Par gada pārskata neiesniegšanu laikus sods iestādes vadītājam varētu sasniegt 350 eiro
Ja pašvaldība vai kāda cita budžeta finansētā vai nefinansētā iestāde, uz kuru attiecas likuma "Par budžetu un finanšu vadību" normas*, Valsts kasei laicīgi neiesniegs vai iesniegs nepilnīgu gada pārskatu, tās vadītājam draudēs brīdinājums vai naudas sods no četrpadsmit līdz septiņdesmit naudas soda vienībām (saskaņā ar pašreizējo vienas naudas soda vienības apmēru (5 eiro) - no 70 līdz 350 eiro). Šādu pantu likumā ieviest paredz Valsts sekretāru sanāksmē 6. oktobrī izsludinātais likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību". Lai stātos spēkā, tas vēl būs jāapstiprina valdībā un Saeimā. Grozījumi paredz papildināt likumu arī ar 50. pantu,…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Ja pašvaldība vai kāda cita budžeta finansētā vai nefinansētā iestāde, uz kuru attiecas likuma "Par budžetu un finanšu vadību" normas*, Valsts kasei laicīgi neiesniegs vai iesniegs nepilnīgu gada pārskatu, tās vadītājam draudēs brīdinājums vai naudas sods no četrpadsmit līdz septiņdesmit naudas soda vienībām (saskaņā ar pašreizējo vienas naudas soda vienības apmēru (5 eiro) - no 70 līdz 350 eiro). Šādu pantu likumā ieviest paredz Valsts sekretāru sanāksmē 6. oktobrī izsludinātais likumprojekts "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību". Lai stātos spēkā, tas vēl būs jāapstiprina valdībā un Saeimā.
Grozījumi paredz papildināt likumu arī ar 50. pantu, kas noteiktu, ka par augšminētajiem pārkāpumiem administratīvo pārkāpumu procesu veic Valsts kase - tas nozīmē, ka izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un piemērot administratīvos sodus Valsts kases vārdā būtu tiesīgs Valsts kases pārvaldnieks un viņa vietnieki.
Valsts kase uzskata, ka administratīvo pārkāpumu sistēmā vairs nebūtu jāsaglabā Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) 159.²panta otrās daļas prasības (kas nosaka naudas sodu iestādes amatpersonām par budžeta līdzekļu un ar šiem līdzekļiem veikto darījumu nereģistrēšanu likumā noteiktajā kārtībā), jo līdz šim pēc šī panta Valsts kase neesot piemērojusi nevienu administratīvo sodu.
Tāpat Valsts kase secinājusi, ka LAPK 159.pants, kurš paredz fiziskajām personām vai uzņēmuma valdes loceklim naudas sodu par izvairīšanos no nodokļu nomaksas (no 140 līdz 2100 eiro), turpmāk būtu saglabājams administratīvo pārkāpumu sistēmā tikai Valsts ieņēmumu dienesta kompetences jautājumu ietvaros, jo uzraudzību un kontroli par nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksu veic Valsts ieņēmumu dienests.
Savukārt LAPK 166.6panta prasības, kas nosaka atbildību par grāmatvedības, pārskatu iesniegšanas un statistiskās informācijas noteikumu neievērošanu (izņemot prasību par pārskatu sniegšanu Valsts kasei), turpmāk būtu saglabājamas administratīvo pārkāpumu sistēmā tikai Valsts ieņēmumu dienesta, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja un Centrālās statistikas pārvaldes kompetences jautājumu ietvaros.
*Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētas institūcijas ir budžeta iestādes, no valsts budžeta daļēji finansētas atvasinātas publiskas personas, visi pilnīgi vai daļēji tieši no valsts budžeta finansēti komersanti, biedrības vai nodibinājumi. Budžeta iestādes ir valsts vai pašvaldības iestāde, atvasināta publiska persona, kuru pilnīgi finansē no valsts vai pašvaldības budžeta, kā arī pašvaldības aģentūra. Budžeta nefinansētas iestādes ir Ministru kabineta locekļa padotībā esošas tiešās valsts pārvaldes iestādes, kuras pilda noteiktas valsts pārvaldes funkcijas vai uzdevumus un kuru darbība pilnībā, izņemot šajā likumā paredzēto gadījumu, tiek finansēta no to ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, dāvinājumiem, ziedojumiem un ārvalstu finanšu palīdzības.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.