Izmaiņas likuma par UIN normu piemērošanā, kas stājās spēkā 10. decembrī
Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka 2016.gada 6.decembrī ir izdoti Ministru kabineta noteikumi Nr.766 “Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 4.jūlija noteikumos Nr.556 “Likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” normu piemērošanas noteikumi”” (turpmāk – noteikumi), kas stājas spēkā 2016.gada 10.decembrī. Noteikumos ir veikti šādi būtiskākie grozījumi: 1) noteikumi ir papildināti ar jaunu 18.5 punktu attiecībā uz nerezidenta gūtajiem ienākumiem no Latvijā esoša nekustamā īpašuma atsavināšanas, nosakot ka, ar Latvijā esoša īpašuma atsavināšanu saprot arī nekustamā īpašuma ieguldīšanu pamatkapitālā. Kā arī papildināts noteikumu 134.punkts, precizējot, ja nerezidents ieguldījis nekustamo īpašumu pamatkapitālā, par ienākuma izmaksas brīdi uzskata brīdi, kad nerezidentam rodas īpašuma tiesības uz kapitāla…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka 2016.gada 6.decembrī ir izdoti Ministru kabineta noteikumi Nr.766 “Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 4.jūlija noteikumos Nr.556 “Likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” normu piemērošanas noteikumi”” (turpmāk – noteikumi), kas stājas spēkā 2016.gada 10.decembrī.
Noteikumos ir veikti šādi būtiskākie grozījumi:
1) noteikumi ir papildināti ar jaunu 18.5 punktu attiecībā uz nerezidenta gūtajiem ienākumiem no Latvijā esoša nekustamā īpašuma atsavināšanas, nosakot ka, ar Latvijā esoša īpašuma atsavināšanu saprot arī nekustamā īpašuma ieguldīšanu pamatkapitālā. Kā arī papildināts noteikumu 134.punkts, precizējot, ja nerezidents ieguldījis nekustamo īpašumu pamatkapitālā, par ienākuma izmaksas brīdi uzskata brīdi, kad nerezidentam rodas īpašuma tiesības uz kapitāla daļām;
2) precizēts noteikumu 125.1 punkts, precizējot uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) atlaides ziedotājiem piemērošanu. Piemērojot atlaidi ziedotājiem, par nodokļa parādu netiek uzskatīta papildus maksājamā nodokļa summa, kas radusies iepriekšējā taksācijas perioda attiecīgā nodokļa pārskata korekcijas rezultātā, ja nodokļu maksātājs savlaikus ir samaksājis papildus aprēķināto nodokli un nokavējuma naudu;
3) noteikumi ir papildināti ar jaunu 125.3 punktu attiecībā uz UIN atlaidi ziedotājiem, nosakot, ka nodokļa atlaidi nav tiesības piemērot par visu ziedoto summu, ja ziedojuma saņēmējam ir noteikts pretpienākums pret ziedotāju un šāds pretpienākums un tā apmērs nav nodalīts no ziedojuma līguma;
4) noteikumu 136.1. apkšpunkts ir precizēts attiecībā uz informācijas sniegšanu VID par maksājumiem nerezidentiem, kā arī noteikumi ir papildināti ar jaunu 140.1 punktu. Attiecībā uz maksājumiem, kuri tiks izmaksāti nerezidentiem, ar 2017.gada 1.janvāri būs spēkā jauna kārtība, kādā ienākumu izmaksātājs sniegs informāciju VID.
Par maksājumiem, kuri ir izmaksāti sākot ar 2017.gada 1.janvāri, ienākumu izmaksātājs ievēro šādu kārtību:
līdz nākamā mēneša piecpadsmitajam datumam iesniedz VID pārskatu par nerezidenta (izņemot fiziskas personas) gūtajiem ienākumiem Latvijas Republikā (noteikumu 18. pielikums), no kuriem jāietur UIN izmaksas brīdī;
informāciju par pārējiem nerezidenta gūtajiem ienākumiem, no kuriem nodoklis izmaksas brīdī nav jāietur, iekļauj pārskatā (noteikumu 18. pielikums) un iesniedz VID kopā ar UIN taksācijas gada deklarāciju. Informāciju par nerezidenta gūto ienākumu, no kura nodoklis nav jāietur, pārskatā iekļauj, ja taksācijas periodā nerezidenta attiecīgā veida ienākuma kopsumma pārsniedz 5000 euro;
pārskatā iekļauj informāciju arī par tiem darījumiem, kas veikti ieskaita veidā;
pārskatā neietver informāciju par kredītiestāžu maksājumiem Eiropas Centrālajai bankai un Vienotajā noregulējuma fondā, kā arī informāciju par maksājumiem nerezidentiem, no kuriem nodoklis izmaksas brīdī nav jāietur, ja normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ienākuma izmaksātājs šo informāciju sniedz Valsts ieņēmumu dienestam, veicot automātisko informācijas apmaiņu par finanšu kontiem;
5) precizēts noteikumu 18.pielikuma nosaukums – “Pārskats par nerezidenta (izņemot fiziskas personas) gūtajiem ienākumiem Latvijas Republikā”, kā arī papildināta 18.pielikuma sadaļa “**Ienākuma veida kods:” ar jaunu ienākuma veidu kodu “21 – citi ienākumi”;
6) noteikumu 71. un 135.punktā veikti redakcionāli precizējumi.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.