0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻIGodprātīgiem uzņēmumiem būs īpaša attieksme un pretimnākšana no valsts puses

Godprātīgiem uzņēmumiem būs īpaša attieksme un pretimnākšana no valsts puses

Lai ieviestu Padziļinātās sadarbības programmu , kuras ietvaros ir paredzēta nodokļu maksātāju ciešāka sadarbība ar nodokļu administrāciju nodokļu saistību izpildei un samazināti administratīvie šķēršļi, 17. maijā Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) tika izsludināti vairāki Finanšu ministrijas izstrādāti noteikumu projekti, informē Agnese Beļkeviča, Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja vietniece. Padziļinātās sadarbības programmas īstenošanu ir plānots uzsāk šā gada 1. jūlijā. Tādējādi godprātīgi uzņēmēji - nodokļu maksātāji, kas ir pierādījuši savu izcilību attieksmē (nodokļu saistību izpildē) pret valsti, saņems īpašu attieksmi un pretimnākošu sadarbību no valsts puses. Noteikumu projekts par Padziļinātās sadarbības programmas darbību nosaka kritērijus programmas dalībnieka statusa iegūšanai, kārtību pieteikuma iesniegšanai…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Finanšu ministrijaLai ieviestu Padziļinātās sadarbības programmu , kuras ietvaros ir paredzēta nodokļu maksātāju ciešāka sadarbība ar nodokļu administrāciju nodokļu saistību izpildei un samazināti administratīvie šķēršļi, 17. maijā Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) tika izsludināti vairāki Finanšu ministrijas izstrādāti noteikumu projekti, informē Agnese Beļkeviča, Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja vietniece. Padziļinātās sadarbības programmas īstenošanu ir plānots uzsāk šā gada 1. jūlijā. Tādējādi godprātīgi uzņēmēji - nodokļu maksātāji, kas ir pierādījuši savu izcilību attieksmē (nodokļu saistību izpildē) pret valsti, saņems īpašu attieksmi un pretimnākošu sadarbību no valsts puses. Noteikumu projekts par Padziļinātās sadarbības programmas darbību nosaka kritērijus programmas dalībnieka statusa iegūšanai, kārtību pieteikuma iesniegšanai un izskatīšanai, kā arī kārtību, kādā nodokļu maksātāju iekļauj Padziļinātās sadarbības programmā un publicē informāciju Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku reģistrā. Nodokļu maksātājam, lai iegūtu Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka statusu, būs jāatbilst vairākiem kritērijiem, piemēram, tam nedrīkstēs būt nodokļu parādi, kuru kopsumma pārsniedz 100 latus, nodokļu maksātājs nedrīkstēs būt maksātnespējīgs un tam nevarēs būt īstenots tiesiskās aizsardzības process, nodokļu maksātājs vai tā amatpersona nevarēs būt sodīta par būtiskiem pārkāpumiem, kas var ietekmēt nodokļu apmēra noteikšanu un nodokļu maksātāja darba ņēmēju ienākumi nevarēs būt zemāki par vidējiem attiecīgajā nozarē. Plz.lv aicina pievērst uzman;ibu, ka noteikumos par Padziļinātās sadarbības programmas darbību 2. daļā plānoti šādi godprātīga uzņēmuma kritēriji. "II. Kritēriji programmas dalībnieka statusa iegūšanai 3.    Lai nodokļu maksātājs tiktu uzņemts programmā un iegūtu programmas dalībnieka statusu (turpmāk – dalībnieks), tam jāatbilst šādiem pamatkritērijiem: 3.1.    nevainojama reputācija; 3.2.    saimnieciskā darbība tiek veikta ilgāk nekā trīs gadus; 3.3.    nav Valsts ieņēmumu dienesta administrējamo nodokļu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu, kuru kopsumma pārsniedz 100 latu; 3.4.    nodokļu maksātāja darba ņēmēju mēneša vidējie darba ienākumi pirmajos trijos gada ceturkšņos pēdējo četru gada ceturkšņu periodā līdz pieteikuma iesniegšanai nav mazāki par 100 procentiem no darba ņēmēju vidējiem darba ienākumiem valstī minētajā periodā attiecīgajā nozarē atbilstoši NACE 2.red. klasifikācijas divu zīmju līmenim pēc Valsts ieņēmumu dienesta apkopotajiem datiem, kas publicēti Valsts ieņēmumu dienesta mājas lapā internetā; 3.5.    nodokļu maksātājs vaitā valdes vai padomes loceklis, vai persona, kurai ir nodokļu maksātāja pārstāvības tiesības, saistībā ar nodokļu maksātāja darbību nav atzīta par aizdomās turēto vai apsūdzēto kriminālprocesā noziedzīgajos nodarījumos, kas var ietekmēt nodokļu apmēra noteikšanu, piemēram, par krāpšanu, dokumentu viltošanu, izvairīšanos no nodokļu un tiem pielīdzināmo maksājumu nomaksas,koruptīva rakstura darbībām, kā arī nav atzīta par vainīgu šādu noziedzīgu nodarījumu izdarīšanā; 3.6.     nodokļu maksātājam nav ar tiesas nolēmumu pasludināts maksātnespējas process, uzsākts tiesiskās aizsardzības process vai ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process; 3.7.    pēdējo trīs gadu laikā nodokļu maksātājs nav sodīts par nodokļu vai darba tiesību normatīvo aktu pārkāpumu, saistībā ar kuru budžetā papildus iemaksājamās summas (naudas sodi, nodokļu uzrēķini, utt.) pārsniedz sešus procentus no nodokļu maksātāja attiecīgā gada apgrozījuma; 3.8.    nodokļu maksātāja valdes vai padomes loceklis, vai persona, kurai ir nodokļu maksātāja pārstāvības tiesības, gada laikā pirms pieteikuma iesniegšanas nav sodīta par pārkāpumu, kas attiecas uz nodokļu maksātāja nodokļu saistībām vai pienākumiem, kas izriet no darba tiesību regulējošo normatīvo aktu prasībām, izņemot, ja ir piemērots brīdinājums vai naudas sods, kas nepārsniedz 50 latu; 3.9.    taksācijas gadā pirms pieteikuma iesniegšanas nodokļu maksātājs ir veicis saimniecisko darbību un atbilstoši iepriekšējā finanšu pārskata rādītājiem: 3.9.1.    saistību īpatsvars bilancē nepārsniedz vidējo rādītāju attiecīgajā tautsaimniecībasnozarē; 3.9.2.    kopējais likviditātes rādītājs nav zemāks par 1; 3.9.3.    apgrozījuma rentabilitātes rādītājs nav zemāks par vidējo rādītāju attiecīgajā tautsaimniecības nozarē. 3.10.    gada laikā pirms pieteikuma iesniegšanas nodokļu maksātājs nav veicisdarījumu vai darījumus, kuru kopējā summa pārsniedz 1000 latu, ar darījumu partneri, kuram saskaņā ar likuma „Par nodokļiem un nodevām„ 34.1pantu Valsts ieņēmumu dienests apturējis saimniecisko darbību, par ko izdarīts attiecīgs ieraksts Uzņēmuma reģistra vestajā reģistrā; 3.11.     nodokļu maksātājs ir ieviesis iekšējo nodokļu risku vadības sistēmu. 4.    Šo noteikumu 3.2.apakšpunkts var netikt ņemts vērā, ja nodokļu maksātājs veic saimniecisko darbībuvismaz vienu gadu, ir veicis sākotnējos ieguldījumuspamatlīdzekļos vai nemateriālajos ieguldījumos ne mazāk kā 3 miljonu latu apmērāun ir iesniedzis gada pārskatu par iepriekšējo pārskata periodu. 5.    Šo noteikumu 3.4.apakšpunktā noteiktās prasības var neņemt vērā, ja to neizpilde saistīta ar objektīviem apstākļiem (piemēram, reģionālās atalgojuma atšķirības vai nepilna laika darba ņēmēju nodarbināšana). Šajā gadījumā nodokļu maksātājs nodrošina pierādījumus objektīvo apstākļu esamībai." Divpadsmit mēnešus no minēto noteikumu spēkā stāšanās nodokļu maksātājam, kas vēlēsies iegūt Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka statusu, būs jāatbilst arī papildu kritērijiem - darbinieku skaits ne mazāks par 25, apgrozījums pārsniedz 3 miljonus latu gadā un valsts budžetā iemaksāto nodokļu kopsumma taksācijas gadā pārsniedz 500 000 latu. Noteikumu projektu skatīt Ministru kabineta (MK) mājaslapā, šeit. Savukārt noteikumu projekts par Padziļinātās sadarbības programmas komisijas nolikumu nosaka kārtību, kādā programmas komisija sniegs Finanšu ministrijai atzinumu par nodokļu maksātāja atbilstību programmas kritērijiem. Komisijas sastāvā būs pārstāvji no Finanšu ministrijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Ekonomikas ministrijas, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas un Latvijas Nodokļu konsultantu asociācijas. Noteikumu projektu var skatīt MK mājaslapā, šeit. Ar grozījumiem noteikumos par muitas procedūras – tranzīts – piemērošanas kārtību paredzēts nodokļu maksātājiem, kuri ir ieguvuši Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka statusu, piemērot atbrīvojumu no prasības gada laikā veikt vismaz 48 starptautiskos kravu pārvadājumus (vismaz seši pārvadājumi ārpus Eiropas Savienības teritorijas) un vismaz četrus starptautiskos kravu autopārvadājumus mēnesī. Tādējādi personai, kas būs Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieks, būs paredzēti tādi paši atbrīvojumi kā atzītajam komersantam. Grozījumus var skatīt MK mājaslapā, šeit. Grozījumi noteikumos par nodokļu parāda galvojumu preču muitošanai paredzēs nodokļu maksātājiem, kuri ieguvuši Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka statusu, atbrīvojumu no galvojuma sniegšanas par muitas parādu (kas var rasties), par pievienotās vērtības nodokļa parādu (ja, piemērojot muitas procedūru – tranzīts, tiek izmantots vispārējais galvojums), par akcīzes nodokļa parādu (izņemot, ja tiek piemērota muitas procedūra – tranzīts). Tāpat grozījumi paredz, ka atbrīvojums no vispārējā galvojuma, piemērojot muitas procedūru – tranzīts, ir spēkā divus gadus. Grozījumus var skatīt MK mājaslapā, šeit. Grozījumi noteikumos par akcīzes nodokļa nodrošinājumiem paredzēs nodokļu maksātājiem, kuri ieguvuši Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka statusu, noteikt iespēju piemērot akcīzes nodokļa vispārējā nodrošinājuma samazinājumu 100% apmērā, izņemot gadījumus, kad akcīzes preces tiek pārvietotas, tām piemērojot atlikto akcīzes nodokļa maksāšanu. Grozījumus  var skatīt MK mājaslapā, šeit. Paredzēts, ka nodokļu maksātājiem, kuri būs ieguvuši Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka statusu, tiks nodrošināta pievienotās vērtības nodokļa atmaksa trīs darba dienu laikā, individuāls Valsts ieņēmumu dienesta (VID) konsultants, savlaicīga informācijas saņemšana par nodokļu un informatīvajās deklarācijās norādīto datu neatbilstību VID rīcībā esošajai informācijai un Iesniegumu likumā noteikto atbilžu sniegšana 2 nedēļu laikā no iesnieguma saņemšanas. Izsludinātos noteikumu projektus un grozījumus vēl skatīs un par tiem lems MK