Aviokompānija Ryanair 18. septembrī paziņojjusi, ka kompānijas kļūdainas lidojumu plānošanas dēļ, turpmāko sešu nedēļu laikā katru dienu tiks atcelti aptuveni 50 reisi, kas ir 2% no visu Ryanair reisu kopskaita. Aviokompānijas mājaslapā šobrīd pieejama informācija par atceltajiem avio reisiem līdz 28.oktobrim. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) sagatavojis informāciju par aviopasažieru tiesībām šādā situācijā. Aviokompānijas organizētajā preses konferencē vēstīts, ka atcelti ir lidojumi, kuri tiek veikti visbiežāk, tādēļ vieglāk pieejami lidojumu pārreģistrācijai. Aviokompānija paziņojumā presei ir teikts, ka 75% līdz 80% pasažieru tiks pārvirzīti uz citiem lidojumiem vienas dienas ietvaros. Tai…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Aviokompānija Ryanair 18. septembrī paziņojjusi, ka kompānijas kļūdainas lidojumu plānošanas dēļ, turpmāko sešu nedēļu laikā katru dienu tiks atcelti aptuveni 50 reisi, kas ir 2% no visu Ryanair reisu kopskaita. Aviokompānijas mājaslapā šobrīd pieejama informācija par atceltajiem avio reisiem līdz 28.oktobrim. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) sagatavojis informāciju par aviopasažieru tiesībām šādā situācijā.
Aviokompānijas organizētajā preses konferencē vēstīts, ka atcelti ir lidojumi, kuri tiek veikti visbiežāk, tādēļ vieglāk pieejami lidojumu pārreģistrācijai. Aviokompānija paziņojumā presei ir teikts, ka 75% līdz 80% pasažieru tiks pārvirzīti uz citiem lidojumiem vienas dienas ietvaros. Tai pašā laikā aviokompānija uzsver, ka pasažieriem tiks piedāvāts pārreģistrēties tikai uz pašas aviokompānijas reisiem. Tāpat ir norādīts, ka Ryanair nesegs lidojumu atcelšanas dēļ izrietošos zaudējumus patērētājiem, kas varētu rasties, piemēram, atceļot jau veiktās auto nomas vai viesnīcu pakalpojumu rezervācijas.
Eiropas Parlaments un Eiropas Savienības Padome 2004.gada 11.februārī ir izdevusi Regulu, ar ko paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem saistībā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos.
1. Regula nosaka, ka aviopārvadātājam ir pienākums katram pasažierim, kura lidojums ir ticis atcelts, izsniegt rakstveida informāciju par pasažieru tiesībām!
Ja aviopārvadātājs atceļ reisu, pirmkārt, jāļauj pasažierim izvēlēties vai septiņu dienu laikā saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu.
Otrkārt, ja pasažieris ir piekritis maršruta maiņai, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bez maksas ēdināšanu un atspirdzinājumus, kā arī bezmaksas komunikācijas iespējas, samērīgā attiecībā pret jaunā lidojuma gaidīšanas laiku. Ja jaunā lidojuma izlidošanas laiks ir vismaz dienu pēc atceltā lidojuma izlidošanas laika un ja pasažierim kādā vietā ir jāuzturas papildu vienu vai vairākas naktis vai, ja kādā vietā ir jāuzturas ilgāk, nekā pasažieris bija plānojis, aviopārvadātājam jāpiedāvā pasažierim bez maksas izmitināšana viesnīcā un transports no lidostas uz izmitināšanas vietu.
2. Tiesības saņemt kompensāciju:
ja aviopārvadātājs ir informējis pasažieri par lidojuma atcelšanu vismaz 2 nedēļaspirms paredzētā izlidošanas laika, pasažierim ir tiesības saņemt atpakaļ par biļeti samaksāto naudas summu vai mainīt ceļojuma maršrutu, bet patērētājs nav tiesīgs saņemt kompensāciju.
Ja aviopārvadātājs informējis par reisa atcelšanu mazāk nekā 2 nedēļas pirms reisa izlidošanas, patērētājam ir tiesības saņemt kompensāciju, atkarībā no alternatīvā lidojuma izlidošanas un ierašanās galamērķī laika (lūdzam skat. tabulu).
PASAŽIERIM KOMPENSĀCIJA NEPIENĀKAS
PASAŽIERIS INFORMĒTS PAR REISA ATCELŠANU
ALTERNATĪVĀ TRANSPORTA IZLIDOŠANA
ALTERNATĪVĀ TRANSPORTA IERAŠANĀS GALAMĒRĶĪ
7 līdz 14 dienas iepriekš
Līdz 2 stundām agrāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā
Līdz 4 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā
Līdz 7 dienām iepriekš
Līdz 1 stundai vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā
Līdz 2 stundām vēlāk, nekā bija plānots sākotnējā maršrutā
3. Svarīgi papildu informācijas avoti skartajiem aviopasažieriem:
Sīkāka informācija par aviopasažieru tiesībām gadījumos, kad atcelts lidojums atrodama PTAC un ECC Latvia mājaslapās.
Lai patērētājiem būtu ērtāk un ātrāk vērsties gan pie pārvadātāja, gan nepieciešamības gadījumā, uzraugošajā iestādē, ir pieejama Vienotā pasažieru sūdzības veidlapa, kura aizpildāma un nosūtāma patērētājam ērtākā veidā.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.