0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBAKLIENTU IZPĒTE, SANKCIJASKā ārpakalpojumu grāmatvedim noskaidrot potenciālā klienta darījuma attiecību mērķus?

Kā ārpakalpojumu grāmatvedim noskaidrot potenciālā klienta darījuma attiecību mērķus?

Ikars Kubliņš, BilancePLZ

Pēc klienta identifikācijas, patiesā labuma guvēja noskaidrošanas un sankciju sarakstu pārbaudīšanas nākamais etaps klienta pārbaudē ir darījuma attiecību un gadījuma rakstura darījuma mērķa un paredzamās būtības noskaidrošana. Par to, kā tas darāms, informē Mg. oec. Jeļena Marjasova, RS ONE Consulting valdes locekle, Finanšu nozares asociācijas sertificēta speciāliste. Šīs pārbaudes ietvaros jānoskaidro, kādus pakalpojumus klients plāno izmantot. "Ir svarīgi saprast, kāpēc klientam ir vajadzīgs konkrēts pakalpojums. Piemēram, ja tā ir grāmatvedības kārtošana - tā ir likuma prasība, bet, ja tās ir nodokļu vai finanšu konsultācijas, jāsaprot, kādi ir komerciālie vai personiskie apsvērumi…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

1 komentārs

Pierakstīties
Paziņot par
1 Komentārs
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Gundega Ozola
ozola.***@inbox.lv
3 gadi atpakaļ

Interesanti. Jautājums – kad lai dara savus tiešos grāmatvedības kārtošanas pienākumus?

Pēc klienta identifikācijas, patiesā labuma guvēja noskaidrošanas un sankciju sarakstu pārbaudīšanas nākamais etaps klienta pārbaudē ir darījuma attiecību un gadījuma rakstura darījuma mērķa un paredzamās būtības noskaidrošana. Par to, kā tas darāms, informē Mg. oecJeļena MarjasovaRS ONE Consulting valdes locekle, Finanšu nozares asociācijas sertificēta speciāliste.

Jeļena Marjasova, Mg.oec., SIA RS ONE Consulting valdes locekle
Jeļena Marjasova,
Mg.oec.,
SIA RS ONE Consulting valdes locekle
Foto: Aivars Siliņš

Šīs pārbaudes ietvaros jānoskaidro, kādus pakalpojumus klients plāno izmantot. "Ir svarīgi saprast, kāpēc klientam ir vajadzīgs konkrēts pakalpojums. Piemēram, ja tā ir grāmatvedības kārtošana - tā ir likuma prasība, bet, ja tās ir nodokļu vai finanšu konsultācijas, jāsaprot, kādi ir komerciālie vai personiskie apsvērumi šāda pakalpojuma nepieciešamībai," skaidro J. Marjasova.

Vēl šajā pārbaudes etapā jānoskaidro, kāda ir klienta saimnieciskā darbība, kuras ietvaros tas izmantos attiecīgos pakalpojumus. "Te jāņem vērā, ka jānoskaidro faktiskā darbība, nevis tikai tā, kas ir norādīts kā darbības veids pēc NACE klasifikatora. Jābūt izpratnei par klienta faktisko saimniecisko darbību, kuras ietvaros tas izmantos mūsu pakalpojumus," piekodina eksperte.

Tāpat jānoskaidro, kāds ir plānotais darījumu skaits un apjoms - cik regulāri klients izmantos noteiktos pakalpojumus. Ja nepieciešams (gadījumos, kad ir darīšana ar augsta riska klientiem), jānoskaidro arī klienta līdzekļu izcelsme un materiālo stāvokli raksturojošas labklājības izcelsme.

"Būtu ieteicams saņemt arī papildus informāciju, kas raksturo klienta saimniecisko darbību. Piemēram, pilnīgākam priekšstatam ieteicams saņemt un izanalizēt iepriekšējo gadu finanšu pārskatus. Tāpat vērts pameklēt arī par klientu atrodamo informāciju internetā - tur var būt informācija, kas liek aizdomāties par konkrēto potenciālo klientu," piebilst J. Marjasova.

Lasiet vēl par šo tematu:

Kā pārbaudīt, vai iespējamais klients nav iekļauts sankciju sarakstos?

Kā skaidrot, vai klients saistīts ar politiski nozīmīgām personām?

Ko darīt grāmatvedim, ja par klientu piesakās politiski nozīmīga persona?

Kā klienta izpētes ietvaros veicama klienta identifikācija?

Kā noskaidrot patieso labuma guvēju ārzemju uzņēmumam?

J. Marjasovas vadītā semināra "Klienta sākotnējās izpētes praktiskie aspekti" video ierakstu iespējams iegādāties portāla BILANCE PLZ E-veikala sadaļā "Bilances akadēmija", izvēloties  "Semināru un kursu video ieraksti".