0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSIzstrādātas un atbalstītas vienotas alternatīvo degvielu uzpildes iekārtu prasības

Izstrādātas un atbalstītas vienotas alternatīvo degvielu uzpildes iekārtu prasības

Ministru kabinets 6.februārī atbalstīja Satiksmes ministrijas izstrādāto noteikumu projektu "Elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes, ūdeņraža uzpildes un krasta elektropadeves iekārtu prasības" , kas paredz noteikt vienotas prasības elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes un ūdeņraža uzpildes iekārtām. Ņemot vērā, ka Latvijā alternatīvo degvielu politika ir tikai pašā attīstības sākumposmā, tāpēc vienotu prasību noteikšana šādu transportlīdzekļu uzpildes un uzlādes stacijām ir īpaši svarīga. Eiropas Komisija (EK) ir uzsvērusi alternatīvo degvielu būtisko lomu transporta emisiju samazināšanas kontekstā. Latvijā ir jāveicina šī sektora attīstība, ņemot vērā, ka pieņemto pasākumu pozitīvie rezultāti nebūs sagaidāmi īstermiņā, bet noteiktie ne-ETS (ne emisiju tirdzniecības sistēmas) SEG samazinājuma mērķi Latvijai jāizpilda jau…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

benzīns, degvielaMinistru kabinets 6.februārī atbalstīja Satiksmes ministrijas izstrādāto noteikumu projektu "Elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes, ūdeņraža uzpildes un krasta elektropadeves iekārtu prasības" , kas paredz noteikt vienotas prasības elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes un ūdeņraža uzpildes iekārtām. Ņemot vērā, ka Latvijā alternatīvo degvielu politika ir tikai pašā attīstības sākumposmā, tāpēc vienotu prasību noteikšana šādu transportlīdzekļu uzpildes un uzlādes stacijām ir īpaši svarīga.

Eiropas Komisija (EK) ir uzsvērusi alternatīvo degvielu būtisko lomu transporta emisiju samazināšanas kontekstā. Latvijā ir jāveicina šī sektora attīstība, ņemot vērā, ka pieņemto pasākumu pozitīvie rezultāti nebūs sagaidāmi īstermiņā, bet noteiktie ne-ETS (ne emisiju tirdzniecības sistēmas) SEG samazinājuma mērķi Latvijai jāizpilda jau no 2020.gada.

Noteikumi paredz pārņemt direktīvā par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu noteikto principu, ka cenas, ko nosaka publiski pieejamo uzlādes punktu operatori, ir saprātīgas, viegli un skaidri salīdzināmas, pārredzamas un nediskriminējošas. Vienlaikus, lai nodrošinātu veselīgu konkurenci uzlādes pakalpojuma operatoriem jāļauj pašiem veidot savu cenu politiku, t.sk. piemērojot atlaides, bonusu sistēmas, klientu kartes utml. Ņemot vērā elektrotransportlīdzekļu lādēšanas specifiku, t.i. tos var uzlādēt arī mājas apstākļos uzlādes punktu operatori nebūs ieinteresēti uzlādes pakalpojumam piemērot neadekvāti lielu cenu.

Nosakot vienotas prasības elektroenerģijas, saspiestās dabasgāzes, sašķidrinātās dabasgāzes un ūdeņraža kā degvielas veida infrastruktūrai, tāpat arī uzpildes un uzlādes stacijām, tiktu kontrolēta šīs nozares attīstība.

EK uzskata, ka alternatīvo degvielu veicināšana ir viens no galvenajiem pasākumiem transporta sektora negatīvās ietekmes uz vidi mazināšanai. Vienotas prasības alternatīvo degvielu uzpildes un uzlādes stacijām veicinās iedzīvotāju uzticēšanos alternatīvajām degvielām. Noteikumu projekts ir pamats tālākai alternatīvo degvielu attīstībai, kas ļaus iedzīvotājiem izvēlēties dažādu degvielu transportlīdzekļus. Līdz ar to noteikumu projekts neierobežo privātpersonas pamattiesības, jo tas nav nekādā veidā saistīts ar personu pamattiesību principiem.