0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSKOMERCPRAKSEPTAC padomi ceļotājiem. Līgums un pirmslīgums. Praktiski ieteikumi

PTAC padomi ceļotājiem. Līgums un pirmslīgums. Praktiski ieteikumi

PTAC informācija

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sniedz padomus, kas saistīti ar tūrismu un ceļošanu – kompleksā tūrisma pakalpojuma sniedzēju izvēli, ceļojumu apdrošināšanu, līgumu un pirmslīgumu informāciju, aviopasažieru tiesībām un auto nomu.  Pirmais, ar ko saskaras ikviens ceļot gribētājs, ir informācija par iecerēto tūrisma braucienu. Lai plānotais ceļojums noritētu atbilstoši vēlmēm, rūpīgi jāiepazīstas ar informāciju par konkrēto pakalpojumu sniedzēju, jānoskaidro, vai tam ir izsniegta speciālā atļauja (licence) un vai tūrisma operatoram ir spēkā esošs nodrošinājums (klientu iemaksātās naudas garantija), kā arī ceļotāja paša organizēta braucienu gadījumā - avio, auto, dzelzceļa pārvadājumu un izmitināšanas pakalpojumu sniedzēju sniegto informāciju par piedāvātajiem pakalpojumiem un to,…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sniedz padomus, kas saistīti ar tūrismu un ceļošanu – kompleksā tūrisma pakalpojuma sniedzēju izvēli, ceļojumu apdrošināšanu, līgumu un pirmslīgumu informāciju, aviopasažieru tiesībām un auto nomu. 

Pirmais, ar ko saskaras ikviens ceļot gribētājs, ir informācija par iecerēto tūrisma braucienu. Lai plānotais ceļojums noritētu atbilstoši vēlmēm, rūpīgi jāiepazīstas ar informāciju par konkrēto pakalpojumu sniedzēju, jānoskaidro, vai tam ir izsniegta speciālā atļauja (licence) un vai tūrisma operatoram ir spēkā esošs nodrošinājums (klientu iemaksātās naudas garantija), kā arī ceļotāja paša organizēta braucienu gadījumā - avio, auto, dzelzceļa pārvadājumu un izmitināšanas pakalpojumu sniedzēju sniegto informāciju par piedāvātajiem pakalpojumiem un to, kas tieši ietilpst interesējošā piedāvājumā, lai izvairītos no negaidītiem pārpratumiem. 

Līgums ir visapjomīgākais, detalizētākais un precīzākais dokuments, kas satur informāciju par izvēlēto tūrisma, izmitināšanas vai transporta pakalpojumu. PTAC vērš uzmanību, ka līguma noslēgšana un tā esamība ir būtiska gan līguma saistību izpildē, gan kā pierādījums strīdu gadījumos.

Līguma forma var būt dažāda – mutiska, rakstiska vai elektroniska. 

Lai vēlāk nerastos problēmas, atcerieties, ka līgumu par kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem, piemēram, divu nedēļu ceļojumu uz Turciju, būtu vēlams slēgt rakstveidā. Savukārt jau ceļojuma laikā līgums par atsevišķu tūrisma papildpakalpojumu (piemēram, ekskursiju, lekšanu ar gumiju, makšķerēšanu maksas dīķī) visbiežāk tiek noslēgts mutiski, savstarpēji vienojoties. 

Svarīgi! Saņemot pirmslīguma informāciju par kompleksu tūrisma pakalpojumu (visu būtisko informāciju par konkrēto ceļojumu) un līgumu, pievērsiet uzmanību, vai tajā ir iekļauta nepieciešamā informācija.

Pirmslīguma informācijā pārbaudiet: 

  • vai tūrisma operatoram ir saņemta speciālā atļauja (licence) un tam ir spēkā esošs nodrošinājums, galvenās tūrisma pakalpojuma īpašības – ceļojuma norises datums, nakšu skaits, cenā iekļauto pakalpojumu apjoms u.tml.;
  • vai ir norādīta maksāšanas kārtība, tostarp jebkāda summa vai cenas procentuālā daļa, kas jāmaksā kā pirmais maksājums, un atlikušās daļas samaksas grafiks, kā arī - kuri pakalpojumi ietilpst cenā, bet par kuriem jāveic papildu maksājumi;
  • vai norādīts termiņš pirms ceļojuma sākuma, kurā tūrisma operators var izbeigt kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumu, ja dalībnieku skaits nav sasniegts; 
  • informāciju par galamērķa valsts pasu un vīzu režīmu, galamērķa valsts medicīniskajām formalitātēm. 

Līgumā iekļautā informācija: 

  • vai norādīts tūrisma operatora un/vai tūrisma aģenta nosaukums un kontaktinformācija - adrese, tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese, lai nepieciešamības gadījumā varētu sazināties ar pakalpojumu sniedzēju;
  • vai norādīts nodrošinājuma izsniedzēja (apdrošināšanas sabiedrības, kredītiestādes) nosaukums un kontaktinformācija, kā arī PTAC kontaktinformācija;
  • vai ir ietverta visa pirmslīguma informācija par ceļojuma galvenajām sastāvdaļām;
  • vai norādīta ceļojuma kopējā cena, ieskaitot nodokļus, visas papildu maksas un citas izmaksas, kuras ceļotājam vēl varētu nākties segt;
  • vai ietvertas patērētāja tiesības pirms kompleksā tūrisma pakalpojuma sākuma izbeigt līgumu, samaksājot samērīgu līguma izbeigšanas maksu;
  • vai norādīta informācija par brīvprātīgu vai obligātu apdrošināšanu;
  • vai norādīta strīdu risināšanas kārtība;
  • vai ietvertas ceļotāja tiesības nodot līgumu citai personai. 

Ievērojiet!  Tūrisma pakalpojuma sniedzējs nav tiesīgs mainīt līgumā noteikto cenu, ja šādas tiesības nav paredzētas līgumā un nav noteikts, kā aprēķināma cenas starpība. 

Lasiet arī: