Jautājums. Mani interesē, kura no grāmatvedības programmām ir vispiemērotākā apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzējiem?
Atbildi sagatavoja inženierzinātņu doktore Klāra Savčenko.
Populārā un plaši izmantotā programma, kura paredzēta darbu automatizācijai, kā nelielam kooperatīvam ar dažām mājām, tā arī lieliem apsaimniekošanas pakalpojumu sniedzējiem ar neierobežotu māju un dzīvokļu skaitu, ir pogramma «Namu pārvalde», kura izstrādāta uz „1C: Uzņēmums” tehnoloģiskās platformas firmai „Fast Soft”.
Programma automatizē nekustamā īpašuma pārvaldīšanu, savstarpējo norēķinu uzskaiti ar dzīvokļu īpašniekiem, nomniekiem un īrniekiem un ļauj:
– veikt visu objektu sarakstu, kas atrodas apsaimniekotāja vadībā: mājas, dzīvokļi, nomājamās telpas, uzskaiti ar precīzām raksturīpašībām par katru objektu:
- platība: kopējā, dzīvojamā, balkoni, lodžijas utt.;
- skaitītāju esamība: kopējie un individuālie;
- mājas iedzīvotāju skaita izmaiņas;
- liftu esamība;
- īrnieku personīgie vai juridiskie dati;
- ziņas par līgumiem;
- ziņas par sniedzamo pakalpojumu utt.
– Veikt visu pakalpojumu uzskaiti, gan apsaimniekotāja sniegtos pakalpojumus no piegādātāju puses, gan no apsaimniekotāja sniegtos pakalpojumus. Katrs pakalpojums ietver sevī elastīgi regulējamu aprēķina algoritmu, kā arī sniegto pakalpojumu maksas summas sadalīšanu starp visiem pakalpojumu lietotājiem: pēc skaitītāja, pēc platības, pēc mājas iedzīvotāju skaita, pēc pieslēgumu skaita, vienādi katram dzīvoklim, pēc tarifa, proporcionāli dienām, kad tika izmantots pakalpojums.
– Iedzīvotajam ļauj ievadīt skaitītāju rādījumu caur mājas lapu, kā arī skatīt iepriekšējo rādījumu.
– Sadalīt sniegto pakalpojumu maksas summas starp visiem pakalpojumu lietotājiem: pēc skaitītāja, pēc platības, pēc mājas iedzīvotāju skaita, pēc pieslēgumu skaita, vienādi katram dzīvoklim, pēc tarifa, proporcionāli dienām, kad tika izmantots pakalpojums.
– Izveidot norēķinu dokumentus par komunālajiem pakalpojumiem un par papildu pakalpojumu izmantošanu, ņemot vēra individuālo un mājas uzskaites ierīču (skaitītāju) radītājus, kā arī esošo iedzīvotāju atvieglojumus.
– Izveidot un drukāt apmaksas kvītis par sniegtajiem pakalpojumiem. Kvītis var būt piemērotas lietotāja prasībām un var saturēt visu nepieciešamo informāciju par aprēķiniem, kā arī jebkuru citu informāciju.
– Ievadīt rēķinu apmaksu par komunālajiem pakalpojumiem un par papildu pakalpojumu izmantošanu. Aprēķināt soda naudas un drukāt paziņojumu par parāda esamību brīvā formātā.
– Sastādīt plānveida un faktiskās izdevumu tāmes un veikt plānu-fakta tāmes izpildīšanas analīzi.
– Reģistrēt iedzīvotāju iesniegumus, pieteikumus, sūdzības un priekšlikumus un noteikt pieteikumu steidzamību. Plānot pieteikumu izpildīšanu un sadalīt to starp atbildīgiem meistariem. Kontrolēt darbu izpildīšanu pēc pieteikumiem.
– Kopā ar tipveida grāmatvedības konfigurāciju veikt pilnvērtīgu grāmatvedības uzskaiti, iekļaujot bankas, kases, avansa norēķinu, darba algas, pamatlīdzekļu, mazvērtīgo inventāra, pakalpojumu un preču uzskaiti, valūtas uzskaiti, bilance, peļņas un zaudējumu aprēķinu un visas regulārās VID atskaišu un analītisko atskaišu izveidošanu.
– Izveidot dažādas papildus analītiskās un grāmatvedības atskaites.