Gada pārskatu iesniegšanas termiņi ir noteikti Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likuma 97. pantā, tātad lielākajai daļai uzņēmumu tas ir līdz 1. maijam, bet vidējai un lielai sabiedrībai, kā arī koncerna mātes sabiedrībai, kura sagatavo konsolidēto gada pārskatu, ne vēlāk kā septiņus mēnešus pēc pārskata gada beigām, t.i., līdz 31. jūlijam. Šī gada 22. marta spēkā stājās likums "Par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid–19 izplatību", kura 18. pantā attiecībā uz gada pārskatu par 2019. gadu noteikts: gada pārskatu atļauts iesniegt termiņā, kas par trim mēnešiem…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Gada pārskatu iesniegšanas termiņi ir noteikti Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likuma 97. pantā, tātad lielākajai daļai uzņēmumu tas ir līdz 1. maijam, bet vidējai un lielai sabiedrībai, kā arī koncerna mātes sabiedrībai, kura sagatavo konsolidēto gada pārskatu, ne vēlāk kā septiņus mēnešus pēc pārskata gada beigām, t.i., līdz 31. jūlijam.
Arī biedrība vai nodibinājums ir tiesīgi iesniegt Valsts ieņēmumu dienestam (VID) gada pārskatu vai tā daļu par 2019. gadu līdz 2020. gada 31. jūlijam (ja pārskata gads sakrīt ar kalendāra gadu).
Tas pats attiecas uz reliģisko organizāciju, tā ir tiesīga iesniegt VID gada pārskatu vai tā daļu par 2019. gadu līdz 2020. gada 31. jūlijam.
Nodokļa piemaksai, kas veidojas pēc labojumiem deklarācijā par taksācijas periodu, kurš attiecas uz pārskata gada pēdējo mēnesi, ja labojumi veikti, pamatojoties uz izmaiņām, kas veidojušās, sagatavojot gada pārskatu, kurš iesniegts Valsts ieņēmumu dienestam noteiktajā termiņā, nepiemēro likumā «Par nodokļiem un nodevām» noteikto nokavējuma naudu.
Tas nozīmē, ka nokavējuma nauda netiks aprēķināta līdz gada pārskata iesniegšanas brīdim, ja gada pārskats tiks iesniegts līdz 31. jūlijam.
VID sniedz paskaidrojošus piemērus.
1. piemērs
SIA "ABC" 2019. pārskata gads sakrita ar kalendāra gadu, un sagatavotais gada pārskats VID būtu jāiesniedz līdz 2020. gada 30. aprīlim. Šajā gadījumā sabiedrībai 2019. gada pārskata iesniegšanas termiņš tiek pagarināts par trijiem mēnešiem — līdz 2020. gada 31. jūlijam. Līdz 2020. gada 31. jūlijam labojot pēdējo uzņēmumu ienākuma nodokļa mēneša deklarāciju, nepiemēro nokavējuma naudu nodokļa piemaksai (ja tāda izveidojas).
2. piemērs
SIA "BCD" 2019. pārskata gads nesakrīt ar kalendāra gadu, proti, gada pārskata periods ir no 01.03.2019. līdz 29.02.2020., un sagatavotais gada pārskats VID būtu jāiesniedz līdz 2020. gada 30. jūnijam. Šajā gadījumā gada pārskata iesniegšanas termiņš sabiedrībai tiek pagarināts par trijiem mēnešiem līdz 2020. gada 30. septembrim. Līdz 2020. gada 30. septembrim labojot pēdējo uzņēmumu ienākuma nodokļa mēneša deklarāciju, nepiemēro nokavējuma naudu nodokļa piemaksai (ja tāda izveidojas).
3. piemērs
SIA "DEF" ir koncerna mātes sabiedrība, kurai ir pienākums sagatavot konsolidēto gada pārskatu, kas VID būtu jāiesniedz līdz 2020. gada 31. jūlijam. Šajā gadījumā sabiedrībai konsolidētā pārskata par 2019. gadu iesniegšanas termiņš arī tiek pagarināts par trijiem mēnešiem — līdz 2020. gada 31. oktobrim.
4. piemērs
SIA "UVZ" ir mikrouzņēmumu nodokļa maksātājs. Tā kā mikrouzņēmumu nodokļa maksātājam pārskata gads sakrīt ar kalendāra gadu, tad sabiedrībai 2019. gada pārskata iesniegšanas termiņš tiek pagarināts par trijiem mēnešiem — līdz 2020. gada 31. jūlijam. Savukārt minētais gada pārskata iesniegšanas termiņa pagarinājums neattiecas uz mikrouzņēmumu nodokļa deklarācijas iesniegšanas kārtību. Mikrouzņēmumu nodokļa deklarācija iesniedzama vispārējā kārtībā un termiņā.
5. piemērs
SIA "RIK" pārskata gads sakrita ar kalendāra gadu. 2020. gada martā sabiedrība tiek likvidēta, tādējādi sabiedrībai VID, ievērojot šo trīs mēnešu iesniegšanas termiņa pagarinājumu, ir jāiesniedz: 2019. gada pārskats līdz 2020. gada 31. jūlijam un finanšu slēguma pārskats (par periodu no 01.01.2020. līdz 31.03.2020.) līdz 2020. gada 31. oktobrim. Attiecīgi, līdz 2020. gada 31. jūlijam labojot pēdējo uzņēmumu ienākuma nodokļa mēneša deklarāciju, nepiemēro nokavējuma naudu nodokļa piemaksai (ja tāda izveidojas). Kopā ar slēguma finanšu pārskatu līdz 2020. gada 31. oktobrim iesniedz pēdējo uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarāciju.
6. piemērs
Pastāvīgās pārstāvniecības "FGH" 2019. pārskata gada, kas ir kalendāra gads, sagatavotā bilance un peļņas vai zaudējumu aprēķins VID ir jāiesniedz līdz 2020. gada 30. aprīlim. Tā kā pastāvīgās pārstāvniecības nav Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likuma subjekti un sagatavo tikai bilanci un peļņas vai zaudējumu aprēķinu, tad šajā gadījumā pastāvīgajai pārstāvniecībai iesniegšanas termiņš nav pagarināts par trijiem mēnešiem un VID ir jāiesniedz līdz 2020. gada 30. aprīlim. Līdz 2020. gada 30. aprīlim labojot pēdējo uzņēmumu ienākuma nodokļa mēneša deklarāciju, nepiemēro nokavējuma naudu nodokļa piemaksai (ja tāda izveidojas).
7. piemērs
Reliģiskās organizācija "Cerība" sagatavotais 2019. gada pārskats VID būtu jāiesniedz līdz 2020. gada 31. martam, savukārt, tā kā visā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija saistībā ar koronavīrusa (Covid–19) izraisīto uzliesmojumu, tad organizācijas 2019. gada pārskata iesniegšanas termiņš tiek pagarināts līdz 2020. gada 31. jūlijam.
Gada pārskata iesniegšanas termiņš biedrībai vai nodibinājumam
Biedrība, nodibinājums vai arodbiedrība ne vēlāk kā līdz nākamā gada 31. martam iesniedz VID (elektroniskās deklarēšanas sistēmā) pārvaldes institūcijas apstiprinātu gada pārskata vai tā daļas — ieņēmumu un izdevumu pārskata, ziedojumu un dāvinājumu pārskata — un zvērināta revidenta ziņojuma (ja tāds ir) atvasinājumu.
Biedrība, nodibinājums vai arodbiedrība var iesniegt gada pārskatu vai tā daļu par 2019. gadu līdz 2020. gada 31. jūlijam.
Gada pārskatu iesniegšanas termiņš reliģiskajai organizācijai
Reliģiskā organizācija ne vēlāk kā līdz nākamā gada 31. martam iesniedz VID (elektroniskās deklarēšanas sistēmā) reliģiskās organizācijas vadības (vadības institūcijas) apstiprinātu gada pārskata vai tā daļas — ieņēmumu un izdevumu pārskata, ziedojumu un dāvinājumu pārskata — atvasinājumu. Reliģiskā organizācija gada pārskatu vai tā daļas — ieņēmumu un izdevumu pārskatu, ziedojumu un dāvinājumu pārskatu — var iesniegt VID arī papīra formā.
Reliģiskā organizācija, kuras gada pārskatu iesniegšanas termiņu nosaka saskaņā ar likuma "Par grāmatvedību" 13. panta ceturtās daļas 2. punktu izdotie Ministru kabineta noteikumi par reliģisko organizāciju gada pārskatiem, ir tiesīga iesniegt VID gada pārskatu vai tā daļu par 2019. gadu līdz 2020. gada 31. jūlijam.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.