0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻILatvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera asi kritizē valdības iecerēto avansa norēķinu aplikšanu ar nodokļiem

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera asi kritizē valdības iecerēto avansa norēķinu aplikšanu ar nodokļiem

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) vakar izplatījusi paziņojumu, kurā strikti iestājas pret avansa maksājumu pielīdzināšanu algota darba ienākumam un to aplikšanu ar iedzīvotāju ienākumu nodokli (IIN) un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām (VSAOI) - šādu, jaunu kārtību paredz š.g. 4.septembrī valdības akcepts Finanšu ministrijas izstrādātajam likumprojektam "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākumu nodokli"". "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" paredz avansa maksājumus pielīdzināt algota darba ienākumam un aprēķināt IIN un VSAOI arī par izsniegto avansu, ko piešķir darbiniekam, ja par to nav veikts norēķins trīs mēnešu laikā pēc komandējuma beigām, bet pārējos gadījumos - trīs mēnešu laikā no avansa izsniegšanas…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) vakar izplatījusi paziņojumu, kurā strikti iestājas pret avansa maksājumu pielīdzināšanu algota darba ienākumam un to aplikšanu ar iedzīvotāju ienākumu nodokli (IIN) un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām (VSAOI) - šādu, jaunu kārtību paredz š.g. 4.septembrī valdības akcepts Finanšu ministrijas izstrādātajam likumprojektam "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākumu nodokli"". "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" paredz avansa maksājumus pielīdzināt algota darba ienākumam un aprēķināt IIN un VSAOI arī par izsniegto avansu, ko piešķir darbiniekam, ja par to nav veikts norēķins trīs mēnešu laikā pēc komandējuma beigām, bet pārējos gadījumos - trīs mēnešu laikā no avansa izsniegšanas brīža. "Šīs izmaiņas nesasniegs politiķu izvirzīto mērķi - papildu ieņēmumu gūšanu valsts budžetā, samazinot "ēnu" ekonomiku," uzskata LTRK viceprezidente, nodokļu un nodevu eksperte Lienīte Caune. "Rezultāts var sanākt diametrāli pretējs - radot papildu administratīvos šķēršļus, legāli strādājošie uzņēmumi tiek mudināti izmantot nodokļu optimizēšanas shēmas ar ārzonas uzņēmumu starpniecību, jo ārzonā, kā zināms, avansa maksājumi ir beznodokļu". "Redzot šādas absurdas prasības, par kurām valdība uzņēmējus pārstāvošās organizācijas likumprojekta saskaņošanas procesā neinformēja, uzņēmējs saprot, ka izeja no situācijas ir vai nu papildu grāmatveža algošana vai arī ārzonas uzņēmumu pakalpojumu izmantošana," norāda L.Caune, papildinot, ka abi varianti pieaudzē izmaksas, tomēr ir lētāki un ērtāki, nekā avansa norēķinu apmaksa, piemērojot tiem IIN un VSAOI. Piemērs: lai ievērotu piedāvātā likuma grozījumu normu, uzņēmējiem ar būtisku avansa norēķinu personu skaitu (lielie transporta uzņēmumi, uzņēmumi ar tirdzniecības pārstāvju tīklu u.c.) grāmatvedībā jāveic izsniegtā avansa sasaiste ar iesniegtajiem attaisnojuma dokumentiem, līdzīgi kā tas šobrīd tiek darīts attiecībā uz debitoriem - izrakstītie rēķini tiek sasaistīti ar saņemtajiem maksājumiem vai izrakstītajiem kredītrēķiniem. Tikai veicot šādu uzskaiti, ir iespējams izsekot tam, vai par konkrēto avansa maksājumu 3 mēnešu laikā ir iesniegti attaisnojuma dokumenti. Uzņēmumos, kuros ir 10 un vairāk avansa norēķinu personas, būtu jāpieņem darbā papildu grāmatveži, lai šādu uzskaiti nodrošinātu. LTRK uzskata, ka regulējums radīs nesamērīgu slogu godprātīgajiem komersantiem, bet nav uzskatāms par efektīvu instrumentu "ēnu" ekonomikas mazināšanai komercdarbībā. LTRK uzskata, ka drīzāk pozitīvu fiskālu efektu valsts budžetā varētu sniegt dividenžu izmaksas kārtības maiņa, attiecīgi grozījumi Komerclikumā. LTRK aicina Finanšu ministriju un valdību atbalstīt Komerclikuma grozījumu koncepta tālāku virzību, atstājot likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"” bez tālākas virzības. Jau ziņots, ka LTRK rosināja normatīvo aktu, kas regulē dividenžu izmaksu un aplikšanu ar iedzīvotāju ienākumu nodokli (IIN), sakārtošanu: 1) Mainīt likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" 16.1panta 8.daļu tā, lai visu uzņēmumu izmaksāto dividenžu aplikšana ar nodokli notiktu izmaksas brīdī, 2) izslēgt Komerclikuma 161.panta 5.daļas vārdus "Dalībniekiem dividendes nosakāmas un aprēķināmas reizi gadā". 3) Grozīt abus augstāk minētos likumus, vienlaicīgi palielinot nodokļu ienākumus un uzlabojot investīciju vidi Latvijā.