0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

TIESĪBASNoslēdz sadarbības memorandu par izmaiņām uz bērniem vērstu bezalkoholisko dzērienu reklamēšanā

Noslēdz sadarbības memorandu par izmaiņām uz bērniem vērstu bezalkoholisko dzērienu reklamēšanā

15.septembrī, Veselības ministrijā tika parakstīts sadarbības memorands ar Latvijas Pārtikas uzņēmēju federāciju (LPUF) un Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociāciju (LBDUA) par izmaiņām uz bērnu vērstu bezalkoholisko dzērienu reklamēšanā, informē Veselības ministrijas  preses sekretārs Oskars Šneiders. Veselības ministrs Juris Bārzdiņš: „Veselības pamatā ir cilvēka dzīvesveids un tās izvēles, kas tiek izdarītas ikdienā. Īpaši būtiski ir radināt pie veselīgām izvēlēm bērnus jau mazotnē, tādēļ parakstītais memorands ir pozitīvas sadarbības piemērs, kā bez valsts iejaukšanās ražotāju pārstāvji apņemas iet veselību veicinošu izvēļu virzienā.” LBDUA valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas: „Esmu gandarīts, ka izdevies rast kvalitatīvu un stratēģisku kompromisu ar Veselības ministriju par savstarpējās sadarbības…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
15.septembrī, Veselības ministrijā tika parakstīts sadarbības memorands ar Latvijas Pārtikas uzņēmēju federāciju (LPUF) un Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociāciju (LBDUA) par izmaiņām uz bērnu vērstu bezalkoholisko dzērienu reklamēšanā, informē Veselības ministrijas  preses sekretārs Oskars Šneiders. Veselības ministrs Juris Bārzdiņš: „Veselības pamatā ir cilvēka dzīvesveids un tās izvēles, kas tiek izdarītas ikdienā. Īpaši būtiski ir radināt pie veselīgām izvēlēm bērnus jau mazotnē, tādēļ parakstītais memorands ir pozitīvas sadarbības piemērs, kā bez valsts iejaukšanās ražotāju pārstāvji apņemas iet veselību veicinošu izvēļu virzienā.” LBDUA valdes priekšsēdētājs Marijus Valdas Kirstukas: „Esmu gandarīts, ka izdevies rast kvalitatīvu un stratēģisku kompromisu ar Veselības ministriju par savstarpējās sadarbības principiem, ņemot vērā arī ražotāju rekomendācijas un redzējumu. Memoranda izstrādes procesā secinājām, ka viena mērķa sasniegšanai iespējami dažādi scenāriji, izvairoties no nepieciešamības mākslīgi ietekmēt veselas nozares konkurētspēju. Sadarbības memorands vērtējams kā efektīvs mehānisms nozares pašregulācijai, turklāt daudzviet pasaulē tas sevi jau ir attaisnojis.” Andis Jēkabsons, LPUF attīstības vadītājs: „Memorands ir apliecinājums ražotāju sociālajai atbildībai un iniciatīvai jautājumus risināt sadarbības ceļā. Tādēļ ceram arī uz turpmāku sadarbību ar Veselības ministriju, ar kuru esam jau konceptuāli vienojušies strādāt pie nepieciešamā regulējuma, lai valsts un pašvaldību iestāžu iepirkumos, kas saistās ar ēdināšanu slimnīcās, bērnudārzos un citās sociālās iestādēs, būtu uzsvars uz veselīgu uzturu, kas visbiežāk būs par labu Latvijas ražotājiem.” Aiga Rūrāne, Pasaules Veselības organizācijas pārstāvniecības Latvijā vadītāja:„Sadarbības Memorands ir apsveicama iniciatīva, kas apliecina labas partnerības piemēru ar privāto sektoru un vieš cerību, ka jaunās Latvijas Sabiedrības veselības pamatnostādņu mērķu sasniegšana ir iespējama. Latvijas, tāpat kā visas Eiropas reģiona lielākais sabiedrības veselības izaicinājums jau šobrīd ir hroniskās neinfekcijas slimības, un tikai visu sektoru patiesa līdzdalība veselības veicināšanā var dot rezultātu. Pārtikas ražotājiem ir liela ietekme veidojot patērētāju, īpaši bērnu, veselības ieradumus, tādēļ atbildīga attieksme ir augstu vērtējama. Ir patiess gandarījums, ka Latvijā arvien pieaug izpratne par veselību visās politikās pieeju, un Memorands ir labas apņemšanās sākums šo pieeju īstenot praksē. Ir jāuzteic Veselības ministrijas konsekventa un mērķtiecīga politika un līderība apvienojot un iedvesmojot visus sektorus Latvijas sabiedrības veselības veicināšanā.” Parakstot memorandu, LPUF un LBDUA pārstāvošie uzņēmumi pauduši atbalstu zinātniski pamatotiem Veselības ministrijas iecerētajiem pasākumiem bērnu veselības uzlabošanai, kas ietver sabiedrības izglītošanu par sabalansētu uzturu un aktīvu dzīvesveidu, uzņēmēju iesaistīšanos brīvprātīgas produktu marķējumu sistēmas ieviešanā, lai atvieglotu patērētājiem informācijas saņemšanu par katra konkrēta dzēriena sastāvdaļām un enerģijas (kaloriju) un cukura daudzumu, kā arī atturēšanos savu produktu reklāmu vērst uz bērnu, kas jaunāki par divpadsmit gadiem, mērķauditoriju. Tāpat LPUF un LBDUA apņemas izstrādāt bezalkoholisko dzērienu atbildīga mārketinga un komunikācijas principus attiecībā uz bērnu auditoriju.