0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

JAUTĀJUMI UN ATBILDESVID skaidrojums par priekšnodokļa atskaitīšanas kārtību iegādātajām dāvanām klientu piesaistīšanai

VID skaidrojums par priekšnodokļa atskaitīšanas kārtību iegādātajām dāvanām klientu piesaistīšanai

Valsts ieņēmumu dienests ( VID) sniedzis uzziņu par  šādu faktu aprakstu. Iesniedzējs veic lojalitātes programmu, kurā var piedalīties jebkurš klients un, iegādājoties jebkuras divas preču kastes, garantēti saņemt nelielu dāvanu ar kompānijas produkta logo. Šī akcija tika veikta, lai palielinātu produkcijas pārdošanas apjomus un veicinātu produkcijas popularitāti. Iesniedzējs uzskata šo aktivitāti par reklāmas kampaņu un līdz ar to pievienotās vērtības nodokļa priekšnodoklis būtu atskaitāms 100%.  Iesniedzējs netraktē reklāmā izmantojamos priekšmetus kā mazvērtīgas dāvanas, līdz ar to neaprēķina no tiem pašpatēriņu.   VID, izvērtējot Iesniedzēja iesniegumā izklāstīto faktu aprakstu un no minētajiem faktiem izrietošu konkrētu jautājumu, sniedz šādu uzziņu (publicējam saīsinātā…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Valsts ieņēmumu dienests ( VID) sniedzis uzziņu par  šādu faktu aprakstu. Iesniedzējs veic lojalitātes programmu, kurā var piedalīties jebkurš klients un, iegādājoties jebkuras divas preču kastes, garantēti saņemt nelielu dāvanu ar kompānijas produkta logo. Šī akcija tika veikta, lai palielinātu produkcijas pārdošanas apjomus un veicinātu produkcijas popularitāti. Iesniedzējs uzskata šo aktivitāti par reklāmas kampaņu un līdz ar to pievienotās vērtības nodokļa priekšnodoklis būtu atskaitāms 100%.  Iesniedzējs netraktē reklāmā izmantojamos priekšmetus kā mazvērtīgas dāvanas, līdz ar to neaprēķina no tiem pašpatēriņu.   VID, izvērtējot Iesniedzēja iesniegumā izklāstīto faktu aprakstu un no minētajiem faktiem izrietošu konkrētu jautājumu, sniedz šādu uzziņu (publicējam saīsinātā variantā). Iesniedzēja iesnieguma pielikumā pievienotajā lojalitātes programmas nolikuma „…bonusu vasara 2013” (turpmāk – lojalitātes programma) 5.punktā noteikts, ka lojalitātes kampaņas mērķis ir veicināt jauno preču pārdošanas apjomus, popularizēt I…. zīmolus, piesaistīt jaunus klientus. Reklāmas likuma 1.pantā ir noteikts, ka reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. Pievienotās vērtības nodokļa likuma 92.panta pirmajā daļā  ir noteikts, ja iegādātās preces un saņemtie pakalpojumi ir izmantoti ar nodokli apliekamu darījumu nodrošināšanai vai tādu citās valstīs veiktu darījumu nodrošināšanai, kuri būtu apliekami ar nodokli, ja tie tiktu veikti iekšzemē, priekšnodoklis ir:
  • 1) no citiem reģistrētiem nodokļa maksātājiem saņemtajos nodokļa rēķinos norādītās nodokļa summas par iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem;
  • 2) samaksātā nodokļa summa par preču importu;
  • 3) saskaņā ar īpašu nodokļa režīmu preču importa darījumos aprēķinātā nodokļa summa atbilstoši muitas deklarācijai;
  • 4) aprēķinātā nodokļa summa, kas reģistrētam nodokļa maksātājam taksācijas periodā jāmaksā kā pakalpojuma saņēmējam;
  • 5) aprēķinātā nodokļa summa par preču iegādi Eiropas Savienības teritorijā;
  • 6) aprēķinātā nodokļa summa par precēm, kas iegādātas saskaņā ar šā likuma 141. un 143.pantu;
  • 7) aprēķinātā nodokļa summa par pakalpojumiem, kas saņemti saskaņā ar šā likuma 141., 142. un 143.pantu;
  • 8) aprēķinātā vai samaksātā nodokļa summas par iegādātajām precēm, kas izsniegtas kā mazas vērtības dāvanas vai preču paraugi.
Ministru kabineta 2013.gada 3.janvāra noteikumu Nr.17 „Pievienotās vērtības nodokļa likuma normu piemērošanas kārtība un atsevišķas prasības pievienotās vērtības nodokļa maksāšanai un administrēšanai” 157.punkts nosaka, ka reģistrēts nodokļa maksātājs kā priekšnodokli var atskaitīt arī nodokli, kas norādīts nodokļa rēķinā par iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem savas administratīvās darbības nodrošināšanai (piemēram, par darbavietas aprīkojumu, dzeramā ūdens iegādi) un reklāmas pasākumu veikšanai. Tādējādi, ja Iesniedzējs iegādājas preces – … dizaina lidojošos šķīvīšus, kas paredzēti preces reklāmas nodrošināšanai, un kuri tiks izsniegti klientiem lojalitātes programmas ietvaros par katrām divām iegādātām preču kastēm, tad tie ir saistīti ar reklāmas pasākumu veikšanu Iesniedzēja apliekamo darījumu veicināšanai. Līdz ar to, Iesniedzējam ir tiesības atskaitīt kā priekšnodokli pievienotās vērtības nodokļa summu, kas ir norādīta nodokļa rēķinā par iegādātajām precēm – I… dizaina lidojošiem šķīvīšiem. Likuma „Par uzņēmumu ienākuma nodokli” 1.panta devītajā daļā ir noteikts, ka saimnieciskā darbība ir darbība, kas vērsta uz preču ražošanu, darbu izpildi, tirdzniecību, pakalpojumu sniegšanu un cita veida darbību par atlīdzību. Katrā konkrētā situācijā izdevumi, kas veidojas nodokļa maksātāja darbības rezultātā, jāizvērtē, ņemot vērā likuma „Par uzņēmumu ienākuma nodokli” 1.panta devītajā daļā noteikto definīciju tiktāl, ciktāl izdevumi ir tieši saistīti ar komercsabiedrības saimniecisko darbību un nepieciešami tās nodrošināšanai. Ņemot vērā to, ka Iesniedzējs iegādājas preces – … dizaina lidojošos šķīvīšus, kas paredzēti preces reklāmas nodrošināšanai, un kuri tiks izsniegti klientiem lojalitātes programmas ietvaros par katrām divām preču kastēm, un to, ka minētie reklāmas pasākumi veicina Iesniedzēja saimniecisko darbību, tad uzņēmumu ienākuma nodokļa aprēķināšanas vajadzībām Iesniedzēja izdevumi par iegādātajām precēm – I… dizaina lidojošajiem šķīvīšiem ir uzskatāmi par izdevumiem, kas ir saistīti ar Iesniedzēja saimniecisko darbību.