0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

TIESĪBASĀrkārtas palīdzības saņemšanai izstrādāta jauna lietotne “112 Latvija” un vietne www.112.lv.

Ārkārtas palīdzības saņemšanai izstrādāta jauna lietotne “112 Latvija” un vietne www.112.lv.

Lai uzlabotu ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numura "112" zvanu apstrādi, resursu vadību un informācijas apmaiņu starp operatīvajiem dienestiem, izstrādāta un ieviesta Vienota kontaktu centru platforma, kā arī jauna lietotne "112 Latvija" un tīmekļvietne www.112.lv, informē Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD). Vienota kontaktu centra platforma Turpmāk, zvanot uz tālruņa numuru 112 par notikumiem, kuros nepieciešama tikai policijas iesaiste, iedzīvotāji vairs netiks pāradresēti un viņiem nebūs jāatkārto informācija, jo 112 dispečers pieņems informāciju par notikušo. Savukārt, ja iedzīvotāji zvanīs uz policijas palīdzības tiešo tālruņa numuru 110, viņi tāpat tiks savienoti ar 112 kontaktu centru, kas…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Ilustrācija: VUGD

Lai uzlabotu ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numura "112" zvanu apstrādi, resursu vadību un informācijas apmaiņu starp operatīvajiem dienestiem, izstrādāta un ieviesta Vienota kontaktu centru platforma, kā arī jauna lietotne "112 Latvija" un tīmekļvietne www.112.lv, informē Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD).

Vienota kontaktu centra platforma

Turpmāk, zvanot uz tālruņa numuru 112 par notikumiem, kuros nepieciešama tikai policijas iesaiste, iedzīvotāji vairs netiks pāradresēti un viņiem nebūs jāatkārto informācija, jo 112 dispečers pieņems informāciju par notikušo.

Savukārt, ja iedzīvotāji zvanīs uz policijas palīdzības tiešo tālruņa numuru 110, viņi tāpat tiks savienoti ar 112 kontaktu centru, kas pieņems informāciju par negadījumu un informāciju par to nodos nepieciešamajiem operatīvajiem dienestiem un citām iestādēm.

112 dispečeri pēc iedzīvotāju pieprasījuma neveiks zvanu pāradresāciju uz konkrētiem Valsts policijas (VP)un pašvaldības policijas iecirkņiem, bet tā vietā noskaidros, kur un kas ir noticis un izvērtēs, vai un kādu operatīvo dienestu iesaiste un cik lielā apjomā ir nepieciešama. Jaunā Vienotā kontaktu centru platforma ir pielāgots VUGD un VP vajadzībām.

Lietotne “112 Latvija

Ikviens Latvijas iedzīvotājs, kuram ir viedtālrunis, aicināts lejupielādēt un izmantot jauno bezmaksas lietotni “112 Latvija”, kas lietotājam sniedz iespēju piezvanīt vai nosūtīt īsziņu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112, saņemt paziņojumus par iespējamo apdraudējumu un uzzināt, kā rīkoties dažādās bīstamās situācijās.

Lietotne ir piemērota lietošanai viedtālruņos ar iOS un Android operētājsistēmu. To var lejupielādēt bez maksas Google Play un App Store. Lietotne ir bezmaksas, bet atbilstoši izvēlētajam mobilo sakaru pieslēguma tarifam, var tikt piestādīta maksa par interneta izmantošanu.

Jaunās lietotnes “112 Latvija” priekšrocības:

  • saņems paziņojumu sava viedtālruņa ekrānā par iespējamo apdraudējumu, piemēram, sarkanā vai oranžā līmeņa brīdinājumus par bīstamiem laikapstākļiem, trauksmes sirēnu pārbaudi u.c. notikumiem, kas liek iedzīvotājiem būt gataviem nepieciešamības gadījumā rīkoties vai prasa iedzīvotāju nekavējošu rīcību.
  • Zvanot uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numuru 112 no lietotnes "112 Latvija", 112 dispečeri redzēs aptuveno zvanītāja atrašanās vietu.  Tas sniegs iespēju operatīvāk sniegt palīdzību tiem iedzīvotājiem, kuri nevar nosaukt precīzu negadījuma adresi. Lai dispečers redzētu cilvēka atrašanās vietu, instalācijas brīdī vai vēlāk nepieciešams atļaut lietotnei piekļūt telefona atrašanās vietai.
  • Īsziņas nosūtīšana uz tālruņa numuru 112 veicina ārkārtas palīdzības pieejamību cilvēkiem ar runas un dzirdes traucējumiem un cilvēkiem bez Latvijas mobilo sakaru operatoru izsniegtas SIM kartes. Lietotnē "112 Latvija" iedzīvotāji varēs iepazīties ar padomiem, kā rīkoties dažādos apdraudējumos un uzzināt operatīvo dienestu aktualitātes.

Tīmekļvietne www.112.lv

Lai uzlabotu iedzīvotāju zināšanas par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numuru 112 un rīcību dažādos apdraudējumos, kā arī veidotu izpratni par tiem gadījumiem, kad nepieciešams zvanīt uz tālruņa numuru 112, bet kad palīdzību sniegs citas iestādes vai komersanti, darbību uzsāk tīmekļvietne www.112.lv. Tajā vienuviet apkopoti Latvijas operatīvo dienestu sniegtie drošības padomi pareizai rīcībai dažādos apdraudējumos. Tīmekļvietnē tiks operatīvi izvietoti brīdinājumi par iespējamo apdraudējumu un nepieciešamo rīcību.

Lasiet arī: