudējumu aprēķinu. Papildus minētajam direktīvas grozījumi noteic, ka dalībvalstis neatļauj (neprasa) saimnieciskajām mikrovienībām, kuras ir izvēlējušās izmantot minētos atbrīvojumus un atvieglojumus, piemērot novērtēšanu patiesajā vērtībā. Iemesls šim aizliegumam ir tāds, ka finanšu pārskatu lietotājiem no bilances beigās iekļautās  ierobežota apjoma informācijas nebūs saprotams, vai finanšu pārskata posteņos ir ietvertas summas, kuru pamats ir novērtējums patiesajā vērtībā, un saskaņā ar kādām metodēm tiek noteikta dažādu posteņu patiesā vērtība. Finanšu ministrija, izstrādājot grozījumus gada pārskatu likumā, direktīvā noteiktos mikrouzņēmumu kritērijus pielīdzinājusi pašlaik Latvijā esošajiem mikrouzņēmumu kritērijiem: komercsabiedrības, kurās darbinieku skaits nav lielāks par 5 un apgrozījums kalendāra gadā nepārsniedz 70 000 latu. Šiem kritērijiem pievienots arī trešais kritēriju – bilances kopsumma – 35 000 latu. Grozījumi paredz, ka komercsabiedrībām, kuras nepārsniedz divus no minētajiem kritērijiem, papildus gada pārskatu likumā likuma 54.panta pirmajā daļā minētajiem atvieglojumiem atļautu: 1) sagatavot saīsinātu bilanci; 2) nesagatavot pielikumu, bet likumā noteikto papildinformāciju un skaidrojumus iekļaut bilances beigās kā piezīmes.Likumprojektā tiek paredzēta saīsinātās bilances sagatavošanas kārtība un bilances piezīmēs sniedzamās informācijas apjoms. Salīdzinājumā ar Gada pārskatu likuma 10.pantā noteikto bilances shēmu saīsinātās bilances aktīvā neietver posteņu grupas  „Ieguldījuma īpašumi”, „Bioloģiskie aktīvi”, „Pārdošanai turēti ilgtermiņa ieguldījumi” un posteni „Atvasinātie finanšu instrumenti”, bet  pasīvā – posteni „Finanšu instrumentu pārvērtēšanas rezerve”. Likumprojektā arī norādīts, uz kuriem Gada pārskatu likuma 10.pantā noteiktajiem bilances shēmas aktīva posteņiem pārklasificējamas summas, kas bija norādītas iepriekšminētajos posteņos. Komercsabiedrībai, kura izmanto vismaz vienu no  šā likuma 54.panta pirmajā daļā minētajiem atvieglojumiem, aizliegts izmantot novērtēšanu, pamatojoties uz patiesās vērtības metodi, un uz šo sabiedrību neattiecas pienākums patiesa un skaidra priekšstata sniegšanas nolūkā sniegt  gada pārskatā citu papildinformāciju vai atkāpties no konkrētas Gada pārskatu likuma prasības. Likumprojekts arī ietver precizējumu attiecībā uz vadības ziņojuma sagatavošanu. Paredzēts, ka likumprojektā paredzētie Gada pārskatu likuma grozījumi stāsies spēkā 2013.gada 1.janvārī un būs piemērojami, sākot ar 2013.pārskata gadu. Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāizskata Ministru kabinetā un jāpieņem Saeimā. Vairāk par topošajiem grozījumiem Jūs varat lasīt Ministru kabineta mājaslapā, šeit.