0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSFINANSESKāds būs sods par sākumdeklarācijas nosacījumu pārkāpumu?

Kāds būs sods par sākumdeklarācijas nosacījumu pārkāpumu?

Izskatot Ministru kabineta noteikumu projektu „Fizisko personu skaidras naudas uzkrājumu iemaksas kontā kredītiestādē kārtība”, 31. janvāra Ministru kabineta sēdē izskatīts arī informatīvais ziņojums "Informācija par sankcijām par Fizisko personu mantiskā stāvokļa un nedeklarēto ienākumu deklarēšanas likuma nosacījumu pārkāpumu" un, kā vēsta Ministru kabineta mājaslapa,  pieņemts šāds lēmums: 1. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas iesniegto informāciju par sankcijām par Fizisko personu mantiskā stāvokļa un nedeklarēto ienākumu deklarēšanas likuma nosacījumu pārkāpumu. 2. Uzdot finanšu ministram līdz 2012. gada 3. februārim iesniegt Saeimas Juridiskajai komisijai priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Ņemot vērā  plz.lv lasītāju interesi par sākumdeklarēšanos, aicinām iepazīties ar šo…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Izskatot Ministru kabineta noteikumu projektu „Fizisko personu skaidras naudas uzkrājumu iemaksas kontā kredītiestādē kārtība”, 31. janvāra Ministru kabineta sēdē izskatīts arī informatīvais ziņojums "Informācija par sankcijām par Fizisko personu mantiskā stāvokļa un nedeklarēto ienākumu deklarēšanas likuma nosacījumu pārkāpumu" un, kā vēsta Ministru kabineta mājaslapa,  pieņemts šāds lēmums: 1. Pieņemt zināšanai Finanšu ministrijas iesniegto informāciju par sankcijām par Fizisko personu mantiskā stāvokļa un nedeklarēto ienākumu deklarēšanas likuma nosacījumu pārkāpumu. 2. Uzdot finanšu ministram līdz 2012. gada 3. februārim iesniegt Saeimas Juridiskajai komisijai priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Ņemot vērā  plz.lv lasītāju interesi par sākumdeklarēšanos, aicinām iepazīties ar šo ziņojumu. Informācija par sankcijām par Fizisko personu mantiskā stāvokļa un nedeklarēto ienākumu deklarēšanas likuma nosacījumu pārkāpumu Lai izpildītu Ministru kabineta komitejas 2012.gada 23.janvāra sēdē doto uzdevumu (protokols Nr.4; 1.§; 2.5.apakšpunkts), Finanšu ministrija š.g. 25.janvārī organizēja sanāksmi, kurā piedalījās Tieslietu ministrijas, Latvijas Komercbanku asociācijas un Valsts ieņēmumu dienesta pārstāvji. Sanāksmes laikā tika: 1)    izstrādāti priekšlikumi grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk – LAPK), lai risinātu sankciju jautājumu par Fizisko personu mantiskā stāvokļa un nedeklarēto ienākumu deklarēšanas likuma (turpmāk – likums) un noteikumu projekta „Fizisko personu skaidras naudas uzkrājumu iemaksas kontā kredītiestādē kārtība” nosacījumu pārkāpumu. 2)    secināts, ka jau šobrīd Krimināllikuma 219.pants paredz atbildību par likumā noteiktās mantiska rakstura deklarācijas neiesniegšanu un nepatiesas informācijas norādīšanu deklarācijā, līdz ar to grozījumus Krimināllikumā nav nepieciešams veikt. (plz.lv red. piezīme: Krimināllikuma 219. pants skan šādi: 219.pants. Izvairīšanās no deklarācijas iesniegšanas (1) Par likumā noteiktās ienākumu, īpašuma, darījumu vai citas mantiska rakstura deklarācijas neiesniegšanu pēc tās valsts institūcijas brīdinājuma, kura ir tiesīga pieprasīt šādas deklarācijas iesniegšanu, — soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz diviem gadiem vai ar naudas sodu līdz sešdesmit minimālajām mēnešalgām. (2) Par nepatiesu ziņu norādīšanu likumā noteiktajā ienākumu, īpašuma, darījumu vai cita mantiska rakstura deklarācijā, ja nepatiesas ziņas norādītas par mantu vai citiem ienākumiem lielā apmērā, — soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz četriem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz simt minimālajām mēnešalgām. (3) Par likumā noteiktās deklarējamās mantas vai citu ienākumu izcelsmes avota nenorādīšanu vai par nepatiesu ziņu sniegšanu par deklarējamās mantas vai citu ienākumu izcelsmes avotu, ja šādas ziņas likumā noteiktajā kārtībā pieprasījusi attiecīgi pilnvarota valsts institūcija un, ja nepatiesas ziņas norādītas par mantu vai citiem ienākumiem lielā apmērā, —  soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz sešiem gadiem vai ar naudas sodu līdz simt piecdesmit minimālajām mēnešalgām, konfiscējot mantu, kuras izcelsmes avots deklarācijā nav norādīts.) 2011.gada 15.decembrī stājās spēkā likums, kas nosaka pienākumu fiziskām personām deklarēt mantisko stāvokli, iesniedzot mantiskā stāvokļa deklarāciju (likuma 2.pants), kā arī pienākumu iemaksāt skaidras naudas uzkrājumu kontā kredītiestādē, ja personas skaidras naudas uzkrājums pārsniedz likumā noteikto apjomu (likuma 8.pants). Šobrīd LAPK nav paredzēta administratīvā atbildība par likuma pārkāpumiem, t.i., mantiskā stāvokļa deklarācijas neiesniegšanu, deklarācijas aizpildīšanas un iesniegšanas kārtības neievērošanu vai nepatiesas informācijas norādīšanu deklarācijā, kā arī par skaidras naudas uzkrājumu iemaksāšanas kredītiestādē kārtības un termiņa neievērošanu. Lai noteiktu atbildību par mantiskā stāvokļa deklarācijas iesniegšanas un skaidras naudas uzkrājumu iemaksāšanas kredītiestādē kārtības neievērošanu, LAPK jāpapildina ar jaunu pantu. Papildus nepieciešams veikt tehniskus precizējumus, lai Valsts ieņēmumu dienests varētu piemērot noteikto soda apmēru (papildināt LAPK 215.1 panta pirmo daļu), kā arī pagarināt laika periodu, kad par paredzēto pārkāpumu Valsts ieņēmumu dienests var piemērot noteikto sodu (papildināt LAPK 37.panta ceturto daļu). Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams LAPK izdarīt šādus grozījumus: 1.  Papildināt kodeksu ar 165.9 pantu šādā redakcijā: „165.9 Mantiskā stāvokļa deklarācijas iesniegšanas un skaidras naudas uzkrājumu iemaksāšanas kredītiestādē kārtības neievērošana Par mantiskā stāvokļa deklarācijas neiesniegšanu, deklarācijas aizpildīšanas un iesniegšanas kārtības neievērošanu vai par nepatiesu ziņu norādīšanu deklarācijā, - uzliek naudas sodu līdz divsimt piecdesmit latiem. Par skaidras naudas uzkrājumu iemaksāšanas kredītiestādē kārtības un termiņa neievērošanu, - uzliek naudas sodu līdz piecsimt latiem.” 2. Papildināt kodeksa 37.panta ceturto daļu pēc skaitļa „159.9” ar skaitli „165.9”. 3. Papildināt kodeksa 215.1 panta pirmo daļu pēc skaitļa „165.8” ar skaitli „165.9”. (plz.lv red. piezīme: pašlaik  37.pants. Administratīvā soda uzlikšanas termiņi skan šādi: Administratīvo sodu var uzlikt ne vēlāk kā četru mēnešu laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas, bet, ja pārkāpums ir ilgstošs, - četru mēnešu laikā no tā atklāšanas dienas. Ja lietā nepieciešams saņemt eksperta atzinumu, administratīvo sodu var uzlikt ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no pārkāpuma izdarīšanas vai atklāšanas dienas. Ja saņemts atteikums uzsākt kriminālprocesu vai kriminālprocess izbeigts, bet pārkāpēja rīcībai ir administratīvā pārkāpuma pazīmes, administratīvo sodu var uzlikt šā panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā. Ja šā panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā nav iespējams noskaidrot visus apstākļus, lai varētu pieņemt lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā, administratīvo sodu var uzlikt ne vēlāk kā mēneša laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu. Šajā pantā minētie termiņi neattiecas uz gadījumiem, kad piemēro konfiskāciju muitas noteikumu pārkāpumu lietās. Administratīvo sodu par šā kodeksa 45.— 45.3, 47., 48., 51.—53., 53.2 —68., 71., 72.—74.1 pantā, 75.panta pirmajā daļā, 75.1—88.1 , 88.4—88.7 pantā, divpadsmitajā "c" nodaļā, 159.7—159.9 un 204.7—204.11 pantā paredzētajiem administratīvajiem pārkāpumiem var uzlikt ne vēlāk kā četru mēnešu laikā no pārkāpuma atklāšanas dienas, bet ne vēlāk kā gada laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas. Administratīvo sodu par šā kodeksa 155.10, 155.11, 155.12, 155.14 un 166.13 pantā paredzētajiem administratīvajiem pārkāpumiem var uzlikt ne vēlāk kā četru mēnešu laikā no dienas, kad pieņemts uzraudzības iestādes lēmums par lietvedības uzsākšanu administratīvā pārkāpuma lietā, bet ne vēlāk kā gada laikā no pārkāpuma izdarīšanas dienas. Savukārt 215.1 pants. "Valsts ieņēmumu dienests " pirmā daļa pašlaik skan šādi: Valsts ieņēmumu dienests izskata šā kodeksa 108.5 pantā, 149.36 panta astotajā un devītajā daļā, 155.1, 155.2, 155.6, 155.13, 156.1, 156.2, 156.3 pantā, 156.4 panta pirmajā daļā, 156.5, 156.6, 159., 159.4, 159.7, 159.8, 159.9 pantā, 160.1 panta pirmajā daļā, 163.1, 163.2, 165.2, 165.7, 165.8, 166., 166.2, 166.6 pantā, 166.9 panta otrajā daļā, 166.10 pantā (par pārkāpumiem dārgmetālu un dārgakmeņu izstrādājumu tirdzniecības jomā), 166.12 panta trešajā daļā, 166.14 pantā, 166.15 panta trešajā un ceturtajā daļā, 166.20, 166.27, 166.32, 166.35, 169.3, 170.2, 190.7, 190.15, 201.10, 201.12, 201.13, 201.14, 201.15, 201.16, 201.17, 201.18 un 204.18 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas (izņemot lietas par pārkāpumiem tajos gadījumos, kad kontroli veikušas un administratīvo pārkāpumu protokolu par šajos pantos minētajiem pārkāpumiem sastādījušas citas institūcijas amatpersonas, kas pilnvarotas izskatīt attiecīgā administratīvā pārkāpuma lietas). ) Lai nodrošinātu ātrāku nepieciešamo grozījumu LAPK pieņemšanu Saeimā un stāšanos spēkā, kas veicinātu personu savlaicīgu informētību par sankciju apmēru par likuma nosacījumu pārkāpumiem, Finanšu ministrija plāno sagatavotos priekšlikumus iesniegt Saeimas Juridiskajai komisijai. Vairāk par šo informatīvo ziņojumu Jūs varat uzzināt Ministru kabineta mājaslapā, šeit.