0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻIVID samazina klātienes konsultācijas un ievieš mākslīgā intelekta asistentu

VID samazina klātienes konsultācijas un ievieš mākslīgā intelekta asistentu

Foto: Ikars Kubliņš, BilancePLZ

No 2020. gada 2. janvāraValsts ieņēmumu dienesta(VID) darbinieki reģionālajās nodaļās un Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros klātienes konsultācijas nodrošinās pirmdienās un ceturtdienās no plkst. 9.00 – plkst. 18.00. Savukārt, VID Jūrmalas nodaļā klātienes apkalpošana vairs nenotiks.

Kā informē VID, optimizējot pakalpojumu sniegšanai nepieciešamos cilvēku un tehniskos resursus, tiks uzlabota attālināto pakalpojumu kvalitāte un pieejamība.

Lai uzlabotu attālināto pakalpojumu pieejamību, tiek palielināts VID Konsultatīvā tālruņa darbinieku skaits. Zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000 un sarunas laikā pieslēdzoties savam EDS kontam, ikviens var saņemt individuālu konsultāciju, kas balstīta uz VID rīcībā esošajiem klienta datiem.

Tāpat uz personas individuālajiem datiem balstītas atbildes klienti var saņemt, nosūtot savu jautājumu EDS sadaļā “Sarakste ar VID”, vai arī uz e-pasta adresi [email protected], parakstītus ar drošu elektronisko parakstu. Sniedzot rakstiskās konsultācijas identificējamiem klientiem, iespējams nodrošināt katram klientam individuālu, personisku attieksmi.

Patlaban visi VID pakalpojumi, ko var saņemt VID klientu apkalpošanas centros, ir pieejami arī elektroniski.

Darbu sāk Toms – VID virtuālais asistents

No 2. janvārī VID tīmekļvietnē www.vid.gov.lv testa režīmā sācis darboties VID virtuālais asistents Toms.

Patlaban Toms ir apguvis pamatzināšanas par tiem, taču viņa turpmākais mācīšanās process būs cieši saistīts ar iespēju praktizēties. Tādēļ VID aicina iedzīvotājus uzdot Tomam dažādus jautājumus par nodokļu tēmām un sūtīt savu vērtējumu un ieteikumus uz e-pasta adresi [email protected] līdz pat 14. janvārim.

Toma uzdevums būs atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem, kuri šobrīd visbiežāk tiek uzdoti VID nodokļu konsultantiem.

Toms ir apguvis pamatzināšanas par šādām tēmām:

  • klientu saziņa ar VID (darba laiks, atrašanās vietas utt.),
  • saimnieciskās darbības veicēju reģistrācija,
  • Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) izmantošana (pieslēgšanās iespējas, vispārēji jautājumi par EDS),
  • gada ienākumu deklarācija un attaisnotie izdevumi (obligātā iesniegšana, attaisnoto izdevumu veidi, atmaksas un samaksas termiņi), kā arī mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi”.

Šīs ir Toma pirmās darba dienas, tāpēc nodokļu maksātāji aicināti būt iecietīgiem un izturēties ar izpratni gadījumā, ja uz kādu jautājumu Toms vēl nemācēs atbildēt vai arī atbilde liks pasmaidīt.

Tomam mācību procesā jāapgūst ne tikai noderīga informācija par nodokļiem, bet arī jāpielāgojas cilvēku valodas un izteiksmes īpatnībām. Tāpēc, jo vairāk sarunu ar iedzīvotājiem viņam būs, jo Toms kļūs profesionālāks un zinošāks.

Virtuālais asistents izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu Tilde.

Virtuālais asistents ir programma, kas palīdz orientēties nodokļu tēmās, tāpēc individuālus, sarežģītus problēmjautājumus veiksmīgāk atrisinās pieredzējušākie VID nodokļu eksperti, ar kuriem var sazināties caur EDS vai klātienē. Toms jebkurā diennakts laikā būs sastopams VID tīmekļvietnē www.vid.gov.lv, lai atbildētu uz biežāk uzdotajiem iedzīvotāju jautājumiem un palīdzētu orientēties VID tīmekļvietnē, kas informācijas apjoma ziņā ir viena no plašākajām

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Ikars Kubliņš, BilancePLZ

No 2020. gada 2. janvāraValsts ieņēmumu dienesta(VID) darbinieki reģionālajās nodaļās un Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros klātienes konsultācijas nodrošinās pirmdienās un ceturtdienās no plkst. 9.00 – plkst. 18.00. Savukārt, VID Jūrmalas nodaļā klātienes apkalpošana vairs nenotiks.

Kā informē VID, optimizējot pakalpojumu sniegšanai nepieciešamos cilvēku un tehniskos resursus, tiks uzlabota attālināto pakalpojumu kvalitāte un pieejamība.

Lai uzlabotu attālināto pakalpojumu pieejamību, tiek palielināts VID Konsultatīvā tālruņa darbinieku skaits. Zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000 un sarunas laikā pieslēdzoties savam EDS kontam, ikviens var saņemt individuālu konsultāciju, kas balstīta uz VID rīcībā esošajiem klienta datiem.

Tāpat uz personas individuālajiem datiem balstītas atbildes klienti var saņemt, nosūtot savu jautājumu EDS sadaļā “Sarakste ar VID”, vai arī uz e-pasta adresi [email protected], parakstītus ar drošu elektronisko parakstu. Sniedzot rakstiskās konsultācijas identificējamiem klientiem, iespējams nodrošināt katram klientam individuālu, personisku attieksmi.

Patlaban visi VID pakalpojumi, ko var saņemt VID klientu apkalpošanas centros, ir pieejami arī elektroniski.

Darbu sāk Toms - VID virtuālais asistents

No 2. janvārī VID tīmekļvietnē www.vid.gov.lv testa režīmā sācis darboties VID virtuālais asistents Toms.

Patlaban Toms ir apguvis pamatzināšanas par tiem, taču viņa turpmākais mācīšanās process būs cieši saistīts ar iespēju praktizēties. Tādēļ VID aicina iedzīvotājus uzdot Tomam dažādus jautājumus par nodokļu tēmām un sūtīt savu vērtējumu un ieteikumus uz e-pasta adresi [email protected] līdz pat 14. janvārim.

Toma uzdevums būs atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem, kuri šobrīd visbiežāk tiek uzdoti VID nodokļu konsultantiem.

Toms ir apguvis pamatzināšanas par šādām tēmām:

  • klientu saziņa ar VID (darba laiks, atrašanās vietas utt.),
  • saimnieciskās darbības veicēju reģistrācija,
  • Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) izmantošana (pieslēgšanās iespējas, vispārēji jautājumi par EDS),
  • gada ienākumu deklarācija un attaisnotie izdevumi (obligātā iesniegšana, attaisnoto izdevumu veidi, atmaksas un samaksas termiņi), kā arī mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi”.

Šīs ir Toma pirmās darba dienas, tāpēc nodokļu maksātāji aicināti būt iecietīgiem un izturēties ar izpratni gadījumā, ja uz kādu jautājumu Toms vēl nemācēs atbildēt vai arī atbilde liks pasmaidīt.

Tomam mācību procesā jāapgūst ne tikai noderīga informācija par nodokļiem, bet arī jāpielāgojas cilvēku valodas un izteiksmes īpatnībām. Tāpēc, jo vairāk sarunu ar iedzīvotājiem viņam būs, jo Toms kļūs profesionālāks un zinošāks.

Virtuālais asistents izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu Tilde.

Virtuālais asistents ir programma, kas palīdz orientēties nodokļu tēmās, tāpēc individuālus, sarežģītus problēmjautājumus veiksmīgāk atrisinās pieredzējušākie VID nodokļu eksperti, ar kuriem var sazināties caur EDS vai klātienē. Toms jebkurā diennakts laikā būs sastopams VID tīmekļvietnē www.vid.gov.lv, lai atbildētu uz biežāk uzdotajiem iedzīvotāju jautājumiem un palīdzētu orientēties VID tīmekļvietnē, kas informācijas apjoma ziņā ir viena no plašākajām