Atdot kolēģim parādu varēs arī ar zibmaksājumu uz viņa mobilā tālruņa numuru

37
(0)
Photo on Visual hunt

No 7. augusta bankas Citadele un un SEB bankas klienti  var veikt maksājumus citām privātpersonām, izmantojot tikai tālruņa numuru.  Lai izmantotu jauno pakalpojumu, jāreģistrējas Latvijas Bankas izveidotajā un uzturētajā Zibsaišu reģistrā ar banku mobilo lietotni.

Bankas klientam, iekļaujot savu numuru Zibsaišu reģistrā ar mobilās lietotnes palīdzību, konta numurs tiek piesaistīts tālruņa numuram. Līdz ar to turpmāk, pārskaitot naudu uz šo tālruņa numuru, summa nonāks attiecīgajā kontā. Lai maksātu uz tālruņa numuru, Citadeles klientam, piemēram, nav obligāti jābūt reģistrētam Zibsaišu reģistrā, tomēr reģistrācija ir jāveic naudas saņēmējam.

Latvijas Banka informē, ka vienam mobilā tālruņa numuram var tikt piesaistīts tikai viens konta numurs, savukārt viens konta numurs var tikt piesaistīts vairākiem mobilā tālruņa numuriem.

Banku klienti paši ar savas bankas starpniecību iekļauj savu mobilā tālruņa numuru Zibsaišu reģistrā, tādā veidā dodot iespēju citiem veikt viņiem maksājumus daudz ērtāk.

Zibsaišu reģistra pakalpojumi tiek nodrošināti visiem Latvijas Bankas elektroniskās klīringa sistēmas (EKS sistēmas) dalībniekiem, kā arī citām iestādēm, kuras pieteikušās lietot Zibsaišu reģistru un saņēmušas Latvijas Bankas piekrišanu Zibsaišu reģistra lietošanas noteikumos noteiktajā kārtībā. Zibsaišu reģistra mērķis ir nodrošināt iespēju noskaidrot mobilā tālruņa numuram vai citam identifikatoram atbilstošo IBAN konta numuru un BIC kodu, lai vienkāršotu zibmaksājumu un citu SEPA maksājumu iniciēšanu. Zibsaišu reģistrs satur informāciju par Zibsaišu reģistra lietotāju, kā arī citu iestāžu, kas atbilst Zibsaišu reģistra lietošanas noteikumos noteiktajiem informācijas iekļaušanas nosacījumiem, klientu identifikatoriem, IBAN konta numuriem un ar tiem saistīto informāciju.

Novērtējiet šo rakstu
(0)