0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTISabiedriskā transporta atlaižu izmantotājiem plāno likt maksāt par braukšanu tikai ar bankas kartēm

Sabiedriskā transporta atlaižu izmantotājiem plāno likt maksāt par braukšanu tikai ar bankas kartēm

Sagatavotie Ministru kabineta noteikumu Nr. 341, Nr.599 un Nr. 872 grozījumu projekti, kas nosaka izmaņas kompensāciju saņemšanai par braukšanas maksu tām pasažieru kategorijām, kas izmanto braukšanas maksas atvieglojumus, pēc būtības ir veids, kā likumdošanas līmenī likt visiem valsts iedzīvotājiem, kas izmanto sabiedriskā transporta braukšanas maksas atvieglojumus, izmantot bankas pakalpojumus. E-talona sistēmas realizētājs - SIA "Rīgas karte" uzskata šo grozījumu projektu par konkrētu iestāžu un personu interešu lobēšanu. Grozījumu pieņemšana likumdošanas līmenī liks visiem pasažieriem, kas izmanto valsts vai pašvaldības nodrošinātos braukšanas maksas atvieglojumus atteikties no e-talona sistēmas izmantošanas. Gadījumā, ja tiks…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Tramvajs. Foto: I. Kubliņš, Plz.lv
Sagatavotie Ministru kabineta noteikumu Nr. 341, Nr.599 un Nr. 872 grozījumu projekti, kas nosaka izmaņas kompensāciju saņemšanai par braukšanas maksu tām pasažieru kategorijām, kas izmanto braukšanas maksas atvieglojumus, pēc būtības ir veids, kā likumdošanas līmenī likt visiem valsts iedzīvotājiem, kas izmanto sabiedriskā transporta braukšanas maksas atvieglojumus, izmantot bankas pakalpojumus. E-talona sistēmas realizētājs - SIA "Rīgas karte" uzskata šo grozījumu projektu par konkrētu iestāžu un personu interešu lobēšanu.

Grozījumu pieņemšana likumdošanas līmenī liks visiem pasažieriem, kas izmanto valsts vai pašvaldības nodrošinātos braukšanas maksas atvieglojumus atteikties no e-talona sistēmas izmantošanas.

Gadījumā, ja tiks atbalstīts iesniegtais Ministru kabineta noteikumu grozījumu projekts, no valsts budžetā būs jāiztērē ievērojami līdzekļi, lai ieviestu jaunu braukšanas maksas kontroles sistēmu, kas dublētu e-talona darbību, jo likumprojekts izslēdz jebkuras citas braucienu apmaksas iespējas atvieglojumu lietotājiem, izņemot bankas karti. Tas ietekmēs gan pasažierus, kuriem turpmāk transportā būs jāuzrāda vairāki dokumenti, lai apliecinātu savas tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, gan arī pārvadātājus visā valstī, kuriem būs no jauna jāiegādājas un jāuzstāda specializēti termināli maksājumu pieņemšanai līdz 2015. gada 1.janvārim. Mainoties kompensāciju saņemšanas nosacījumiem, personām ar pirmo vai otro invaliditātes grupu, personām līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem un politiski represētām personām, gan valsts iestādēm, gan pārvadātājiem būs jānoslēdz līgums ar noteiktu banku, kas nodrošinātu transporta apmaksas sistēmas izveidi. Uz šo brīdi Latvijā šādus pakalpojumus nodrošina tikai SEB banka un tikai vienā Latvijas pilsētā - Jelgavā, kas liek secināt par konkrētās bankas interešu lobēšanu likumdošanas līmenī. SIA "Rīgas karte" uzskata par nepieņemamiem piedāvātos likumdošanas grozījumus, jo tie pakļautu papildu finanšu un administratīvajam slogam gan valsts iestādes, gan pārvadātājus, gan arī sociāli neaizsargātas pasažieru grupas. Uzņēmums uzskata šīs plānotās izmaiņas par mēģinājumu likumdošanas līmenī ietekmēt konkurences situāciju sabiedriskā transporta nozarē.