Lai izskaustu ēnu ekonomiku, apsardzes pakalpojumu iepirkumiem plāno noteikt stingrāku regulējumu
Finanšu ministrija Valsts sekretāru sanāksmē 9. augustā ir pieteikusi saskaņošanai likumprojektu "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā", kas skar apsardzes pakalpojumu sniedzēju nozari. Likumprojekts paredz uz apsardzes pakalpojumu iepirkumiem attiecināt izslēgšanas noteikumus atbilstoši līgumcenai. Proti, līgumiem atbilstoši līgumcenai, kura ir 10 000 euro vai lielāka, bet mazāka par 42 000 euro, jāpiemēro PIL 9.pantā paredzētie pretendentu izslēgšanas noteikumi, un līgumiem atbilstoši līgumcenai, kura ir 42 000 euro vai lielāka, jāpiemēro PIL 42.pantā paredzētie kandidātu un pretendentu izslēgšanas noteikumi. Grozījumi Publisko iepirkumu likumā (PIL) likumprojektā ir paredzēti, ievērojot PIL struktūru, proti, pārējo pakalpojumu iepirkumiem, kas nav iekļauti 2.pielikumā, izslēgšanas noteikumu piemērošana izriet no paredzamās iepirkuma līgumcenas,…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Finanšu ministrija Valsts sekretāru sanāksmē 9. augustā ir pieteikusi saskaņošanai likumprojektu "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā", kas skar apsardzes pakalpojumu sniedzēju nozari.
Likumprojekts paredz uz apsardzes pakalpojumu iepirkumiem attiecināt izslēgšanas noteikumus atbilstoši līgumcenai. Proti, līgumiem atbilstoši līgumcenai, kura ir 10 000 euro vai lielāka, bet mazāka par 42 000 euro, jāpiemēro PIL 9.pantā paredzētie pretendentu izslēgšanas noteikumi, un līgumiem atbilstoši līgumcenai, kura ir 42 000 euro vai lielāka, jāpiemēro PIL 42.pantā paredzētie kandidātu un pretendentu izslēgšanas noteikumi.
Grozījumi Publisko iepirkumu likumā (PIL) likumprojektā ir paredzēti, ievērojot PIL struktūru, proti, pārējo pakalpojumu iepirkumiem, kas nav iekļauti 2.pielikumā, izslēgšanas noteikumu piemērošana izriet no paredzamās iepirkuma līgumcenas, jo atbilstoši tai iepirkums tiek veikts PIL 9.panta kārtībā vai ievērojot iepirkuma procedūras, uz kurām attiecas PIL 42.panta izslēgšanas noteikumi.
Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir konstatējis izvairīšanās no nodokļu nomaksas shēmas apsardzes nozarē, kas tiek realizētas ar apakšuzņēmēja un apakšuzņēmēju ķēdes iesaisti. VID secinājis, ka publiskajos iepirkumos par apsardzes pakalpojumu sniegšanu nereti uzvar augsta riska nodokļu maksātāji, par ko liecina arī nodokļu audita rezultāti: VID 2017.gadā un 2018.gada 1.pusgadā veikti 19 nodokļu auditi tādiem apsardzes nozares komersantiem, kas uzvarējuši publiskajos iepirkumos par apsardzes pakalpojumu sniegšanu, papildus aprēķinot 8,4 milj. euro jeb 40% no kopējās apsardzes nozares komersantiem aprēķinātās summas (21,0 milj. euro).
Nodokļu parādi 2018.gada 1.jūlijā bija 217 licencētam apsardzes komersantam, savukārt 2017.gada 1.jūlijā – 226 no šobrīd Valsts policijas mājas lapā publicētajiem komersantiem. Turklāt 16,8 % jeb 1,15 milj. euro no parāda kopsummas 2018.gada 1.jūlijā bija tādiem komersantiem, kuriem 2017.gada 1.jūlijā parāda nebija.
Pašlaik pasūtītājam, veicot apsardzes pakalpojumu kā PIL 2.pielikuma pakalpojuma iepirkumu, ir pienākums ievērot PIL 10.panta prasības tikai tad, ja līgumcena ir vismaz 42 000 euro. Tātad, līgumcenai nesasniedzot minēto robežvērtību, uz apsardzes pakalpojumu iepirkumiem neattiecas nekādas saistošas prasības. Turklāt pasūtītājam, veicot apsardzes pakalpojumu iepirkumu atbilstoši PIL 10.panta regulējumam, nav pienākuma pārbaudīt, vai uz piegādātājiem attiecas PIL noteiktie pretendentu izslēgšanas noteikumi, tajā skaitā nav pienākuma pārbaudīt un izslēgt no iepirkuma pretendentus un apakšuzņēmējus, kam ir nodokļu parādi vai pastāv citi to izslēgšanas iemesli. Tādējādi publiskajos iepirkumos par apsardzes pakalpojumiem netiek ierobežota valsts finansējuma saņemšana un sadarbība ar personām, kurām ir neizpildītas saistības pret valsti vai pastāv citi iemesli to izslēgšanai no iepirkuma.
Tādēļ, ņemot vērā VID sniegtos datus par ēnu ekonomikas izplatību apsardzes pakalpojumu nozarē, likumprojekta mērķis ir attiecībā uz šo pakalpojumu iepirkumiem noteikt stingrāku regulējumu, kas izvirza ierobežojumus iepirkuma līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanā, lai tādējādi ierobežotu nepamatotu valsts finansējuma saņemšanu un mazinātu ēnu ekonomikas izplatību šajā pakalpojumu nozarē.
Likumprojekta 3.pants paredz pārejas noteikumu, saskaņā ar kuru likumprojektā ietvertais regulējums neattiecas uz tiem apsardzes pakalpojumu, uz kuriem attiecas CPV kods 79710000-4, iepirkumiem, kuri uzsākti vai izsludināti pirms likumprojektā ietvertā regulējuma spēkā stāšanās dienas.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.