0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSFINANSESPēc OECD izvērtējuma paredz pārmaiņas finanšu sektoru uzraugošajās iestādēs

Pēc OECD izvērtējuma paredz pārmaiņas finanšu sektoru uzraugošajās iestādēs

Lai stiprinātu Latvijas spējas cīnīties ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un terorisma finansēšanu, kā arī pilnveidot kredītiestāžu likvidācijas regulējumu, Finanšu ministrija (FM) rosinās grozījumus Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) likumā un Kredītiestāžu likumā. Likumprojektus, kas paredzēs nozīmīgas pārmaiņas finanšu sektoru uzraugošajās iestādēs, tuvākajā laikā plānots iesniegt izskatīšanai valdībā. Ar FKTK likuma grozījumiem paredzēts  stiprināt noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu (NILLTFN) finanšu un kapitāla tirgū. FKTK funkcijas plānots papildināt ar pienākumu uzraudzīt un kontrolēt finanšu un kapitāla tirgus dalībniekus NILLTFN likuma un Starptautisko un nacionālo sankciju likuma prasību ievērošanā. Nepieciešamību veikt…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: pixabay.com

Lai stiprinātu Latvijas spējas cīnīties ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un terorisma finansēšanu, kā arī pilnveidot kredītiestāžu likvidācijas regulējumu, Finanšu ministrija (FM) rosinās grozījumus Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) likumā un Kredītiestāžu likumā. Likumprojektus, kas paredzēs nozīmīgas pārmaiņas finanšu sektoru uzraugošajās iestādēs, tuvākajā laikā plānots iesniegt izskatīšanai valdībā.

Ar FKTK likuma grozījumiem paredzēts  stiprināt noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu (NILLTFN) finanšu un kapitāla tirgū. FKTK funkcijas plānots papildināt ar pienākumu uzraudzīt un kontrolēt finanšu un kapitāla tirgus dalībniekus NILLTFN likuma un Starptautisko un nacionālo sankciju likuma prasību ievērošanā.

Nepieciešamību veikt reformu apstiprina arī Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) izvērtējuma secinājumi par Latvijas NILLTFN sistēmas uzraudzības un pārvaldības efektivitāti.

OECD izvērtējumā padziļināti analizētas sešas jomas:

  • patieso labuma guvēju režīms,
  • terorisma un proliferācijas finansēšanas sankciju režīmi,
  • Kontroles dienesta ziņošanas sistēma,
  • Latvijas iestāžu horizontālā sadarbība un koordinācijas process ar Kontroles dienestu,
  • FKTK uzraudzības sistēmas efektivitāte,
  • tiesībaizsardzības iestāžu sadarbība ar prokuratūru noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas atklāšanā, izmeklēšanā un kriminālvajāšanā.

OECD eksperti, izvērtējot OECD dalībvalstu labākās prakses piemērus, ir piedāvājuši gan risinājumus iespējamai valsts rīcībai īstermiņā, gan arī ierosinājumus vidējam termiņam.

Ziņojumā izklāstītas OECD rekomendācijas saistībā ar Latvijas centieniem stiprināt savas noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas (NILLTFN) uzraudzības un kontroles sistēmas un atbalstīt tās ziņošanu Finanšu darījumu darba grupai (FATF – Financial Action Task Force).

Izvērtējuma kopsavilkums latviešu valodā lasāms šeit.