0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻILIKUMDOŠANAJauni priekšlikumi izmaiņām transportlīdzekļu nodokļu jomā

Jauni priekšlikumi izmaiņām transportlīdzekļu nodokļu jomā

Lai rastu gan sabiedrības interesēm, gan ceļu finansēšanai atbilstošāko risinājumu, 21.oktobrī Satiksmes ministrijā (SM) notika ekspertu grupas ārkārtas sēde. Nozaru ekspertu un sociālo partneru diskusijas laikā puses vienojās par turpmāko rīcību attiecībā uz izmaiņām Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā. Eksperti diskusijas laikā vienojās virzīt uz Saeimas otro lasījumu šādus priekšlikumus: 1) kopā ar sociālajiem partneriem pārstrādātos transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju aprēķinus pēc CO2 izmešu daudzuma – ir plānots būtiski samazināt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes pirmajām trīs kategorijām un būtiski palielināt pēdējām trīs kategorijām (sk. tabulu),…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: VisualHunt.com
Foto: VisualHunt.com

Lai rastu gan sabiedrības interesēm, gan ceļu finansēšanai atbilstošāko risinājumu, 21.oktobrī Satiksmes ministrijā (SM) notika ekspertu grupas ārkārtas sēde. Nozaru ekspertu un sociālo partneru diskusijas laikā puses vienojās par turpmāko rīcību attiecībā uz izmaiņām Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Eksperti diskusijas laikā vienojās virzīt uz Saeimas otro lasījumu šādus priekšlikumus:

1) kopā ar sociālajiem partneriem pārstrādātos transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju aprēķinus pēc CO2 izmešu daudzuma – ir plānots būtiski samazināt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes pirmajām trīs kategorijām un būtiski palielināt pēdējām trīs kategorijām (sk. tabulu), salīdzinot ar sākotnējo (MK atbalstīto) variantu, tādējādi veicinot videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu. Šī aprēķināšanas kārtība attieksies tikai uz vieglajiem automobiļiem kuru izlaiduma gads jaunāks par 2009.gada 1.janvāri un tiks piemērota no 2019.gada 1.janvāra uz transportlīdzekļiem, kas Latvijā reģistrēti līdz 2016.gada beigām, un no 2017.gada 1.janvāra transportlīdzekļiem, kas tiks reģistrēti, sākot no 2017.gada, kas tiks reģistrēti Latvijā un būs jaunāki par 2009.gadu.

CO2 g/km kategorijas

Sākotnēji plānotās likmes, euro

Likmes, par ko vienojās eksperti, euro

līdz 50

20

0

51-95

47.5

12

96-115

69

48

116-130

91

84

131-155

124

120

156-175

140

144

176-200

160

168

201-250

250

264

251-300

360

408

301-350

490

552

virs 350

640

756

2) No 2017.gada 1.janvāra uzlikt autoceļu lietošanas nodevu kravas automašīnām, kuru pilna masa ir no 3001 līdz 3500 kg, ņemot vērā atbrīvojumu no uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa;

3) No 2017.gada 1.janvāra palielināt autoceļu lietošanas nodevu kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem ar pilnu masu virs 3500 kg ar EURO 0, EURO I un EURO II motora izmešu līmeni (visvairāk piesārņojošie motora izmešu līmeņi).

Sākotnējās izmaiņas paredzēja:

1) Mazākas atšķirības TEN likmju aprēķinā pēc CO2 izmešu daudzuma starp automašīnām ar lielu un mazu CO2 izmešu daudzumu – sākotnējā versijā likmes bija 20 līdz 640 euro, variantā., par kuru vienojās eksperti – 0 līdz 756 euro (sk. tabulu).

2) Uzlikt autoceļu lietošanas nodevu visām kravas automašīnām ar pilnu masu līdz 3500 kg.

3) Nebija paredzēts palielināt autoceļu lietošanas nodevu kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem ar pilnu masu virs 3500 kg ar EURO 0, EURO I un EURO II motora izmešu līmeni.

Ekspertu grupā piedalījās Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Auto asociācijas, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes, Valsts policijas, ceļu būvētāju, uzturētāju un citi sabiedrības pārstāvji, kā arī Satiksmes, Finanšu un Zemkopības ministrijas pārstāvji.

PREZENTĀCIJA