Lielākā daļa uzņēmēju gatavi šogad veikt ieguldījumu darbinieku apmācībā
Lai veicinātu darbinieku motivāciju un izaugsmi, 33% Latvijas uzņēmumu šogad plāno veikt ieguldījumu darbinieku apmācībās, savukārt 29% - palielināt darbinieku algu fondu. Darbinieku motivēšanas un izaugsmes pasākumos lielākoties plāno ieguldīt lieli, kā arī eksportējošie uzņēmumi, liecina jaunākais Citadele Index pētījums. Savukārt katrs piektais jeb 20% uzņēmēju darbinieku motivēšanai un izaugsmei plāno izmaksāt prēmijas, kā arī 20% plāno iegādāties veselības apdrošināšanas polises. Citadele Index liecina, ka dažādus pasākumus darbinieku motivēšanai un izaugsmei pārsvarā plāno lielie uzņēmumi ar 250 un vairāk darbiniekiem, kā arī eksportējošie uzņēmumi. Apmācīt darbiniekus plāno 79% uzņēmumu, kas nodarbina 250 un vairāk darbinieku, 71% uzņēmumu ar nodarbināto skaitu…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Lai veicinātu darbinieku motivāciju un izaugsmi, 33% Latvijas uzņēmumu šogad plāno veikt ieguldījumu darbinieku apmācībās, savukārt 29% - palielināt darbinieku algu fondu. Darbinieku motivēšanas un izaugsmes pasākumos lielākoties plāno ieguldīt lieli, kā arī eksportējošie uzņēmumi, liecina jaunākais Citadele Index pētījums.
Savukārt katrs piektais jeb 20% uzņēmēju darbinieku motivēšanai un izaugsmei plāno izmaksāt prēmijas, kā arī 20% plāno iegādāties veselības apdrošināšanas polises.
Citadele Index liecina, ka dažādus pasākumus darbinieku motivēšanai un izaugsmei pārsvarā plāno lielie uzņēmumi ar 250 un vairāk darbiniekiem, kā arī eksportējošie uzņēmumi. Apmācīt darbiniekus plāno 79% uzņēmumu, kas nodarbina 250 un vairāk darbinieku, 71% uzņēmumu ar nodarbināto skaitu no 50 līdz 249 cilvēkiem, 59% uzņēmumu ar nodarbināto skaitu no 10 līdz 49 cilvēkiem un tikai 29% uzņēmēju ar 1 līdz 9 darbiniekiem.
44% no uzņēmumiem, kuri plāno ieguldīt darbinieku apmācībā, ir eksportējoši. Vērtējot pēc darbības sfēras, apmācīt darbiniekus plāno 38% ražojošo uzņēmumu, 34% pakalpojumu nozares uzņēmumu, 32% tirdzniecības un 29% būvniecības uzņēmumi.
Savukārt darbinieku atalgojuma fondu biežāk palielināt plāno būvniecības un ražošanas nozarēs strādājošie uzņēmumi - attiecīgi 35% un 33%. No eksportējošiem uzņēmumiem 36% plāno atalgojuma fonda palielināšanu.
Atalgojumu plāno palielināt vairāk nekā puse jeb 58% uzņēmumu ar 250 un vairāk darbiniekiem, 53% uzņēmumu ar nodarbināto skaitu no 10 līdz 49, 45% uzņēmumu ar darbinieku skaitu no 50 līdz 249 un katrs ceturtais jeb 26% - ar darbinieku skaitu līdz 9 cilvēkiem.
Līdzīgi ir arī ar prēmiju izmaksāšanu - vairāk nekā puse jeb 54% uzņēmumu, kas nodarbina 250 un vairāk darbinieku plāno izmaksāt prēmijas, bet tajā pašā laikā šādu ieguldījumu plāno veikt vien katrs piektais jeb 18% uzņēmumu, kas nodarbina līdz 9 cilvēkiem. Lielākoties prēmiju izmaksu plāno tirdzniecības nozarē strādājošie uzņēmumi - 27%. Pārējās nozarēs prēmiju izmaksu plāno retāk - pa 19% ražošanas un pakalpojumu sfērā strādājošie uzņēmumi un 12% būvniecībā.
Interesanti, ka dažādu nozaru uzņēmumiem ir līdzīgi plāni attiecībā uz veselības apdrošināšanas polišu iegādi darbiniekiem. Ar tām nodrošināt darbiniekus ieplānojis katrs piektais jeb 20% tirdzniecības, būvniecības un pakalpojumu nozaru uzņēmumu un 18% ražošanas uzņēmumu. Savus darbiniekus nodrošināt ar polisēm plāno 74% uzņēmumu ar nodarbināto skaitu 250 un vairāk cilvēku, savukārt tajā pašā laikā uzņēmumi ar nodarbināto skaitu līdz 9 darbiniekiem - četras reizes retāk jeb 17%.
Citadele Index pētījuma pamatuzdevums ir iegūt vienotu indeksu, kas raksturotu Latvijas uzņēmēju subjektīvo vērtējumu ekonomiskajam stāvoklim valstī un prognozes nākamajiem sešiem mēnešiem. Indekss tiek aprēķināts, apkopojot uzņēmumu vadītāju vērtējumu par tādiem jautājumiem kā: vispārējās ekonomiskās aktivitātes līmenis valstī un attiecīgajā uzņēmējdarbības nozarē, konkurences līmenis nozarē un dažādi uzņēmuma darbības rezultātu rādītāji. Citadele Index tiek aprēķināts, apkopojot un izvērtējot 750 dažādu nozaru un lieluma Latvijas uzņēmumu vadītāju aptaujas rezultātus. Pētījumu veic tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs SKDS reizi ceturksnī. Pēdējais pētījums tika veikts 2015. gada martā.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.