LPS: amatpersonu un darbinieku atalgojuma publiskošanas prasību apjoms ir nesamērīgs
Saeimas deputāti, neskatoties uz Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā un valdībā lemto, kā arī Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) iebildumiem, 22.novembrī atbalstīja priekšlikumu par atalgojuma publiskošanu vēl plašāk, ne kā tas noticis līdz šim. Jau šobrīd atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam valsts un pašvaldības savās mājaslapās publisko un nepieciešamības gadījumos aktualizē atlīdzības noteikšanas kritērijus un kārtību, darba samaksas sadalījumu pa amatu grupām, norādot amata nosaukumu, attiecīgo amatu skaitu un amatu ieņemošajām amatpersonām (darbiniekiem) noteikto mēnešalgu diapazonu un izrietošo vidējo algu konkrētajā amatu grupā. Turklāt, saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, valsts un pašvaldību institūcijas savās mājaslapās…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Kāds no kaut kā baidās. Var atklāties ka viens cilvēks ieņem desmit amatus un saņem nenormālu atlīdzību. Vienkārši ir ziņot mūsu jurista alga 1500, bet konkrētais cilvēks tajā pašā laikā pilda padomnieka, konsultanta utt pienākumus tajā paša iestādē, rezultātā mēnesī 10000. Kurš to redz?????
Saeimas deputāti, neskatoties uz Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā un valdībā lemto, kā arī Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) iebildumiem, 22.novembrī atbalstīja priekšlikumu par atalgojuma publiskošanuvēl plašāk, ne kā tas noticis līdz šim.
Jau šobrīd atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam valsts un pašvaldības savās mājaslapās publisko un nepieciešamības gadījumos aktualizē atlīdzības noteikšanas kritērijus un kārtību, darba samaksas sadalījumu pa amatu grupām, norādot amata nosaukumu, attiecīgo amatu skaitu un amatu ieņemošajām amatpersonām (darbiniekiem) noteikto mēnešalgu diapazonu un izrietošo vidējo algu konkrētajā amatu grupā. Turklāt, saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, valsts un pašvaldību institūcijas savās mājaslapās katru mēnesi publisko valsts amatpersonu atalgojumu. Attiecībā uz visu darbinieku atalgojumu publiskošanu, minot vārdu un uzvārdu, tā šobrīd nav obligāta prasība, tomēr ir pašvaldības, kuras to praktizē jau tagad.
Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā tiek paredzēts, ka no nākamā gada 1. janvāra par visām amatpersonām un arī par visiem darbiniekiem, tajā skaitā arī fiziskā darba veicējiem, publiskojams aprēķinātais atalgojums un citas naudas summas, kas viņiem pienākas, norādot vārdu, uzvārdu, amatu un aprēķināto summu. Šī informācija būs jāuzglabā mājaslapā ne mazāk kā astoņus gadus. Šādu datu apstrāde radīs arī papildu administratīvo slogu.
Valsts prezidents šā gada vasarā atdeva Saeimai otrreizējai caurlūkošanai grozījumus Valsts pārvaldes iekārtas likumā, kuros jau bija ietverta minētā norma. Lūgumu atgriezt likumu otrreizējai caurlūkošanai izteica arī Valsts Datu inspekcija un Latvijas Sertificēto personas datu aizsardzības speciālistu asociācija, norādot uz virkni datu aizsardzības normatīvā regulējuma iespējamiem pārkāpumiem. Turklāt 2018. gada 25. maijā spēkā stāsies Vispārīgā datu aizsardzības regula, kas attiecībā uz atalgojuma publiskošanas principiem jāpiemēro tā, lai dati tiktu apstrādāti tādā apjomā, ka sabiedrībai būtu skaidrs izlietojuma mērķis, nevis personu identificējošie dati.
Apspriežot minēto jautājumu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā, Saeimas Juridiskais birojs iepazīstināja arī ar citu Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu pieredzi un praksi. Apkopotie dati liecina, ka pēc noklusējuma netiek publiskoti visu amatpersonu atalgojumi un konkrētās amatpersonas. Pēc publicējamā datu apjoma Latvija ir pirmrindniece, jo jau pašlaik mūsu valstī publicējamais datu apjoms ir lielāks nekā vairumā ES valstu (to apliecina Eiropas Parlamentārās pētniecības un dokumentācijas centra (ECPRD) sniegtās ziņas attiecībā uz informācijas atklātumu Eiropas valstīs par atalgojumu publiskajā pārvaldē).
LPS uzskata, ka nav atbalstāma prakse, ka šāds jautājums tiek virzīts un atbalstīts steidzamības kārtā budžeta paketē divos lasījumos. Tātad atkārtoti tiek atbalstīts gandrīz analogs regulējums, kādu Valsts prezidents nodeva atpakaļ Saeimai izvērtēšanai.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.
Kāds no kaut kā baidās. Var atklāties ka viens cilvēks ieņem desmit amatus un saņem nenormālu atlīdzību. Vienkārši ir ziņot mūsu jurista alga 1500, bet konkrētais cilvēks tajā pašā laikā pilda padomnieka, konsultanta utt pienākumus tajā paša iestādē, rezultātā mēnesī 10000. Kurš to redz?????