ADVOKĀTU BIROJA  LOZE & PARTNERI  ZVĒRINĀTA ADVOKĀTA PALĪGS

Profesionālā pieredze:
Kopš 2010. gada novembra Zvērināta advokāta palīgs, Loze & Partneri
2009 – 2010 Zvērināta advokāta palīgs, Loze, Tamberga & Partneri
2009 aprīlis – jūlijs Stažieris Eiropas Komisijas pārstāvniecībā starptautiskajās organizācijās Vīnē, Austrijā
2002 – 2008 Juriste Glimstedt un partneri
2003 Asistente (Student Research Assistant), Latvijas Universitāte, Eirofakultāte, Prof. Klaus Meserschmidt
2001 Asistente (Student Research Assistant), Latvijas Universitāte, Eirofakultāte, Prof. Hans Jirgen Wildberg

Izglītība:
Amsterdamas Universitāte, Juridiskā fakultāte (LL.M. 2006 Starptautiskajās un Eiropas tiesībās)
Latvijas Universitāte, Juridiskā fakultāte (LL.B. 2005)

Darbības jomas:
Komercsabiedrību juridiskā apkalpošana
Uzņēmumu iegāde un apvienošanās
Banku lietas, finanses un vērtspapīri
Konkurences tiesības
Tiesvedība un šķīrējtiesa
Darījumi ar nekustamo īpašumu
Intelektuālais īpašums
Administratīvās tiesības
Telekomunikāciju tiesības
Starptautiskā tirdzniecība, jūras un aviācijas tiesības
Ārstniecība un farmācija


EKSPERTA
ATBILDES UZ JAUTĀJUMIEM UN SKAIDROJUMI

Publiskā telpā izskanējusi informācija, ka izpildītāju un producentu apvienības (LaIPA) pārstāvji paziņojusi, ka organizācija aktīvi ķērusies klāt pie biroju, taksometru un autobusu kontrolēm. Piemēram, sarunā ar Neatkarīgo Rīta Avīzi  LaIPA pārstāvis Artūrs Vītiņš sacījis, ka publiska telpa ir visas vietas ārpus ģimenes loka, un tāds ir arī birojs. Ja darbinieks mūziku klausās ar austiņām, tad viss ir kārtībā, bet tiklīdz mūzika skan skaļi – ir jāmaksā. Būtu daudzmaz loģiski, ja licenci par mūzikas atskaņošanu publiski  pērk uzņēmums, kura telpās tiek apkalpoti klienti (frizētava, klientu serviss, klubs, kafejnīca u.tml.), bet vai tiešām par radio klausīšanos jāpērk licence tad, ja radio klausās darbinieki, kuru darbs ar klientu apkalpošanu nav saistīts, piemēram, noliktavā, birojā, kurā strādā darbinieki, kuru darbs nav saistīts klientu apkalpošanu?

Kādas tiesības ir darba ņēmējam sala laikā ( lielākā daļa darba ir ārpus ofisa telpām?

Vai drīkst rīkot mārketinga akcijas, kurā klientam tiek piešķirta atlaide kāda produkta vai pakalpojuma iegādei atkarībā no klienta vecuma, dzimuma u.tml., piemēram, jo vecāks cilvēks, jo lielāka atlaide (6-gadīgam bērnam- 6% atlaide, bet 70- gadīgam pensionāram- 70% atlaide), vai akcija “meitenēm ieeja bez maksas!” u.tml.? Vai, rīkojot šādas mārketinga akcijas,  nepastāv risks tikt iesūdzētam tiesā vai saņemt sodu par personu  diskriminēšanu pēc kādas  konkrētas pazīmes?

Kāds darba līgums jānoslēdz ar darbinieku, kuram ziemas periodā jebkurā diennakts laikā jātīra sniegs?

– Viens no mūsu uzņēmuma biznesa virzieniem ir semināru rīkošana par likumdošanas aktualitātēm. Kā ar likumiskiem līdzekļiem pasargāt savu biznesu no negodīgiem konkurentiem, kas mūsu semināra programmas, tiklīdz tās publicētas internetā, pārpublicē pie sevis (pat ar visām gramatiskajām kļūdām) un piedāvā saviem klientiem apvienojumā ar citiem semināriem ar zemāku cenu, nereti pat rīkojot šos seminārus tajā pašā viesnīcā, kuras semināru telpas īrējam mēs. Ja pareizi esam sapratuši, tad, semināra nosaukumu, piemēram, Jaunākie grozījumi PVN likumā, un semināra programmu, kas arī sastāv no frāzēm, ko ikdienā lietojam, nevar patentēt. Kā rīkoties?

– Vai maza uzņēmuma īpašnieks un valdes loceklis, dodoties pirmsdzemdību un pēcdzemdību atvaļinājumā (maternitātes pabalsts) un bērna kopšanas atvaļinājumā (vecāku pabalsts), var turpināt pildīt valdes locekļa pienākumus, t.i., parakstīt dokumentus, kurus piegādā uz mājām, par to nesaņemot atlīdzību, bet darbojoties uz pilnvarojuma pamata?

– Kas jāņem vērā saistībā ar grozījumiem Komerclikumā par patiesā labuma guvēja atklāšanas pienākumu?

Kādas ir preču zīmes reģistrēšanas iespējas?

Atbildēt