0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBARosina par neatbilstošu kases aparātu lietošanu tiesības VID apturēt saimniecisko darbību

Rosina par neatbilstošu kases aparātu lietošanu tiesības VID apturēt saimniecisko darbību

Valsts sekretāru sanāksmē 15. novembrī saskaņošanai nodots likumprojekts “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām””, kurā tiek rosinātspiešķirt Valsts ieņēmumu dienestam tiesības apturēt uzņēmumu saimniecisko darbību, ja netiek ievērotas likuma prasības attiecībā uz maksājumu ierīču izmantošanu. Valsts ieņēmumu dienests (VID) veicot pārbaudes, bieži konstatē, ka nodokļu maksātājs lieto normatīvajiem aktiem neatbilstošu nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīci vai iekārtu. Saskaņā ar VID rīcībā esošo informāciju uz 2018. gada 3. oktobri nodokļu maksātāji vēl nav nomainījuši 24 177 VID reģistrētās ierīces un iekārtas, kuras neatbilst tehniskajām prasībām un tiek izmantotas saimnieciskajā darbībā. Elektronisko ierīču un iekārtu izmantošanas mērķis…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Visualhunt.com

Valsts sekretāru sanāksmē 15. novembrī saskaņošanai nodots likumprojekts “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām””, kurā tiek rosinātspiešķirt Valsts ieņēmumu dienestam tiesības apturēt uzņēmumu saimniecisko darbību, ja netiek ievērotas likuma prasības attiecībā uz maksājumu ierīču izmantošanu.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) veicot pārbaudes, bieži konstatē, ka nodokļu maksātājs lieto normatīvajiem aktiem neatbilstošu nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīci vai iekārtu. Saskaņā ar VID rīcībā esošo informāciju uz 2018. gada 3. oktobri nodokļu maksātāji vēl nav nomainījuši 24 177 VID reģistrētās ierīces un iekārtas, kuras neatbilst tehniskajām prasībām un tiek izmantotas saimnieciskajā darbībā. Elektronisko ierīču un iekārtu izmantošanas mērķis ir nodokļu un citu maksājumu aprēķināšanas un uzskaites nodrošināšana, tādējādi nodokļu maksātājiem ir pienākums lietot tehniskajām prasībām atbilstošas elektroniskās ierīces un iekārtas noteikts, lai novērstu izvairīšanos no nodokļu nomaksas.

Ievērojot minēto, paredzēts papildināt likuma “Par nodokļiem un nodevām” 34.1 panta pirmajā daļā minēto pārkāpumu uzskaitījums ar jaunu pārkāpumu, kuru konstatējot, VID būs tiesības apturēt nodokļu maksātāja (vai tā struktūrvienības, kurā noticis pārkāpums) saimniecisko darbību.

Ja VID konstatēs šādu pārkāpumu, pirms lēmuma par nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības apturēšanu tas nodokļu maksātājam nosūtīs brīdinājumu, norādot termiņu līdz kuram pārkāpums jānovērš. Ja nodokļu maksātājs pārkāpumu novērsīs, VID saimniecisko darbību neapturēs.

Tāpat paredzēts veikt grozījumu likuma “Par nodokļiem un nodevām” 34.panta piektajā daļā, tajā iekļaujot nosacījumu, ka nodokļu maksātājam ir jāinformē VID par brīdinājumā norādīto pārkāpumu novēršanu.

Grozījums atvieglos VID likumā “Par nodokļiem un nodevām” noteiktā pienākuma – pēc brīdinājuma par saimnieciskās darbības apturēšanu nosūtīšanas un pirms lēmuma pieņemšanas par saimnieciskās darbības apturēšanu izvērtēt, vai nodokļu maksātājs ir novērsis konstatētos pārkāpumus, – izpildi, kā arī sekmēs operatīvu informācijas saņemšanu un novērsīs nodokļu maksātājam nelabvēlīgu lēmumu pieņemšanu gadījumos, kad pārkāpumi ir novērsti, bet VID rīcībā vēl nav šādas informācijas.

Vienlaikus tiks saskaņots saimnieciskās darbības apturēšanas tiesiskais regulējums, jo jau šobrīd likuma “Par nodokļiem un nodevām” 34.panta pirmajā daļā ir noteikts nodokļu maksātāja pienākums informēt VID par visu lēmumā par saimnieciskās darbības apturēšanu minēto pārkāpumu novēršanu nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības atjaunošanai.

Tāpat ar likumprojektu ir papildināts likuma “Par nodokļiem un nodevām” 34.panta devītajā daļā ietvertais publisko reģistru uzskaitījums ar biedrību un nodibinājumu reģistru un reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistru, ņemot vērā, ka atbilstoši normatīvajam regulējumam gan biedrībām un nodibinājumiem (Biedrību un nodibinājumu likuma 7. pants), gan reliģiskajām organizācijām (Reliģisko organizāciju likuma 15. pants) ir tiesības pamatdarbībai papildus veikt arī saimniecisko darbību.