0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIEK sāk īstenot stratēģiju par izaugsmes un nodarbinātības palielināšanu kultūras un radošajās nozarēs

EK sāk īstenot stratēģiju par izaugsmes un nodarbinātības palielināšanu kultūras un radošajās nozarēs

Eiropas Komisija nāk klajā ar stratēģiju, kas ļaus pilnā mērā izmantot ES kultūras un radošo nozaru potenciālu, lai palielinātu nodarbinātību un izaugsmi. Stratēģijā, kas izklāstīta dokumentā “Kultūras un radošo nozaru sekmēšana, lai palielinātu izaugsmi un nodarbinātību ES”, paredzēta virkne politikas iniciatīvu un mūsdienīgas normatīvās vides veidošana. Komisija  plāno mobilizēt ES finansējumu šo nozaru atbalsta palielināšanai, jo īpaši, izmantojot Kohēzijas politikas fondus un 2014.—2020. gada programmu “Radošā Eiropa”, kurai ierosināts 1,8 miljardus eiro liels budžets. Uzņēmumi un cita veida organizācijas, kas darbojas arhitektūras, mākslas amatniecības, kultūrmantojuma, dizaina, festivālu, kinematogrāfijas un televīzijas, mūzikas, izpildītājmākslas un vizuālās mākslas, arhīvu un bibliotēku, kā arī izdevējdarbības un radio…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Eiropas Komisija nāk klajā ar stratēģiju, kas ļaus pilnā mērā izmantot ES kultūras un radošo nozaru potenciālu, lai palielinātu nodarbinātību un izaugsmi. Stratēģijā, kas izklāstīta dokumentā “Kultūras un radošo nozaru sekmēšana, lai palielinātu izaugsmi un nodarbinātību ES”, paredzēta virkne politikas iniciatīvu un mūsdienīgas normatīvās vides veidošana. Komisija  plāno mobilizēt ES finansējumu šo nozaru atbalsta palielināšanai, jo īpaši, izmantojot Kohēzijas politikas fondus un 2014.—2020. gada programmu “Radošā Eiropa”, kurai ierosināts 1,8 miljardus eiro liels budžets. Uzņēmumi un cita veida organizācijas, kas darbojas arhitektūras, mākslas amatniecības, kultūrmantojuma, dizaina, festivālu, kinematogrāfijas un televīzijas, mūzikas, izpildītājmākslas un vizuālās mākslas, arhīvu un bibliotēku, kā arī izdevējdarbības un radio jomā, jau šobrīd veido līdz pat 4,5 % no IKP un nodrošina līdz pat 8,5 miljoniem darba vietu Eiropas Savienībā. Tomēr kultūras un radošās nozares saskaras ar ievērojamām grūtībām, ko rada digitalizācija un globalizācija, kā arī tirgu spēcīgā kulturālā un valodu sadrumstalotība. Lielas grūtības turpina sagādāt piekļuve finansējumam. Komisijas jaunās stratēģijas mērķis ir veicināt šo nozaru konkurētspēju un eksporta potenciālu, kā arī maksimāli palielināt papildu ieguvumu, ko tās sniedz citām jomām, piemēram, inovācijai, IKT un pilsētvides atjaunošanai. Komisija aicina veikt virkni dažādu pasākumu, lai veicinātu apstākļus, kas nepieciešami kultūras un radošo nozaru uzplaukumam. Šie pasākumi vērsti uz  prasmju attīstīšanu, finansējuma pieejamību, jaunu uzņēmējdarbības modeļu sekmēšanu, mērķauditorijas paplašināšanu, piekļuvi starptautiskiem tirgiem un saiknes Komisija arī vēlas iedrošināt ciešāku sadarbību starp dažādām politikas jomām, jo īpaši starp kultūras, izglītības, rūpniecības, ekonomikas, tūrisma, pilsētvides un reģionālās attīstības, kā arī teritoriālās plānošanas jomām.