0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

ARHĪVSE-LIKUMIVID konstatē viltotus degvielas čekus kādā uzņēmumā Rēzeknē – šoreiz 149 693,17 latu vērtībā par 181 861 litra dīzeļdegvielas iegādi

VID konstatē viltotus degvielas čekus kādā uzņēmumā Rēzeknē – šoreiz 149 693,17 latu vērtībā par 181 861 litra dīzeļdegvielas iegādi

Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) Nodokļu kontroles pārvaldes amatpersonas, 2012.gada aprīlī veicot tematisko pārbaudi kādā uzņēmumā Rēzeknē, konstatēja, ka tā grāmatvedībā tiek uzrādīti, iespējams, viltoti čeki par liela daudzuma dīzeļdegvielas iegādi, par to norēķinoties skaidrā naudā. Šis ir jau piektais uzņēmums Latvijā un trešais tieši Rēzeknē, kur VID nodokļu inspektori konstatē šāda veida pārkāpumu. 2012.gada aprīlī VID Nodokļu kontroles pārvaldes amatpersonas veica tematisko pārbaudi kādā uzņēmumā Rēzeknē, kura reģistrētais darbības veids ir kravu pārvadājumi pa autoceļiem. Tematiskās pārbaudes laikā tika konstatēts, ka virkne ierakstu par degvielas iegādi uzņēmuma grāmatvedībā ir veikti, pamatojoties uz elektronisko kases sistēmu čekiem, kuru vizuālais…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) Nodokļu kontroles pārvaldes amatpersonas, 2012.gada aprīlī veicot tematisko pārbaudi kādā uzņēmumā Rēzeknē, konstatēja, ka tā grāmatvedībā tiek uzrādīti, iespējams, viltoti čeki par liela daudzuma dīzeļdegvielas iegādi, par to norēķinoties skaidrā naudā. Šis ir jau piektais uzņēmums Latvijā un trešais tieši Rēzeknē, kur VID nodokļu inspektori konstatē šāda veida pārkāpumu. 2012.gada aprīlī VID Nodokļu kontroles pārvaldes amatpersonas veica tematisko pārbaudi kādā uzņēmumā Rēzeknē, kura reģistrētais darbības veids ir kravu pārvadājumi pa autoceļiem. Tematiskās pārbaudes laikā tika konstatēts, ka virkne ierakstu par degvielas iegādi uzņēmuma grāmatvedībā ir veikti, pamatojoties uz elektronisko kases sistēmu čekiem, kuru vizuālais izskats radīja aizdomas par to autentiskumu. Grāmatvedībā uzrādītie degvielas iegādes attaisnojuma dokumenti liecināja, ka uzņēmums periodā no 2010.gada janvāra līdz 2012.gada martam četrās degvielas uzpildes stacijās Rēzeknē lielos daudzumos ir iegādājies dīzeļdegvielu, norēķinoties par to skaidrā naudā. Ņemot vērā minēto, 2012.gada aprīļa beigās VID amatpersonas veica kontroles pasākumus tajās degvielas uzpildes stacijās, kurās uzņēmums it kā bija iegādājies kopumā 181 861 litru dīzeļdegvielas 149 693,17 latu apmērā, pie tam veicot norēķinus skaidrā naudā. Pārbaudot degvielas uzpildes staciju elektronisko kases sistēmu kontrollentes, tika konstatēts, ka uzņēmuma grāmatvedībā uzrādītie kases sistēmu čeki vizuāli atšķiras no tiem čekiem, kādus izsniedz attiecīgās degvielas uzpildes stacijas, un uzņēmuma grāmatvedībā atspoguļotie dīzeļdegvielas iegādes darījumi šo degvielas uzpildes staciju kases sistēmu kontrollentēs nav uzrādīti. Tad liecina, ka pārbaudāmais uzņēmums minētos 181 861 litru degvielas nav iegādājies šajās degvielas uzpildes stacijās. Tāpat tematiskās pārbaudes laikā tika konstatēts, ka  nodokļu maksātājam speciālās atļaujas (licence) kravas komercpārvadājumu veikšanai darbības termiņš ir beidzies jau 2011.gada martā, bet saskaņā ar pārbaudes laikā uzrādītajiem dokumentiem uzņēmums turpina sniegt kravas komercpārvadājumu pakalpojumus arī pēc licences termiņa beigām. Par konstatētajiem pārkāpumiem uzņēmumam uzsākta lietvedība administratīvā pārkāpuma lietā un tiks sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.6 panta pirmo daļu[1] un 166.2 pantu[2], un tuvākajā laikā tiks uzsākts nodokļu audits, savukārt grāmatvedības dokumenti pēc nodokļu audita pabeigšanas tiks nosūtīti arī Valsts policijai izvērtēšanai par kriminālprocesa uzsākšanu par dokumentu viltošanu. Līdz šim Valsts policijai nodoti divi administratīvo lietu materiāli par iespējamiem dīzeļdegvielas čeku viltojumiem. VID nodokļu inspektori, veicot nodokļu kontroles pasākumus, arvien biežāk konstatē pārkāpumus kas saistīti ar viltotu attaisnojuma dokumentu – elektronisko kases sistēmu čeku - uzrādīšanu grāmatvedības reģistros ar mērķi neatspoguļot uzņēmuma patiesos izdevumus un tādējādi palielinot izdevumus, tiek  samazināts valsts budžetā maksājamo nodokļu apmērs. Visbiežāk šādi pārkāpumi šobrīd tiek konstatēti, pārbaudot uzņēmumu grāmatvedībā uzrādītos čekus, kas saistīti ar degvielas iegādi. VID atgādina, ka par krāpnieciskām darbībām un izvairīšanos no nodokļu maksāšanas likumpārkāpējiem draud ne tikai administratīva atbildība un naudas sodi, bet pat kriminālatbildība un, piemēram, aizliegums veikt uzņēmējdarbību. VID aicina uzņēmējus neizmantot šādas nodokļu normatīvajos aktos aizliegtas metodes, pretējā gadījumā, konstatējot šādus darījumus, VID veiktā nodokļu audita rezultātā saskaņā ar likumu „Par nodokļiem un nodevām” tiks aprēķināts budžetā maksājamais PVN, uzņēmuma ienākuma nodoklis, soda un nokavējuma nauda. Grāmatvedībā uzrādītie viltotie čeki  par degvielas iegādi tiks izslēgti no grāmatvedības uzskaites. Papildus, analizējot uzņēmuma grāmatvedības reģistros norakstīto izlietoto degvielu, piemēram, salīdzinot ar ceļazīmēs uzrādīto autotransporta nobraukumu un tam patērēto degvielu, VID, veicot nodokļu auditu, norādīs uz, iespējams, nelegāli tirgotas degvielas iegādi un izmantošanu, kā rezultātā uzņēmumam uzrēķinās arī akcīzes nodokli, soda un kavējuma naudu. VID atkārtoti aicina uzņēmējus neiesaistīties šādos neatļautos „nodokļu optimizācijas” pasākumos.  
[1] 166.6 pants. Grāmatvedības, pārskatu iesniegšanas un statistiskās informācijas noteikumu neievērošana
Par normatīvajos aktos noteikto grāmatvedības kārtošanas nosacījumu neievērošanu, gada pārskatu, statistikas pārskatu vai statistiskās informācijas neiesniegšanu attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos vai nepilnīgu iesniegšanu attiecīgajām valsts institūcijām — uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām — no piecdesmit līdz trīssimt latiem.
[2] 166.2 pants. Komercdarbība bez reģistrēšanas vai bez speciālās atļaujas (licences), izziņas vai atļaujas un komercdarbības veikšana, pārkāpjot speciālajā atļaujā (licencē), izziņā vai atļaujā minētos nosacījumus Par komercdarbības uzsākšanu bez reģistrēšanas vai bez speciālās atļaujas (licences), izziņas vai atļaujas, ja tās nepieciešamību nosaka likums vai Ministru kabineta noteikumi, par komercdarbības veikšanu, pārkāpjot speciālajā atļaujā (licencē), izziņā vai atļaujā minētos nosacījumus, vai par komercdarbības turpināšanu pēc speciālās atļaujas (licences), izziņas vai atļaujas atņemšanas, anulēšanas vai tās termiņa izbeigšanās vai komersanta izslēgšanas no Uzņēmumu reģistra, kā arī par komersanta darbības turpināšanu pēc rīkojuma par tā darbības apturēšanu — uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām — no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem, konfiscējot administratīvā pārkāpuma priekšmetus un izdarīšanas rīkus vai bez konfiskācijas.