Pievienotās vērtības nodoklim valsts budžetā bijis lielākais ieņēmumu kritums
Pēc Valsts ieņēmumu dienesta informācijas
Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka valsts kopbudžeta ieņēmumu plāns 2020. gada septiņiem mēnešiem izpildīts par 92,5 %. VID administrētos kopbudžeta ieņēmumus ietekmēja valstī ieviestais ārkārtas stāvoklis COVID-19 izplatības ierobežošanai, kā arī pēc ārkārtas stāvokļa atcelšanas saglabātie ierobežojumi. 2020.gada septiņos mēnešos iekasēti 5,56 miljardi eiro. Salīdzinot ar 2019.gada septiņiem mēnešiem, ieņēmumi ir samazinājušies par 0,07 miljardiem eiro jeb 1,2 %. Saskaņā ar datiem informācijas sagatavošanas brīdī, Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) deklarācijās norādītā kopējā darījuma vērtība 2020. gada septiņos mēnešos, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo periodu, samazinājusies par 9,4 %. Straujākais samazinājums bija eksporta darījumiem…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka valsts kopbudžeta ieņēmumu plāns 2020. gada septiņiem mēnešiem izpildīts par 92,5 %. VID administrētos kopbudžeta ieņēmumus ietekmēja valstī ieviestais ārkārtas stāvoklis COVID-19 izplatības ierobežošanai, kā arī pēc ārkārtas stāvokļa atcelšanas saglabātie ierobežojumi. 2020.gada septiņos mēnešos iekasēti 5,56 miljardi eiro. Salīdzinot ar 2019.gada septiņiem mēnešiem, ieņēmumi ir samazinājušies par 0,07 miljardiem eiro jeb 1,2 %.
Saskaņā ar datiem informācijas sagatavošanas brīdī, Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) deklarācijās norādītā kopējā darījuma vērtība 2020. gada septiņos mēnešos, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo periodu, samazinājusies par 9,4 %. Straujākais samazinājums bija eksporta darījumiem un darījumiem, kuriem tiek piemērota samazinātā PVN likme.
Lielākais ieņēmumu samazinājums 2020. gada septiņos mēnešos, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo periodu, ir no PVN.
2020. gada septiņos mēnešos PVN ieņēmumi ir 1 347,47 milj. eiro, kas ir par 109,12 milj. eiro jeb 7,5 % mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā.
Lai atbalstītu nodokļu maksātājus, VID turpina nodrošināt apstiprinātās pārmaksātās PVN summas atmaksu saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu. No PVN 2020.gada septiņos mēnešos atmaksāti 560,57 milj. eiro.
Saistībā ar ieviestajiem pasākumiem COVID-19 izplatības ierobežošanai būtiski samazinājušies ieņēmumi arī no darbaspēka nodokļiem. Ja 2020. gada trīs mēnešos, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo periodu, darbaspēka nodokļi bija palielinājušies par 70,33 milj. eiro, tad 2020. gada septiņos mēnešos, salīdzinot ar 2019. gada attiecīgo periodu, tie samazinājušies par 68,61 milj. eiro.
Lielākais ieņēmumu samazinājums ir no nodokļu maksātājiem, kuru pamatdarbība saistīta ar transportu un uzglabāšanu vai izmitināšanu un ēdināšanas pakalpojumiem.
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI) 2020. gada septiņos mēnešos ir 1 966,91 milj. eiro, kas ir par 37,33 milj. eiro jeb 1,9 % mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā.
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) ieņēmumi 2020. gada septiņos mēnešos ir 989,53 milj. eiro, kas ir par 31,28 milj. eiro jeb 3,1 % mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā.
IIN ieņēmumus ietekmē arī pārmaksātā nodokļa atmaksa galvenokārt nodokļu maksātājiem, kuriem pilnā apmērā nav piemēroti nodokļa atvieglojumi vai ņemti vērā attaisnotie izdevumi, kurus piemēro tikai iesniedzot gada ienākuma nodokļa deklarāciju. No IIN 2020. gada septiņos mēnešos atmaksāti 150,30 milj. eiro, kas ir par 15,60 milj. eiro jeb 11,6 % vairāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā.
Akcīzes nodokļa ieņēmumus galvenokārt turpina ietekmēt akcīzes preču, kas nodrošina lielākos akcīzes nodokļa ieņēmumus, patēriņa samazināšanās. Akcīzes nodokļa ieņēmumi 2020.gada septiņos mēnešos ir 587,59 milj. eiro, kas ir par 24,69 milj. eiro jeb 4,0 % mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā.
Viens no retajiem nodokļu ieņēmumu pieaugumiem, bet ļoti straujš, ir uzņēmumu ienākuma nodoklī (UIN). Tas galvenokārt skaidrojams ar lielām atmaksām 2019. gadā un saistīts ar nodokļu maksāšanas kārtības maiņu. 2020. gada septiņos mēnešos UIN ieņēmumi ir 129,77 milj. eiro, kas ir par 114,45 milj. eiro jeb 8,5 reizes vairāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā. No UIN 2020. gada septiņos mēnešos atmaksāti 29,71 milj. eiro, kas ir par 66,80 milj. eiro jeb 69,2 % mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.