0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

TIESĪBASJURIDISKIE PADOMIKādas ir aviopasažiera tiesības reisa atcelšanas gadījumā?

Kādas ir aviopasažiera tiesības reisa atcelšanas gadījumā?

Bažījoties par situācijas eskalāciju Tuvajos Austrumos, par reisu atcelšanu un vairāku reisu lidojumu maršrutu maiņu, izvairoties no Irānas un Irākas gaisa telpu šķērsošanas paziņojušas daudzas pasaules aviokompānijas.  Arī Latvijas Republikas Ārlietu ministrija atkārtoti aicinājusi Latvijas valstspiederīgos neceļot uz Izraēlu. Izraēlā esošos Latvijas valstspiederīgos ministrija aicina sekot situācijas attīstībai un vietējo drošības dienestu rekomendācijām.  Ja gadījumā esat rezervējis avioreisa biļeti uz kādu no minētajām valstīm un ir atcelts lidojums, Patērētāju Tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina iepazīties ar aviopasažieru tiesībām šajā gadījumā. Ar reisa atcelšanu saprot tāda lidojuma neveikšanu, kurš ir bijis iepriekš ieplānots un uz…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Unsplash

Bažījoties par situācijas eskalāciju Tuvajos Austrumos, par reisu atcelšanu un vairāku reisu lidojumu maršrutu maiņu, izvairoties no Irānas un Irākas gaisa telpu šķērsošanas paziņojušas daudzas pasaules aviokompānijas.  Arī Latvijas Republikas Ārlietu ministrija atkārtoti aicinājusi Latvijas valstspiederīgos neceļot uz Izraēlu. Izraēlā esošos Latvijas valstspiederīgos ministrija aicina sekot situācijas attīstībai un vietējo drošības dienestu rekomendācijām. 

Ja gadījumā esat rezervējis avioreisa biļeti uz kādu no minētajām valstīm un ir atcelts lidojums, Patērētāju Tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina iepazīties ar aviopasažieru tiesībām šajā gadījumā.

Ar reisa atcelšanu saprot tāda lidojuma neveikšanu, kurš ir bijis iepriekš ieplānots un uz kuru ir rezervēta vieta. 

Reisa atcelšanas gadījumā, attiecīgajiem pasažieriem ir šādas tiesības: 

  • septiņu dienu laikā saņemt biļetes atlīdzinājumu  (un attiecīgā gadījumā atpakaļceļa lidojumu uz sākotnējo izlidošanas vietu), 
  • vai mainīt maršrutu līdz to galamērķim. 

Ja pasažieris ir izvēlējies maršruta maiņu, aviokompānijai pasažierim bez maksas jānodrošina alternatīvs reiss galamērķa sasniegšanai pēc iespējas agrāk. Alternatīvā reisa gaidīšanas periodā (ja gaidīšanas periods ir 2 stundas vai ilgāk), aviokompānijai pasažierim jānodrošina aprūpe: 

  • ēdināšana un atspirdzinājumi, iespēja bez maksas veikt divus tālruņa zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai divas e-pasta vēstules (samērīgā attiecībā pret gaidīšanas laiku); 
  • ja jaunā reisa izlidošana ir vismaz dienu pēc atceltā reisa izlidošanas – aviokompānijai pasažierim jānodrošina izmitināšana viesnīcā un transports līdz viesnīcai. 

Pasažierim ir tiesības saņemt arī naudas kompensāciju, kuras apmēri ir šādi: 

  • 250EUR par visiem lidojumiem 1 500 kilometru vai mazākā attālumā; 
  • 400EUR par visiem lidojumiem ES iekšienē vairāk nekā 1 500 kilometru attālumā un par visiem citiem lidojumiem 1 500 līdz 3 500 kilometru attālumā; 
  • 600 EUR par visiem lidojumiem, uz ko neattiecas iepriekšējie punkti. 

Aviokompānijai nebūs jāizmaksā kompensācija, ja: 

  • reiss ir atcelts ārkārtēju iemeslu dēļ (apstākļi, no kuriem aviokompānija nevarētu izvairīties pat tad, ja veiktu visus iespējamos pasākumus, piemēram, nepiemēroti meteoroloģiskie apstākļi u.c.); 
  • aviokompānija ir informējusi pasažieri par reisa atcelšanu vairāk nekā 2 nedēļas pirms plānotā lidojuma datuma; 
  • aviokompānija ir informējusi par reisa atcelšanu mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, tomēr piedāvātais alternatīvais reiss ir tajā paša maršrutā un ar līdzīgu grafiku kā sākotnējam reisam. Tabulā redzams apkopojums, kuros gadījumos pasažieris nav tiesīgs saņemt kompensāciju: 
Pasažieris informēts par reisa atcelšanu  Alternatīvā transporta izlidošana  Alternatīvā transporta ierašanās galamērķī 
7 līdz 14 dienas iepriekš  Līdz 2 stundām agrāk  Līdz 4 stundām vēlāk 
Līdz 7 dienām iepriekš  Līdz 1 stundām vēlāk  Līdz 2 stundām vēlāk 

Gadījumā, ja lidojums tiek atcelts drošības situācijas saspīlējuma dēļ, patērētājam netiks izmaksāta papildu kompensācija, taču biļetes cena tiks kompensēta. 

Vairāk par avio pasažieru tiesībām lasiet portālā Tava Eiropa: 

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/index_lv.htm 

vai ECC-Latvija mājaslapā: 

https://ecclatvia.lv/lv/avio-pasazieru-tiesibas-visas-lapas?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR0KmIM091jUYV4rXFw_Fje9h3M8fsu8tnlziYns4poUhlheKe7eedQyhoI_aem_wpNP68Up5GhyABO55Wm6nw 

"Bilances" abonēšanai - dažādas iespējas. Izvēlies sev izdevīgāko!

Interesenti var izvēlēties, kā abonēt un lasīt BILANCI - to iespējams saņemt gan drukātā veidā savā pastkastītē, gan lasīt e-vidē portālā tiešsaistē, gan izvēlēties Grāmatveža komplektu vai Bilances Zelta komplektu, kam arī iespējams gan papīra, gan elektroniskais formāts. Uzziniet vairāk, kādas iespējas piedāvā katrs no variantiem!