0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIES plāno stingrākus noteikumus transportlīdzekļu apskatēm

ES plāno stingrākus noteikumus transportlīdzekļu apskatēm

Eiropas Komisija  13. jūlijā ir pieņēmusi jaunu noteikumu kopumu, lai uzlabotu periodiskās tehniskās apskates, komerciālo transportlīdzekļu tehniskās pārbaudes uz ceļiem un transportlīdzekļu reģistrācijas procesu, informē Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā. Statistika liecina, ka tehniskas kļūmes ir viens no galvenajiem negadījumu cēloņiem. Tās izraisa 6% visu ceļu satiksmes negadījumu, kas negadījumu statistikā atbilst 2000 bojāgājušo gadā un vēl daudz lielākam skaitam cietušo. No kopējā motociklu negadījumu skaita 8%  ir saistīti ar tehniskiem defektiem. Spēkā esošie Eiropas Savienības noteikumi, ar ko paredz minimālās prasības transportlīdzekļu apskatēm, tika izstrādāti 1977.gadā, un kopš tā laika šie noteikumi ir atjaunināti tikai virspusēji. Automašīnas, vadītāju uzvedība un…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Eiropas Komisija  13. jūlijā ir pieņēmusi jaunu noteikumu kopumu, lai uzlabotu periodiskās tehniskās apskates, komerciālo transportlīdzekļu tehniskās pārbaudes uz ceļiem un transportlīdzekļu reģistrācijas procesu, informē Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā. Statistika liecina, ka tehniskas kļūmes ir viens no galvenajiem negadījumu cēloņiem. Tās izraisa 6% visu ceļu satiksmes negadījumu, kas negadījumu statistikā atbilst 2000 bojāgājušo gadā un vēl daudz lielākam skaitam cietušo. No kopējā motociklu negadījumu skaita 8%  ir saistīti ar tehniskiem defektiem. Spēkā esošie Eiropas Savienības noteikumi, ar ko paredz minimālās prasības transportlīdzekļu apskatēm, tika izstrādāti 1977.gadā, un kopš tā laika šie noteikumi ir atjaunināti tikai virspusēji. Automašīnas, vadītāju uzvedība un tehnoloģijas kopš tā laika ir būtiski mainījušas. Pieņemot  jaunus noteikumus, ir paredzams ik gadus glābt vairāk nekā 1200 cilvēku dzīvību un novērst vairāk nekā 36 000 tehnisku kļūmju izraisītu negadījumu. Pašreiz spēkā esošie noteikumi un jaunievedumi Direktīva 2009/40/EK nosaka obligātās prasības mehānisko transportlīdzekļu periodiskajām tehniskajām apskatēm. Direktīvu piemēro vieglajiem automobiļiem, autobusiem un smagajiem kravas transportlīdzekļiem un to piekabēm, bet nevis motorolleriem un motocikliem. Jaunie noteikumi paredz obligātas motorolleru un motociklu apskates Eiropas Savienībā, biežākas vecu transportlīdzekļu periodiskās tehniskās apskates un biežākas apskates transportlīdzekļiem un mikroautobusiem ar ārkārtīgi lielu nobraukumu. Plānots arī uzlabot transportlīdzekļu apskašu kvalitāti, nosakot vienotus minimālos standartus attiecībā uz trūkumiem, aprīkojumu, kā arī inspektoriem, kas attiecīgās pārbaudes veic. Plānotas arī elektroniskā drošības aprīkojuma obligātas pārbaudes, kā arī cīņa pret krāpšanos ar nobraukuma rādījumiem, reģistrējot kilometrāžu. Jaunajos noteikumos ir izklāstīti vienoti Eiropas Savienības minimālie standarti transportlīdzekļu apskatēm, paredzot, ka dalībvalstis var pieņemt stingrākus noteikumus, ja to uzskata par nepieciešamu. Direktīvu 2009/40/EK papildina Direktīva 2000/30/EK, kurā ir noteikta prasība kontrolēt komerciālo transportlīdzekļu tehnisko stāvokli arī laikā starp periodiskajām apskatēm (veicot tehniskās pārbaudes uz ceļiem). Priekšlikuma tekstā ir paredzēts šā noteikuma darbības jomu paplašināt, paredzot, ka pārbaudes uz ceļiem veic arī vieglajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem (līdz 3,5 t) un to piekabēm, sakarā ar to, ka autotransportā šāda tipa transportlīdzekļus izmanto arvien vairāk. Pārbaudēs uz ceļiem tiks pārbaudīts arī tas, kā ir nostiprināta krava. Tiek uzskatīts, ka nepiemērotā veidā nostiprināta krava ir iemesls 25 % negadījumu, kuros ir iesaistīti kravas auto. Paredzēta vēl virkne citu jauninājumu. Direktīvā 1999/37/EK par transportlīdzekļu reģistrācijas dokumentiem ir izklāstītas prasības, ko piemēro, izdodot reģistrācijas apliecības, prasības to savstarpējai atzīšanai, kā arī transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību saskaņots minimālais saturs. Saskaņā ar jaunajiem priekšlikumiem dati par reģistrētajiem transportlīdzekļiem tiks glabāti valstu elektroniskajos reģistros; veicot tehnisko apskati, inspektora rīcībā būs jābūt arī tiem tehniskajiem datiem, kuri iegūti, transportlīdzekli apstiprinot, bet kuri ne vienmēr ir nodrukāti reģistrācijas dokumentos; ar transportlīdzekļu reģistrācijas režīmu būs jānodrošina transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa regulējuma efektīva piemērošana.