0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSIzmaiņas tehniskās apskates un kontrolei uz ceļiem prasībās

Izmaiņas tehniskās apskates un kontrolei uz ceļiem prasībās

Ministru Kabinets (MK) 22. oktobra sēdē atbalstīja noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumos Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa"", kurš cita starpā paredz izmaiņas arī atjaunotu riepu marķējumiem un uzstādīšanas nosacījumiem autobusiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 3,5 t. Šovasar Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcas sēdē eksperti vienojās, ka valdībā jāvirza grozījumi noteikumos, lai liegtu kravas automobiļiem uz priekšējās ass likt atjaunotas riepas - kā tas jau līdz šim bija noteikts autobusiem. Izmaiņas   paredz arī…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

9 € / mēnesī*

Pirmās 15 dienas bez maksas

Abonēt

*Abonements tiek atjaunots automātiski, līdz izvēlaties to pārtraukt
 Esi BilancePLZ abonents?
Pieslēgties

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Foto: Sir Hectimere via Visual hunt / CC BY

Ministru Kabinets (MK) 22. oktobra sēdē atbalstīja noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 30.maija noteikumos Nr.295 “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa””, kurš cita starpā paredz izmaiņas arī atjaunotu riepu marķējumiem un uzstādīšanas nosacījumiem autobusiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 3,5 t.

Šovasar Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcas sēdē eksperti vienojās, ka valdībā jāvirza grozījumi noteikumos, lai liegtu kravas automobiļiem uz priekšējās ass likt atjaunotas riepas – kā tas jau līdz šim bija noteikts autobusiem.

Izmaiņas   paredz arī iespēju transportlīdzekļa tehniskos uzskaites datus valsts tehniskajā apskatē un tehniskajā kontrolē uz ceļa pārbaudīt pēc  transportlīdzekļu un to vadītāju reģistra ierakstiem.

Tāpat precizētas tiesību normas attiecībā uz transportlīdzekļu lukturu uzbūvi, proti, kāda veida gaismas avotus atļauts uzstādīt lukturos (gabarītlukturos, kontūrgaismas lukturos un dienas gaitas lukturos; virzienrādītāju lukturos un pagriešanās gaismas lukturos; priekšējos un aizmugurējos miglas lukturos; atpakaļgaitas lukturos).

Noteikumos redakcionāli precizēts regulējums par stāvbremzes efektivitāti, par bremžu lukturu uzstādīšanu un to slēgumu, par sakabes ierīci, kā arī to, kāds būs tehniskās kontroles uz ceļa protokola paraugs. Tāpat precizētas prasības par transportlīdzekļa uzstādītajiem atstarotājiem, atstarojošām pamanāmības zīmēm un aizmugurējās pazīšanas zīmēm.

Atbilstoši starptautiskajiem dokumentiem ar MK noteikumiem tiek pārņemtas normas un ieteikumi par tādu mehānisko transportlīdzekļu atsevišķo sastāvdaļu un to uzstādīšanu transportlīdzekļos, kuru spēkiekārtā tiek izmantota saspiesta vai sašķidrināta dabasgāze. Tāpat ieviestas prasības attiecībā uz saspiestās dabasgāzes un sašķidrinātās dabasgāzes, degvielas tvertņu un degvielas sistēmas periodiskajām pārbaudēm. Tieši lielā spiediena dēļ, kas ir paaugstinātas bīstamības faktors, tām ir nepieciešamas regulāras un specifiskas pārbaudes.

Paredzēts, ka transportlīdzekļa tehniskās apskates laikā inspektoram būs jāpārliecinās par saspiestās dabasgāzes balona derīguma termiņu vai balona periodiskās pārbaudes apliecinājumu, kas tiek ievadīts transportlīdzekļu un to vadītāju reģistrā.

Grozījumi MK noteikumos stāsies spēkā likumā noteiktajā kārtībā, savukārt prasības, kas attiecas uz papildu transportlīdzekļu pārbaudēm, kuros kā degviela tiek izmantota dabasgāze, stāsies spēkā 2021.gada 1.janvārī.

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: