0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSKo paredz jaunā apstiprinātā Patērētāju tiesību direktīva?

Ko paredz jaunā apstiprinātā Patērētāju tiesību direktīva?

Eiropas Savienības Ministru padomē 10.oktobrī tika apstiprināta Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva par patērētāju tiesībām, informē Ekonomikas ministrijas  Sabiedrisko attiecību nodaļa. Direktīvas izstrāde tika uzsākta 2008.gada oktobrī, lai aizstātu četras spēkā esošās direktīvas patērētāju līgumtiesību jomā ar mērķi nodrošināt visās ES dalībvalstīs vienādi augstu patērētāju tiesību aizsardzības līmeni, kā arī veicināt ES iekšējā tirgus  attīstību. Līdz ar  direktīvas stāšanos spēkā visās 27 ES dalībvalstīs tiks noteiktas vienotas patērētāju tiesības, noslēdzot distances līgumu vai līgumu ārpus uzņēmuma telpām, kas vienlaikus pavērs lielākas iespējas komersantiem, kas piedāvā savas preces vai pakalpojumus ES tirgū, jo tiem nebūs jāpielāgojas atšķirīgām ES dalībvalstu patērētāju tiesību…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

9 € / mēnesī*

Pirmās 15 dienas bez maksas

Abonēt

*Abonements tiek atjaunots automātiski, līdz izvēlaties to pārtraukt
 Esi BilancePLZ abonents?
Pieslēgties

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Eiropas Savienības Ministru padomē 10.oktobrī tika apstiprināta Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva par patērētāju tiesībām, informē Ekonomikas ministrijas  Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Direktīvas izstrāde tika uzsākta 2008.gada oktobrī, lai aizstātu četras spēkā esošās direktīvas patērētāju līgumtiesību jomā ar mērķi nodrošināt visās ES dalībvalstīs vienādi augstu patērētāju tiesību aizsardzības līmeni, kā arī veicināt ES iekšējā tirgus  attīstību.

Līdz ar  direktīvas stāšanos spēkā visās 27 ES dalībvalstīs tiks noteiktas vienotas patērētāju tiesības, noslēdzot distances līgumu vai līgumu ārpus uzņēmuma telpām, kas vienlaikus pavērs lielākas iespējas komersantiem, kas piedāvā savas preces vai pakalpojumus ES tirgū, jo tiem nebūs jāpielāgojas atšķirīgām ES dalībvalstu patērētāju tiesību aizsardzības prasībām.

Direktīva nosaka prasības galvenokārt distances līgumiem t.i., līgumiem, kuri noslēgti Internetā, TV vai ar katalogu starpniecību, un ārpus uzņēmuma telpām noslēgtajiem līgumiem, piemēram, līgumiem, kas noslēgti tirgotāja prezentācijas laikā patērētāja mājās.  Direktīva paredz arī atsevišķas prasības uzņēmuma telpās noslēgtajiem līgumiem, piemēram, to, kad prece tiek uzskatīta par piegādātu, kā arī piegādes termiņus.

Direktīva nosaka distances līgumā un ārpus uzņēmuma telpām noslēgtajā līgumā ietveramo informāciju, kā arī informāciju, kura jāsniedz patērētājam pirms šo līgumu noslēgšanas.  Noslēdzot šādus līgumus, visās ES dalībvalstīs noteikts vienots 14 dienu atteikuma tiesību periods, kura laikā patērētājs ir tiesīgs atkāpties no preču vai pakalpojumu līguma bez pamatojuma.

Direktīva aizstāj vai groza  jau šobrīd spēkā esošu direktīvu prasības patērētāju tiesību aizsardzības jomā, vienlaikus paredzot arī vairākus jaunievedumus šajā jomā:
–    Labāka cenu caurskatāmība. Direktīva aizliedz slēptos maksājumus un nosaka, ka tirgotājam ir jānorāda preces vai pakalpojuma kopējā cena, ietverot visas varbūtējās papildus izmaksas, kas būs jāmaksā patērētājam. Tādējādi, piemēram, iepērkoties Internetā, patērētājam nebūs jāmaksā vai jāsedz citas tirgotāja izmaksas, ja viņš par tām pirms pasūtījuma veikšanas nebūs pienācīgi  informēts.
–    Aizliegums izmantot iepriekš atzīmētas ailītes jeb, tā saucamos, „ķeksīšus”
Direktīva aizliedz visās ES mājas lapās izmantot iepriekš atzīmētus ķeksīšus. Bieži vien patērētājam pērkot aviobiļeti Internetā, tiek piedāvāts iegādāties apdrošināšanu vai noīrēt automašīnu un, lai atteiktos no šiem pakalpojumiem, patērētājs ir spiests atiestatīt iepriekš atzīmētus ķeksīšus. Šāda tirgotāju prakse līdz ar direktīvas ieviešanu ES būs aizliegta.
–    Visā ES vienādas prasības 14 dienu atteikuma tiesību periodam
Direktīva nosaka visās ES dalībvalstīs vienādu  – 14 dienu atteikuma tiesību periodu, kura laikā patērētājam bez iemesla ir tiesības atkāpties no ārpus uzņēmuma telpām noslēgta līguma vai distances līguma (tai skaitā Interneta izsolēs noslēgtajiem līgumiem), kā arī vienādus noteikumus preces vai pakalpojuma cenas atmaksai un preču nosūtīšanas atpakaļ izmaksu segšanai, kā arī vienota parauga atteikuma tiesību veidlapu.
–    Aizliegums prasīt papildus maksas par kredītkaršu un īpašu telefonlīniju izmantošanu. No patērētājiem, kuri izmantojuši kredītkarti vai citu maksāšanas līdzekli, tirgotāji nevarēs iekasēt augstāku maksu par faktiskajām izmaksām, kas saistītas ar šo maksāšanas līdzekļu izmantošanu. Tāpat arī tirgotāji, kuriem ir speciālas telefonlīnijas, kuras patērētāji var izmantot, lai sazinātos ar tirgotāju ar līgumu saistītos jautājumos, nevarēs noteikt tarifus, kas ir augstāki par pamata tarifu.

Direktīvā skaidrāk regulēta arī patērētāju tiesību aizsardzība digitālo preču iegādes jomā – tirgotājiem būs pienākums informēt patērētāju par digitālā satura preču atbilstību aparatūrai un lietojumprogrammām,  kā arī paredzētas patērētāju tiesības atkāpties no šādiem līgumiem līdz attiecīgā lejupielādes procesa sākumam.

Direktīvas prasības visām ES dalībvalstīm jāievieš līdz 2013.gada beigām.

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: