0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIPieņem tehniskos noteikumus Eiropas dzelzceļa telpas izveidei

Pieņem tehniskos noteikumus Eiropas dzelzceļa telpas izveidei

Ceturtdien, 28.aprīlī, Eiropas Parlamenta deputāti pieņēma noteikumus, kuru mērķis ir novērst šķēršļus ES vienotās dzelzceļa telpas izveidei – dalībvalstu atšķirīgās tehniskās prasības un sadrumstalotās administratīvās procedūras.“Ceturtās dzelzceļa paketes” pirmais “tehniskais pīlārs” cita starpā ļaus ietaupīt laiku un līdzekļus, ko prasa drošības sertifikātu saņemšana pakalpojumu sniegšanai un tirgus atļauju saņemšana jaunām lokomotīvēm un vagoniem.Ceturtdien pieņemtie noteikumi ir pirmā daļa no ceturtās dzelzceļa reformas tiesību aktu paketes, kuras mērķis ir uzlabot Eiropas dzelzceļa efektivitāti, veicināt investīcijas dzelzceļa nozarē, veicināt dzelzceļa pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu un palielināt dzelzceļa transporta izmantošanu. Galamērķis ir arī palīdzēt sasniegt…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Vilciens. Foto: I. Kubliņš, Plz.lv, PhotoRiga.com
Vilciens. Foto: I. Kubliņš, Plz.lv, PhotoRiga.com

Ceturtdien, 28.aprīlī, Eiropas Parlamenta deputāti pieņēma noteikumus, kuru mērķis ir novērst šķēršļus ES vienotās dzelzceļa telpas izveidei – dalībvalstu atšķirīgās tehniskās prasības un sadrumstalotās administratīvās procedūras.

“Ceturtās dzelzceļa paketes” pirmais “tehniskais pīlārs” cita starpā ļaus ietaupīt laiku un līdzekļus, ko prasa drošības sertifikātu saņemšana pakalpojumu sniegšanai un tirgus atļauju saņemšana jaunām lokomotīvēm un vagoniem.

Ceturtdien pieņemtie noteikumi ir pirmā daļa no ceturtās dzelzceļa reformas tiesību aktu paketes, kuras mērķis ir uzlabot Eiropas dzelzceļa efektivitāti, veicināt investīcijas dzelzceļa nozarē, veicināt dzelzceļa pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu un palielināt dzelzceļa transporta izmantošanu. Galamērķis ir arī palīdzēt sasniegt ES mērķus saistībā ar izmešu samazināšanu transporta nozarē.

Pašlaik, piemēram, lokomotīvju un vagonu ražotājiem, kā arī operatoriem, jāpiesakās atļauju un drošības sertifikātu saņemšanai katrā dalībvalstī atsevišķi. Turpmāk sertifikātus un atļaujas būs pilnvarota izsniegt ES dzelzceļa aģentūra, tādējādi operatoriem un ražotājiem būs mazāks administratīvais slogs, kā arī uzlabošoties drošība uz ES dzelzceļiem.

Sertifikācijas un atļauju izsniegšanas procedūras

  • Attiecībā uz pārrobežu pakalpojumiem operatoru drošības sertifikātus un lokomotīvju un vagonu tirgus atļaujas turpmāk izsniegs Eiropas Dzelzceļa aģentūra;
  • Iekšzemes pakalpojumiem vai lokomotīvju un vagonu pārdošanai dalībvalsts ietvaros operatori un ražotāji varēs izvēlēties, vai pieteikties atļaujai Eiropas Dzelzceļa aģentūrā vai atbildīgajā dalībvalsts iestādē;
  • “Viena pietura” pieteikumiem: Eiropas Dzelzceļa aģentūra izveidos informācijas un saziņas sistēmu, kas darbosies kā vienots pieņemšanas punkts drošības sertifikātu un tirgus atļauju saņemšanas pieteikumiem.

Eiropas Dzelzceļa aģentūrai būs lielāka ietekme arī uz kontroles un vadības sistēmas izveidošanu - tā izvērtēs paredzētos tehniskos risinājumus ikvienā publiskā iepirkuma konkursā attiecībā uz Eiropas Dzelzceļa satiksmes vadības sistēmas lauka iekārtu aprīkojumu.

Nākamie soļi

Jaunās sertifikācijas un atļauju izsniegšanas prasības jāievieš trīs gadu laikā pēc tam, kad šie noteikumi būs stājušies spēkā. ES dalībvalstis var pagarināt šo periodu par vienu gadu, iepriekš to pamatojot Eiropas Dzelzceļa aģentūrai un Eiropas Komisijai.

Fakts: Lokomotīves pārdošanas atļaujas saņemšanas procedūra var izmaksāt līdz pat 10% no lokomotīves vērtības, un līdz atļaujas saņemšanai var paiet līdz pat diviem gadiem (Eiropas Komisijas informācija).