0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSFINANSESBankām jaunas vadlīnijas finanšu krāpšanas riska pārvaldībai

Bankām jaunas vadlīnijas finanšu krāpšanas riska pārvaldībai

Pēc Latvijas bankas informācijas

Latvijas Banka sadarbībā ar Finanšu nozares asociāciju ir izstrādājusi jaunas “Vadlīnijas finanšu krāpšanas riska uzraudzībai, pārvaldībai un ierobežošanai”, kuru mērķis ir stiprināt finanšu nozares spēju efektīvi identificēt un mazināt finanšu krāpniecības riskus. Vadlīnijas vērstas uz vienotu, uz riskiem balstītu pieeju, kas ieviešama kredītiestādēs, maksājumu iestādēs un elektroniskās naudas iestādēs un minēto iestāžu filiālēs Latvijā. Tās sniedz rekomendācijas par krāpšanas riska iekšējās pārvaldības prasībām, sūdzību efektīvu izskatīšanu, maksājuma rīkojumu noraidīšanu un apturēšanu, maksājumu autorizācijas un rupjas neuzmanības izvērtēšanu, kā arī par prasībām attiecībā uz informācijas pieejamību un apmaiņu. Tā, piemēram, vadlīnijās norādīts, ka gadījumā, ja…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Unsplash.com

Latvijas Banka sadarbībā ar Finanšu nozares asociāciju ir izstrādājusi jaunas “Vadlīnijas finanšu krāpšanas riska uzraudzībai, pārvaldībai un ierobežošanai”, kuru mērķis ir stiprināt finanšu nozares spēju efektīvi identificēt un mazināt finanšu krāpniecības riskus.

Vadlīnijas vērstas uz vienotu, uz riskiem balstītu pieeju, kas ieviešama kredītiestādēs, maksājumu iestādēs un elektroniskās naudas iestādēs un minēto iestāžu filiālēs Latvijā.

Tās sniedz rekomendācijas par krāpšanas riska iekšējās pārvaldības prasībām, sūdzību efektīvu izskatīšanu, maksājuma rīkojumu noraidīšanu un apturēšanu, maksājumu autorizācijas un rupjas neuzmanības izvērtēšanu, kā arī par prasībām attiecībā uz informācijas pieejamību un apmaiņu.

Tā, piemēram, vadlīnijās norādīts, ka gadījumā, ja finanšu iestāde pirms darījuma veikšanas konstatē, ka maksājumam vai zibmaksājumam ir augsts risks, tā atsaka pieņemt izpildei šādu maksājumu un paziņo par to klientam, tostarp norāda vispārīgu atteikuma iemeslu. Savukārt, ja pēc maksājuma izpildes rodas pamatotas aizdomas par finanšu krāpšanas gadījumu, iestāde sazinās ar klientu, lai saņemtu klienta piekrišanu informēt maksājuma saņēmēju iestādi par iespējamo krāpšanas gadījumu un par maksājuma atsaukumu. Vienlaikus iestāde informē klientu par veiktajām darbībām, to termiņiem un iespējamām sekām maksājuma atsaukuma vai tā neiespējamības gadījumā.

Finanšu iestāde neveic saziņu ar klientu gadījumos, kad ir pamatotas aizdomas, ka klienta maksājumu konts tiek izmantots izkrāptu finanšu līdzekļu pārvietošanai, tostarp gadījumos, kad klients varētu būt naudas mūlis.

Ja maksājums, kas atzīts par finanšu krāpšanas gadījumu, veikts, izmantojot maksājuma instrumentu (maksājumu karti, digitālo maku, kam piesaistīta karte), iestāde sazinās ar klientu par iespējamo krāpšanas gadījumu un informē to par maksājuma atsaukuma procedūru un rezervētā maksājuma statusu.

Ieviešot vadlīnijās ieteiktās darbības un pasākumus, maksājumu pakalpojumu sniedzēji stiprinās finanšu nozares spēju aizsargāt klientu intereses, kā arī nodrošinās skaidrus un efektīvus procesus sūdzību izskatīšanā un riska mazināšanā.

Vadlīnijas tiek regulāri pilnveidotas, ņemot vērā praksē identificētās problēmas, labās prakses piemērus un izmaiņas finanšu nozares regulējumā. Tas ļauj nodrošināt vienotu pieeju finanšu krāpniecības risku pārvaldībā, kas atbilst aktuālajām tendencēm un vajadzībām.

Lasiet arī: