0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻIPlāno noteikt nekustamā īpašuma nodokļa likmi vai tās noteikšanas principus pašvaldībām

Plāno noteikt nekustamā īpašuma nodokļa likmi vai tās noteikšanas principus pašvaldībām

Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli""  tika izskatīts 4. jūnija Ministru kabineta komitejas sēdē. Ņemot vērā, ka ar 2013. gada 1. janvāri grozījumi, kas likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli tika pieņemti 2011. gada 15. decembrī, kā arī ņemot vērā visu pušu viedokļus, ar šiem grozījumiem likumprojekta izstrādes procesā tika izskatītas iespējas pašvaldībām piešķirt tiesības pašām noteikt  nekustamā īpašuma nodokļa likmes koridoru no 0,2 līdz 3 procentiem no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības vai arī noteikt šīs likmes robežu 1,5 procenti. Cita starpā, likumprojektā, ko izstrādājusi Finanšu ministrija,  noteikts, ka “nekustamā īpašuma nodokļa likmi vai likmes no 0,2 līdz 3 procentiem…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Finanšu ministrijaLikumprojekts "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli""  tika izskatīts 4. jūnija Ministru kabineta komitejas sēdē. Ņemot vērā, ka ar 2013. gada 1. janvāri grozījumi, kas likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli tika pieņemti 2011. gada 15. decembrī, kā arī ņemot vērā visu pušu viedokļus, ar šiem grozījumiem likumprojekta izstrādes procesā tika izskatītas iespējas pašvaldībām piešķirt tiesības pašām noteikt  nekustamā īpašuma nodokļa likmes koridoru no 0,2 līdz 3 procentiem no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības vai arī noteikt šīs likmes robežu 1,5 procenti. Cita starpā, likumprojektā, ko izstrādājusi Finanšu ministrija,  noteikts, ka “nekustamā īpašuma nodokļa likmi vai likmes no 0,2 līdz 3 procentiem no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības nosaka pašvaldība savos saistošajos noteikumos, kurus tā publicē ne vēlāk kā līdz pirmstaksācijas gada 1.oktobrim. Pašvaldība nodokļa likmi vai likmes, kas pārsniedz 1,5 procentus no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības, nosaka tikai gadījumos, kad nekustamais īpašums netiek uzturēts atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.” Tāpat likumprojektā   atrunāts, kāda nodok;la likme ir ta, ja  pašvaldība līdz noteiktajam termiņam saistošos noteikumus nav publicējusi. Grozījumi paredz, ka, nosakot nekustamā īpašuma nodokļa likmi, pašvaldībām jāievēro četri principi. 1. Likumprojekta mērķis ir noteikt vienotus principus, kuri pašvaldībām jāievēro, īstenojot tām ar Likumu deleģētās tiesības noteikt nodokļa likmi vai likmes. 2.  Ņemot vērā, ka likumprojekta mērķis nav radīt nesamērīgu nodokļa sloga pieaugumu, likumprojekts paredz pašvaldībām tiesības pamatā noteikt maksimālo likmi līdz 1,5 procentiem no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības, savukārt virs 1,5 procentiem tikai gadījumos, kad nekustamais īpašums netiek uzturēts atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai. 3.  Likumprojekts paredz četrus principus, kurus jāievēro visām pašvaldībām, un tie ir: 1) nodokļa objektu objektīva grupējuma princips; 2) efektivitātes princips; 3) atbildīgas budžeta plānošanas princips; 4) prognozējamības un stabilitātes princips, un trīs izvēles principus, kurus pašvaldība var piemērot vai nepiemērot pēc saviem ieskatiem: 1) uzņēmējdarbības atbalsta princips; 2) sociālās atbildības princips; 3) teritorijas attīstības un teritorijas sakārtošanas princips.| Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība un Latvijas Darba devēju konfederācija uzskata, ka sociālās atbildības principam ir jābūt obligātam visām pašvaldībām. Savukārt LPS ieskatā, ja parastā kārtībā maksimālā nodokļa likme nedrīkst pārsniegt 1,5 procentus no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības, tad nav iespējams piemērot visām pašvaldībām noteiktos pirmos trīs principus. Ņemot vērā, ka atšķirīgas nodokļa likmes noteikšana kādam konkrētam uzņēmējdarbības veidam ir kvalificējams kā valsts atbalsts, piemērojot uzņēmējdarbības atbalsta principu, un, nosakot, piemēram, atšķirīgas nodokļa likmes atkarībā no uzņēmējdarbības veida, ir jāievēro komercdarbības atbalsta regulējums, piemēram, de minimis atbalsta regulējums atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likumam. Ņemot vērā minēto, likumprojekts paredz, ka uzņēmējdarbības atbalsta principu, saskaņā ar kuru pašvaldība izmanto nodokļa likmi kā līdzekli savas teritorijas uzņēmēju vai noteiktu uzņēmējdarbības veidu konkurētspējas paaugstināšanai, piemēro, ievērojot Komisijas 2006.gada 15.decembra regulas (EK) Nr.1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam nosacījumus. Likumprojekts paredz nodokļa atvieglojumu 50 procentu apmērā personām, kurām ir 3 vai vairāk bērnu, ar kuriem ir kopīga deklarētā dzīvesvieta, – par dzīvojamo māju vai dzīvokli un tam piekrītošo zemi. Vēl likumprojekts paredz, ka nodokļa papildlikmi par neapstrādātu lauksaimniecībā izmantojamo zemi nepiemēro, ja taksācijas gada laikā ir mainījies zemes īpašnieks. Lai likumprojekts stātos spēkā, tas vēl jāizskata Ministru kabinetā un Saeimā. plz.lv paskaidroja Valsts kancelejā, pēc 4. jūnija Ministu kabineta komitejas sēdes šo likumprojektu plānots saskaņot, ņemot vērā Finanšu ministrijas un citu pusšu priekšlikumus, un  skatīt atkārtoti Ministru kabineta komitejas sēdē vai Ministru kabineta sēdē. Vairāk par šo likumprojektu var uzzināt Ministru kabineta mājaslapā, šeit.