0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBASAISTĪBAS un AKTĪVIPublicētas vadlīnijas par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai

Publicētas vadlīnijas par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai

Pēc Valsts ieņēmumu dienesta informācijas

Valsts ieņēmumu dienests (VID) publicējis "Vadlīnijas par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai", kurās skaidro Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumu Nr.676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” (MK noteikumi Nr.676) piemērošanu. Atgādinām, ka patlaban spēkā esošais normatīvais regulējums paredz, ka Covid-19 krīzes skartie nodokļu maksātāji, kas ārkārtējās situācijas laikā – no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 11. janvārim – piedzīvo apgrozāmo līdzekļu plūsmas kritumu, var vērsties VID un saņemt grantu (atbalstu) apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai. Atbalsts pieejams par laikposmu no 2020. gada…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

1 komentārs

Pierakstīties
Paziņot par
1 Komentārs
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Teodors Zvirgzdiņš
teodors.z***@inbox.lv
3 gadi atpakaļ

9.2. atbalstam pieprasītā summa (30 % apmērā no uzņēmuma bruto darba algas kopsummas, par kuru samaksāti darba algas nodokļi 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, bet ne vairāk kā 50 000 euro un ne vairāk kā 800 000 euro vai 120 000 euro saistītu personu grupai atbilsto
Jūs rakstāt To piešķir 30% apmērā no deklarētās bruto darba samaksas 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) daļas kopsummas. Kam taisnība

Foto: Pexels.com

Valsts ieņēmumu dienests (VID) publicējis "Vadlīnijas par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai", kurās skaidro Ministru kabineta 2020. gada 10. novembra noteikumu Nr.676 “Noteikumi par atbalstu Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai” (MK noteikumi Nr.676) piemērošanu.

Atgādinām, ka patlaban spēkā esošais normatīvais regulējums paredz, ka Covid-19 krīzes skartie nodokļu maksātāji, kas ārkārtējās situācijas laikā – no 2020. gada 9. novembra līdz 2021. gada 11. janvārim – piedzīvo apgrozāmo līdzekļu plūsmas kritumu, var vērsties VID un saņemt grantu (atbalstu) apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai. Atbalsts pieejams par laikposmu no 2020. gada 1. novembra līdz 2020. gada 31. decembrim (atbalsta periods) vienu reizi par vienu mēnesi (2020. gada novembri vai decembri). To piešķir 30% apmērā no deklarētās bruto darba samaksas 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) daļas kopsummas.

Tātad atbalstam var pieteikties tikai tāda persona, kas veic saimniecisko darbību, ir reģistrējusies VID kā nodokļu maksātāja un maksā VSAOI.

Mikrouzņēmumu nodokļa (MUN) maksātājam atbalstu nosaka 30 % apmērā no deklarētajiem MUN darbinieku ienākumiem 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī un MUN daļas, kas ietver VSAOI un IIN, kopsummas. Savukārt pašnodarbinātai personai atbalstu nosaka 30 % apmērā no 2020.gada augustā, septembrī un oktobrī deklarētā VSAOI objekta un no tās aprēķināto VSAOI (gan 32.15%, gan 5% likmes) kopsummas.

Atbalsts ir jāizlieto apgrozāmo līdzekļu plūsmas krituma kompensēšanai līdz 2021. gada 31. martam.

Atbalstu var piešķir uzņēmumam, kuram atbalsta perioda mēnesī (2020. gada novembrī vai decembrī) apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā, un atbalsta perioda mēnesī (2020. gada novembrī vai decembrī) apgrozījums ir krities vismaz par 30 %, salīdzinot ar apgrozījumu attiecīgi 2019. gada novembrī vai decembrī.

Atbalstu var piešķirt arī uzņēmumam, kas reģistrēts VID kā nodokļu maksātājs pēc 2020. gada 1. janvāra un kuram atbalsta perioda mēnesī (2020. gada novembrī vai decembrī) apgrozījums ir krities vismaz par 20 %, salīdzinot ar vidējo apgrozījumu 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī kopā.

Kritēriji saistībā ar apgrozījuma kritumu tiek vērtēti tajā mēnesī, par kuru tiek prasīts atbalsts, tātad vai nu novembrī vai decembrī. Lai aprēķinātu apgrozījuma kritumu, saskaita apgrozījumu par 2020. gada augustu, septembri, oktobri kopā un kopsummu dala ar trīs, iegūstot vidējo apgrozījumu salīdzināmajā periodā, pret kuru salīdzina apgrozījumu vienā no atbalsta mēnešiem (novembrī vai decembrī, par kuru tiek prasīts atbalsts).

Lai pieteiktos atbalstam par vienu no atbalsta perioda mēnešiem, uzņēmumiem līdz 2021. gada 15. janvārim VID EDS jāiesniedz strukturētu iesniegumu. Atbalstu piešķir, ievērojot iesniegumu iesniegšanas secību.

Atbalsta summu var tērēt jebkādu tekošo maksājumu segšanai, piemēram, rēķinu apmaksai par elektrību, komunālajiem maksājumiem, precēm, pakalpojumiem, darba algai, aizdevuma saistību segšanai, pie nosacījuma, ka aizdevums netika saņemts valsts atbalsta ietvaros (piemēram, ALTUM). Tomēr jāseko, lai dažāda veida saņemtie atbalsti vienā un tajā pašā periodā netiktu izmantoti vienādām attiecināmām izmaksām. Piemēram, ja saņemts valsts atbalsts algu kompensēšanai tūrisma vai eksporta nozarē, tad tajā mēnesī atbalstu apgrozāmo līdzekļu kompensēšanai nevar izmantot algu izmaksai. Saņemtie atbalsti un to izlietojums grāmatvedībā ir jānodala.

Vadlīnijās detalizēti skaidroti arī nosacījumi atbalsta piešķiršanai saistītiem uzņēmumiem. Saistītās personas ir uzņēmumi, kuru starpā pastāv vienas no šīm attiecībām:

  1. uzņēmumam ir akcionāru vai dalībnieku balsstiesību vairākums citā uzņēmumā;
  2. uzņēmumam ir tiesības iecelt vai atlaist pārvaldes, vadības vai uzraudzības struktūras dalībnieku vairākumu citā uzņēmumā;
  3. uzņēmumam ir tiesības īstenot noteicošu ietekmi pār citu uzņēmumu saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar šo uzņēmumu, vai saskaņā ar tā dibināšanas līguma klauzulu vai statūtiem;
  4. uzņēmums, kas ir cita uzņēmuma akcionārs vai dalībnieks, vienpersoniski kontrolē akcionāru vai dalībnieku vairākuma balsstiesības minētajā uzņēmumā saskaņā ar vienošanos, kas panākta ar pārējiem uzņēmuma akcionāriem vai dalībniekiem.

Iesniedzamie papildu dokumenti atbalsta pieprasīšanai

Vairāk par atbalstu lasiet arī: Apgrozāmo līdzekļu subsīdijām varēs pieteikties uzņēmumi, kam bijis 20% apgrozījuma kritums