0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSE-pakalpojumi, kas noder jaunajiem uzņēmējiem

E-pakalpojumi, kas noder jaunajiem uzņēmējiem

Šā gada pirmajos deviņos mēnešos vairāk nekā 40% no visiem pieteikumiem Uzņēmumu reģistrā (UR) tika veikti elektroniski, tuvākajos gados plānota pakāpeniska pāreja uz teju visu pakalpojumu sniegšanu tiešsaistē, tāpēc uzņēmējiem jau laikus jāsāk aprast ar e-vidi, norāda UR galvenā notāre Guna Paidere, aizvadītajā nedēļā atklājot “Dienas bez rindām 2017”.

Jau pašlaik UR būtiski ir samazinājušās rindas, un attiecīgi arī uzņēmēji pakalpojumus var saņemt daudz ātrāk, jo pat uz klātienes pakalpojumiem var elektroniski pieteikt tikšanās laiku, un tad rindā nav jāstāv vispār. Tāpēc pāris ieteikumi, kā efektīvāk dibināt uzņēmumu, lai vairāk laika var veltīt idejām un biznesa attīstībai, nevis birokrātiskām procedūrām.

Uzsākot jebkuru e-pakalpojumu, viens no tā veiksmīgas izpildes priekšnosacījumiem ir derīgi autentifikācijas rīki. Jāatceras, ka reģistrācijas pieteikumam un tam pievienojamajiem dokumentiem jābūt parakstītiem ar Latvijā izsniegtu drošo elektronisko parakstu (eParaksts, eID) vai virtuālo e-parakstu.

Ja ir eID, tad droši elektronisko parakstu noformēt ir gluži vienkārši – četros soļos. Jāiegādājas un jāpievieno datoram karšu lasītājs, jāielejuplādē parakstīšanās un pārbaudes programmatūru, jāpārliecinās, ka eParaksts ir derīgs un aktīvs, un jāsagatavo interneta pārlūks darbam ar eID karti. Tas arī viss!” UR pārstāve Evija Ivdra.

Arī atvērt pagaidu kontu bankā var attālināti

Viens no pirmajiem darbiem, kas jāpaveic, lai dibinātu uzņēmumu, ir pagaidu bankas konta atvēršana. Piemēram, atsevišķas bankas jaundibināmiem uzņēmumiem piedāvā iespēju attālināti atvērt pagaidu norēķinu kontu, veikt pamatkapitāla iemaksu un saņemt no bankas ar e-parakstu apstiprinātu izziņu par pamatkapitāla iemaksu kontā, ko uzreiz var iesniegt kopā ar dibināšanas dokumentiem. Lai atvērtu pagaidu norēķinu kontu, uzņēmējam jāparaksta konta atvēršanas pieteikums ar drošu elektronisko parakstu un elektroniski jāiesniedz nosūtot uz bankas e-pasta adresi. Pajautājiet savai bankai par iespējām!

Reģistrējot uzņēmumu elektroniski, pienākas atlaide valsts nodevai

Reģistrējot jaunu uzņēmumu būs jānomaksā valsts nodeva un maksa par publikāciju “Latvijas Vēstnesī”, kuras apmērs noteikts normatīvajos aktos. Abi maksājumi jāveic pirms e-pakalpojumu uzsākšanas portālā “latvija.lv”, jo to izpildes gaitā vajadzēs ievadīt ar maksājumiem saistīto informāciju. Uzņēmumu reģistrācijai elektroniski portālā “latvija.lv” ir ietaupītais laiks un ceļa izdevumi, kā arī garantētā 10% atlaide valsts nodevai.

Kad visi priekšdarbi veikti un nepieciešamie dokumenti ir pie rokas (dibināšanas dokumenti – dibināšanas lēmums, statūti, dalībnieku reģistra nodalījums, izziņa par pamatkapitāla iemaksu pagaidu kontā, maksājumu uzdevumi, kā arī sagatavota pieteikuma veidlapa), tad jāizmanto portālā “latvija.lv” e-pakalpojums “Reģistrācija Uzņēmuma reģistra vestajos reģistros”. E-pakalpojums vieš skaidrību par iesniedzamajiem dokumentiem un maksājamās nodevas apmēru – īpaši noderīgi tas ir izmaiņu reģistrācijas gadījumā.

Vienlaikus ar pieteikumu par komersanta ierakstīšanu komercreģistrā ir tiesības iesniegt un pieteikumā norādīt, vai vēlies iegūt mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja statusu. To izskata Valsts ieņēmumu dienests.

Kur meklēt palīdzību, ja bažas vai kas nesanāk?

Ja ir neskaidrības vai novērotas problēmas e-pakalpojumu darbībā, jāziņo portāla www.latvija.lv lietotāju atbalsta dienestam pa e-pastu [email protected] vai izmantojot e-pakalpojuma formās pieejamo saiti problēmas paziņošanai “Papildus opcijas”. Konsultāciju par e-pakalpojuma “Reģistrācija Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros” lietošanu un atbalstu var saņemt, sazinoties ar Uzņēmumu reģistra tehniskā atbalsta dienestu, zvanot uz tālruņa numuru 67804999 vai rakstot uz e-pastu [email protected] .

Pašlaik valstī tiešsaistē ir pieejami aptuveni 500 dažādu valsts un pašvaldību e pakalpojumu kā privātpersonām, tā uzņēmējiem. Turklāt pēdējos deviņos gados to skaits pieaudzis apmēram septiņas reizes. Atbilstoši Valsts reģionālās attīstības aģentūras datiem, 2017.gada pirmajos mēnešos valsts e-pakalpojumus lietojuši 762 000 iedzīvotāji aptuveni astoņus miljonus reižu.

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Šā gada pirmajos deviņos mēnešos vairāk nekā 40% no visiem pieteikumiem Uzņēmumu reģistrā (UR) tika veikti elektroniski, tuvākajos gados plānota pakāpeniska pāreja uz teju visu pakalpojumu sniegšanu tiešsaistē, tāpēc uzņēmējiem jau laikus jāsāk aprast ar e-vidi, norāda UR galvenā notāre Guna Paidere, aizvadītajā nedēļā atklājot “Dienas bez rindām 2017”.

Jau pašlaik UR būtiski ir samazinājušās rindas, un attiecīgi arī uzņēmēji pakalpojumus var saņemt daudz ātrāk, jo pat uz klātienes pakalpojumiem var elektroniski pieteikt tikšanās laiku, un tad rindā nav jāstāv vispār. Tāpēc pāris ieteikumi, kā efektīvāk dibināt uzņēmumu, lai vairāk laika var veltīt idejām un biznesa attīstībai, nevis birokrātiskām procedūrām.

Uzsākot jebkuru e-pakalpojumu, viens no tā veiksmīgas izpildes priekšnosacījumiem ir derīgi autentifikācijas rīki. Jāatceras, ka reģistrācijas pieteikumam un tam pievienojamajiem dokumentiem jābūt parakstītiem ar Latvijā izsniegtu drošo elektronisko parakstu (eParaksts, eID) vai virtuālo e-parakstu.

Ja ir eID, tad droši elektronisko parakstu noformēt ir gluži vienkārši – četros soļos. Jāiegādājas un jāpievieno datoram karšu lasītājs, jāielejuplādē parakstīšanās un pārbaudes programmatūru, jāpārliecinās, ka eParaksts ir derīgs un aktīvs, un jāsagatavo interneta pārlūks darbam ar eID karti. Tas arī viss!” UR pārstāve Evija Ivdra.

Arī atvērt pagaidu kontu bankā var attālināti

Viens no pirmajiem darbiem, kas jāpaveic, lai dibinātu uzņēmumu, ir pagaidu bankas konta atvēršana. Piemēram, atsevišķas bankas jaundibināmiem uzņēmumiem piedāvā iespēju attālināti atvērt pagaidu norēķinu kontu, veikt pamatkapitāla iemaksu un saņemt no bankas ar e-parakstu apstiprinātu izziņu par pamatkapitāla iemaksu kontā, ko uzreiz var iesniegt kopā ar dibināšanas dokumentiem. Lai atvērtu pagaidu norēķinu kontu, uzņēmējam jāparaksta konta atvēršanas pieteikums ar drošu elektronisko parakstu un elektroniski jāiesniedz nosūtot uz bankas e-pasta adresi. Pajautājiet savai bankai par iespējām!

Reģistrējot uzņēmumu elektroniski, pienākas atlaide valsts nodevai

Reģistrējot jaunu uzņēmumu būs jānomaksā valsts nodeva un maksa par publikāciju “Latvijas Vēstnesī”, kuras apmērs noteikts normatīvajos aktos. Abi maksājumi jāveic pirms e-pakalpojumu uzsākšanas portālā “latvija.lv”, jo to izpildes gaitā vajadzēs ievadīt ar maksājumiem saistīto informāciju. Uzņēmumu reģistrācijai elektroniski portālā “latvija.lv” ir ietaupītais laiks un ceļa izdevumi, kā arī garantētā 10% atlaide valsts nodevai.

Kad visi priekšdarbi veikti un nepieciešamie dokumenti ir pie rokas (dibināšanas dokumenti - dibināšanas lēmums, statūti, dalībnieku reģistra nodalījums, izziņa par pamatkapitāla iemaksu pagaidu kontā, maksājumu uzdevumi, kā arī sagatavota pieteikuma veidlapa), tad jāizmanto portālā “latvija.lv” e-pakalpojums “Reģistrācija Uzņēmuma reģistra vestajos reģistros”. E-pakalpojums vieš skaidrību par iesniedzamajiem dokumentiem un maksājamās nodevas apmēru - īpaši noderīgi tas ir izmaiņu reģistrācijas gadījumā.

Vienlaikus ar pieteikumu par komersanta ierakstīšanu komercreģistrā ir tiesības iesniegt un pieteikumā norādīt, vai vēlies iegūt mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja statusu. To izskata Valsts ieņēmumu dienests.

Kur meklēt palīdzību, ja bažas vai kas nesanāk?

Ja ir neskaidrības vai novērotas problēmas e-pakalpojumu darbībā, jāziņo portāla www.latvija.lv lietotāju atbalsta dienestam pa e-pastu [email protected] vai izmantojot e-pakalpojuma formās pieejamo saiti problēmas paziņošanai “Papildus opcijas”. Konsultāciju par e-pakalpojuma “Reģistrācija Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros” lietošanu un atbalstu var saņemt, sazinoties ar Uzņēmumu reģistra tehniskā atbalsta dienestu, zvanot uz tālruņa numuru 67804999 vai rakstot uz e-pastu [email protected] .

Pašlaik valstī tiešsaistē ir pieejami aptuveni 500 dažādu valsts un pašvaldību e pakalpojumu kā privātpersonām, tā uzņēmējiem. Turklāt pēdējos deviņos gados to skaits pieaudzis apmēram septiņas reizes. Atbilstoši Valsts reģionālās attīstības aģentūras datiem, 2017.gada pirmajos mēnešos valsts e-pakalpojumus lietojuši 762 000 iedzīvotāji aptuveni astoņus miljonus reižu.